Και επειδή ακριβώς οι εργαζόμενοι
του Νεωρίου, οι Συριανοί αλλά και οι υπόλοιποι Κυκλαδίτες πρέπει να γνωρίζουν
την αλήθεια, ιδού λοιπόν η αλήθεια χωρίς περικοκλάδες:
Προφανώς θεωρούμε θετικό ότι έστω
κι έτσι, οι εργαζόμενοι του Νεωρίου θα πληρωθούν – ελπίζουμε – τα δεδουλευμένα
τους, όπως και το ότι το ναυπηγείο του Νεωρίου θα πάρει μια ανάσα με την
ανάληψη των δύο πλωτών δεξαμενών του πολεμικού ναυτικού. Όμως ποιοι και με
ποιες πολιτικές οδήγησαν τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, της κατά τα άλλα
από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις του κόσμου χώρα, σε απαξίωση και στα
πρόθυρα του κλεισίματος;
Ποιοι αποφάσισαν την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων της
χώρας και τα μεταβίβασαν σε τυχάρπαστους επενδυτές που συνεχίζουν να κάνουν τη
δουλειά τους με αμφίβολης νομιμότητας και κατά βάση αντισυνταγματικές
διατάξεις, με βάση τις οποίες πληρώνονται χρέη προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά
ταμεία και τελευταίοι πληρώνονται, όσο πληρώνονται οι εργαζόμενοι. Ποιοι
υπόσχονταν εδώ και χρόνια και έταζαν την απευθείας ανάθεση των δεξαμενών στο
Νεώριο, για να ανακαλύψουν εκ των υστέρων ότι απαιτείται διεθνής διαγωνιστική
διαδικασία;
Πώς θα μπορούσε ένα κόμμα σαν το
δικό μας, να κάνει τα στραβά μάτια σε αντισυνταγματικές διατάξεις, που
ακυρώνουν το ρόλο της δικαιοσύνης και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ανεξάρτητα αν
οι αποφάσεις του είναι πολιτικά και κοινωνικά δίκαιες ή όχι. Πώς είναι δυνατόν
να ψηφίζουμε αναφανδόν υπέρ τροπολογίες σαν τη συγκεκριμένη που λέει ότι:
«…Συμβάσεις ανάθεσης δημοσίων έργων και υπηρεσιών …… θεωρούνται ότι συνάπτονται
νόμιμα ακόμη και όταν ο έλεγχος νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποβαίνει
αρνητικός….» και πώς θα μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να νομιμοποιεί τέτοιου τύπου
διαδικασίες όταν επαγγέλλεται κανόνες διαφάνειας και κρυστάλλινες διαδικασίες
που δεν μπορούν να αφήνουν την παραμικρή υπόνοια. Ποιος δεν θα σκεφτεί ότι αν
τώρα που είστε αντιπολίτευση γράφετε στα παλαιότερα των υποδημάτων σας τη
δικαιοσύνη, τι θα γίνει όταν έλθετε στη διακυβέρνηση. Θα χρησιμοποιείτε τους
θεσμούς, τους νόμους και το Σύνταγμα όπως σας αρέσει;
Ας μας εξηγήσει ο κ. Ρήγας και οι
λαλίστατοι συγκυβερνήτες του. Πότε οι νόμοι και το Σύνταγμα πρέπει να είναι
επιτέλους σεβαστοί και πότε όχι; Αστεία βέβαια πράγματα για όλους αυτούς που
κυβερνούν τη χώρα με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, με κατεπείγουσες
διαδικασίες, μέσω των οποίων για το «καλό μας» ψηφίζουν το ξεπούλημα της χώρας,
την αφαίμαξη μισθών και συντάξεων και την κατάργηση κάθε εναπομείναντος
εργατικού δικαίου. Αλήθεια μήπως έχουν ακούσει οι άνθρωποι που «ενδιαφέρονται»
για τους εργαζόμενους του Νεωρίου για εργολαβικές εταιρείες φαντάσματα, για
απασχόληση φτηνών ενοικιαζόμενων εργαζομένων στη θέση των Συριανών εργαζομένων;
Αντ’ αυτών υπάρχει ένας μόνο
δρόμος: Ο δρόμος της διαφάνειας και της ανοικτής συμμετοχής των εργαζομένων σε
όλες τις διαδικασίες που τους αφορούν. Ο δρόμος της ανοικτής αγωνιστικής
διαπραγμάτευσης, ο δρόμος της κατάθεσης προτάσεων που διασφαλίζουν τόσο τη
νομιμότητα, όσο και τη βιωσιμότητα του ναυπηγείου και των εργαζομένων. Προς
αυτή την κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ επεξεργάστηκε τη σχετική τροπολογία που ο Θοδωρής
Δρίτσας κατέθεσε με την ομιλία του στα πρακτικά της Βουλής.
Ένα είναι σίγουρο και το ξέρουν
οι εργαζόμενοι του Νεωρίου εδώ και πολλά χρόνια. Ο ΣΥΡΙΖΑ, στήριξε και θα
στηρίζει τους εργαζόμενους και τους αγώνες τους, χωρίς σκοπιμότητες, χωρίς
εκπτώσεις, ανεξάρτητα από φιλοδοξίες, προσωπικές και πολιτικές επιδιώξεις, είτε
σήμερα ως αντιπολίτευση, είτε αύριο ως κυβέρνηση, αν ο λαός μας εμπιστευτεί
μέσα από τη συμμετοχή του στους αγώνες και στις εκλογικές διαδικασίες.
30/8/2013
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Κατόπιν
της (ΑΔ) Φ.606/52/1/11/Σ.58605/23 Μαρτίου
2011/ΓΕΝ/Ε-2 ΙΙ Διακήρυξης 2/11 διενεργήθηκε
ανοιχτός μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανάθεση Εργολαβίας Εκτέλεσης Εργασιών
Γενικής Επισκευής Πλωτών Δεξαμενών Νο 2 (ΠΔ Νο 2) του Ναυστάθμου Σαλαμίνας και Νο1 (ΠΔ Νο1) του Ναυστάθμου
Κρήτης, συνολικού προϋπολογιζόμενου κόστους 10.000.000,00 ΕΥΡΩ
2. Μετά
την αποσφράγιση και αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, εκδόθηκε
η Φ.606.52/1/12/Σ.57557/6-3-2012 απόφαση
του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, με την οποία η παραπάνω εργολαβία ανατέθηκε στην
εταιρεία «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Σύρου ΑΕ».
3. Ωστόσο,
ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέβη αρνητικός για λόγους που
σχετίζονται με την υπέρβαση του ύψους του προϋπολογισθέντος τιμήματος και
αοριστία της σύμβασης, την μη παράθεση συγκριτικών στοιχείων που βεβαιώνουν το
συμφέρον της προσφοράς του αναδόχου και μη ταύτιση του σχεδίου της σύμβασης,
που περιλαμβανόταν στην προκήρυξη, με το υποβληθέν για έλεγχο στο Ελεγκτικό
Συνέδριο.
4. Με
την προτεινόμενη τροπολογία
εξασφαλίζονται : (α) ο σεβασμός στα πορίσματα του προσυμβατικού ελέγχου του
Ελεγκτικού Συνεδρίου, (β) η υπογραφή της σύμβασης για την εκτέλεση εργασιών
γενικής επισκευής των προαναφερόμενων πλωτών δεξαμενών, που εξυπηρετεί το
συμφέρον του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και την βιωσιμότητα των Ναυπηγείων του
Νεωρίου Σύρου και (γ) η αρμονική ένταξη της προτεινόμενης λύσης στο Δημόσιο
Δίκαιο Προμηθειών (δ) η διασφάλιση της καταβολής οφειλόμενων αποδοχών από την
εταιρεία «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Σύρου ΑΕ» προς τους
εργαζόμενους με ταυτόχρονη διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Β. ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο ..........
Ανάθεση Εργολαβίας Εκτέλεσης
Εργασιών Γενικής Επισκευής Πλωτών Δεξαμενών Νο 2 (ΠΔ
Νο 2) του
ΝΣ και Νο1 (ΠΔ
Νο1) του
ΝΚ, συνολικού προϋπολογιζόμενου κόστους 10.000.000,00 ΕΥΡΩ
1. Με
απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, μετά από αιτιολογημένη γνώμη του Ανώτατου
Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ), επιτρέπεται η ανάκληση της Φ.606.52/1/12/Σ.57557/6-3-2012
απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και η προσφυγή στη διαδικασία
διαπραγμάτευσης με την εταιρεία «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Σύρου
ΑΕ», χωρίς να προηγείται δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, με τροποποίηση ή μη
των οικονομικών όρων της (ΑΔ) Φ.606/52/1/11/Σ.58605/23 Μαρτιου 2011/ΓΕΝ/Ε-2 ΙΙ
Διακήρυξης 2/11.
2. Η
διαδικασία διαπραγμάτευσης ολοκληρώνεται εντός σαράντα πέντε (45) ημερών από
την θέση σε ισχύ του παρόντος άρθρου. Για την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης
και την έκδοση κατακυρωτικής απόφασης από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας απαιτείται
η σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και
Συμβάσεων.
3. Για την
άσκηση προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο εφαρμόζονται αναλογικά
τα οριζόμενα στο άρθρο 13 «Προσυμβατικός
Έλεγχος Ελεγκτικού Συνεδρίου» του Νόμου 3978/2011 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων,
Υπηρεσιών και Προμηθειών στους τομείς της Άμυνας και της Ασφάλειας - Εναρμόνιση
με την Οδηγία 2009/81/ΕΚ - Ρύθμιση θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.» (ΦΕΚ
Α 137 16.6.2011).
4. Η
υπογραφή της σύμβασης τελεί υπό τον όρο της κατά προτεραιότητα εξόφλησης των οφειλών
προς τους εργαζόμενους των ναυπηγικών μονάδων και της δέσμευσης του αναδόχου
για διατήρηση των θέσεων εργασίας και σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων.
5. Η ισχύς
του παρόντος άρθρου αρχίζει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.