νεα κρητη totalfitness news



Τα λιμάνια πρέπει να γίνουν πραγματικοί "πόλοι ανάπτυξης" για τις περιοχές τους, διαχέοντας πλούτο και νέες θέσεις εργασίας στις τοπικές κοινωνίες υπογράμμισε ο υπ. Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων.
Επιπλέον απηύθυνε κάλεσμα για αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία. "Σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο ζητάμε την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία. 

Το ζητάμε γιατί αυξάνεται το εθνικό κεφάλαιο, η διεθνής διαπραγματευτική θέση και γιατί μέσα από το ελληνικό πλοίο ενισχύεται το πλέγμα των οικονομικών δραστηριοτήτων που αφορούν αυτό το πλοίο" επεσήμανε ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο υπ. Ναυτιλίας τόνισε πως η Ναυτιλία είναι ένας κλάδος στον οποίο η πατρίδα μας έχει αιώνια παράδοση και η οποία σε κάθε δύσκολη στιγμή του έθνους προσέφερε διέξοδο και συμπλήρωσε πως πολλές φορές έχει βρεθεί στο στόχαστρο μιας λαϊκίστικης κριτικής που λέει ότι η ναυτιλία και ο εφοπλισμός δεν προσφέρουν όσο θα έπρεπε για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Μιας κριτικής, συμπλήρωσε, που ζητεί να φορολογηθούν τα "υπερκέρδη" των ναυτιλιακών εταιρειών και να... "ποινικοποιηθεί" η κερδοφόρα ναυτιλιακή δραστηριότητα, η οποία μάλιστα εκτυλίσσεται στο εξωτερικό.

Εξάλλου, όπως σημείωσε, ο ναυτιλιακός κλάδος στη χώρα μας συνεισφέρει περίπου 13,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 6% του ελληνικού ΑΕΠ, βάσει στατιστικών του 2010, ενώ σε αυτόν απασχολούνται περισσότερα από 160.000 άτομα. 

Ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως μετά από διαπραγματεύσεις με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επετεύχθη συμφωνία "με την οποία αίρονται τα αντικίνητρα που ίσχυαν μέχρι τώρα και είχαν να κάνουν με τη διαφορετική ασφαλιστική αντιμετώπιση των σπουδαστών που εκτελούσαν το υποχρεωτικό εκπαιδευτικό τους ταξίδι με πλοίο που έφερε σημαία εκτός της ελληνικής".

Παράλληλα, όπως πρόσθεσε, "καταργείται η διαφορετική αντιμετώπιση που υπήρχε μεταξύ των σπουδαστών που εκτελούσαν πρώτο και δεύτερο υποχρεωτικό εκπαιδευτικό ταξίδι. Με αυτόν τον τρόπο πολλαπλασιάζουμε δηλαδή τις ευκαιρίες απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών και των Ελλήνων σπουδαστών. Με στόχο να διευρύνουμε και την εισαγωγή σπουδαστών στις Aκαδημίες του Eμπορικού Ναυτικού και βραχυπρόθεσμο το άνοιγμα στην ιδιωτική ναυτική επιμόρφωση".

Στο κομμάτι των λιμανιών ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε πως τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να γίνουν πραγματικοί "πόλοι ανάπτυξης" για τις περιοχές τους και έφερε ως παράδειγμα την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. "Εχει αλλάξει εικόνα. Μπορεί να φιλοξενήσει πλοία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακόμη. Πλοία που μπορούν να έχουν 24.000 containers πάνω τους, ενώ αυτή τη στιγμή κανένα ιταλικό λιμάνι δεν μπορεί να εκπληρώσει ίδιες προδιαγραφές".

Μιλώντας για την νησιωτική πολιτική του υπουργείου, ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε χαρακτηριστικά: "Ναυτιλία για μας είναι και τα νησιά μας. Το νησί είναι στα αγγλικά 'island' και προέρχεται από το λατινικό 'isola'" . Το οποίο είναι ταυτισμένο με το isolation, απομόνωση δηλαδή. Εμείς αυτήν την απομόνωση θέλουμε να σταματήσουμε. Κάθε νησί πρέπει να έχει επάρκεια. Εάν δεν φθάσει το νησί σε αυτό το επίπεδο επάρκειας δεν θα πρέπει να μπαίνει στα ίδια επίπεδα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Έχουμε το νησί της Αίγινας που είναι απέναντι μας για παράδειγμα και δεν έχει επάρκεια νερού. Αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε"!

Ξεχωριστή αναφορά, στο ίδιο συνέδριο, έκανε για τον θαλάσσιο τουρισμό. "Δυστυχώς, η Ελλάδα κατάφερε τον τομέα του γιώτινγκ να τον 'ποινικοποιήσει' στη συνείδηση του κόσμου, μέσα από μία επιδρομή λαϊκισμού, ότι σκαφάτος σημαίνει φοροφυγάς", παρατήρησε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Αλλά, όπως είπε, "η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Για κάθε θέση εργασίας στη θάλασσα δημιουργούνται τέσσερις θέσεις στη στεριά. Και είναι πολλαπλάσιο το έσοδο που αφήνει ένας τουρίστας στο γιώτινγκ από ότι αφήνει ένας τουρίστας στη στεριά. Και χωρίς μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, παρά μόνο μαρίνες και ευπρεπής φιλοξενία", τόνισε. Με αυτά τα επιχειρήματα χαρακτήρισε το νέο νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής ως ευέλικτο, ανταγωνιστικό και όχι γραφειοκρατικό.

Για την κρουαζιέρα είπε πως "παρότι έχει αυξηθεί η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά και παρότι έχουν αρθεί οι γραφειοκρατικοί περιορισμοί του καμποτάζ, έχουμε χάσει το στοίχημα να μην υπάρχουν ελληνικές εταιρείες. Πλέον προσπαθούμε να αναδείξουμε homeporting facilities το οποίο δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει επιτευχθεί για το λιμάνι του Πειραιά, σε αντίθεση με Ρόδο και Ηράκλειο".

Ολ. Κεφαλογιάννη: Οι σταθμοί κρουαζιέρας, πρέπει να αναδειχθούν σε πολυθεματικούς προορισμούς

H νέα πολιτική του Υπουργείου Τουρισμού, στοχεύει στη διαφοροποίηση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, με έμφαση στον θαλάσσιο τουρισμό, ως ενός εκ των σπουδαιοτέρων τομέων αρμοδιότητάς μας, είπε δια στόματος της συμβούλου της, κ. Ηλέκτρας Παπαζάχου, η υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.

Οι σταθμοί κρουαζιέρας, τόνισε, πρέπει να αναδειχθούν σε πολυθεματικούς προορισμούς, μέσω της διασύνδεσής τους με τα θεματικά δίκτυα των ευρύτερων περιοχών αλλά και μέσω της βελτίωσης των συγκοινωνιών, της διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, ενώ παράλληλα, στις παρυφές τους, σκόπιμο είναι να χωροθετούνται χρήσεις εμπορικές, ψυχαγωγίας και προώθησης τοπικών προϊόντων.

Ωστόσο για να αναπτυχθεί σωστά το homeporting, πρέπει να καταστήσουμε ελκυστική την εικόνα των πόλεων και ιδίως της Αθήνας. Εντός της επόμενης προγραμματικής περιόδου, το υπουργείο Τουρισμού προτείνει την υλοποίηση έργων υποδομής στρατηγικής σημασίας για τον τουρισμό: Υποδομές Τερματικών λιμένων κρουαζιέρας, ιδίως σε Αθήνα - Ηράκλειο και δικτύου ενδιάμεσων λιμένων. Αναβάθμιση πυλών εισόδου (αεροδρομίων και λιμένων) και ιδιαίτερα σε βασικούς τουριστικούς προορισμούς. Αναβάθμιση μεταφορικών κόμβων όπως σιδηροδρομικοί σταθμοί, σταθμοί λεωφορείων.

Τονίστηκε επίσης ότι στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο διαμορφώνονται Ζώνες Ναυσιπλοΐας Αναψυχής σε όλο το θαλάσσιο εύρος της χώρας, με κύριο στόχο την πύκνωση του δικτύου τουριστικών λιμένων, την ένταξή τους στον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό, αλλά και τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, ώστε να παρέχονται ολοκληρωμένες και επαρκείς υπηρεσίες στους ελλιμενιζόμενους.


newmoney.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ!! Σας παρακαλούμε πατήστε LIKE - "Μου αρέσει"!!

 
Top