Παρασκευή, Φεβρουαρίου 28, 2014

Με υδροπλάνα θα ταξιδέψουν οι τουρίστες το καλοκαίρι στην Ελλάδα

υδροπλανο 2
Μια νέα σελίδα γυρίζει η Hellenic Seaplanes, η εταιρεία που έχει επιφορτιστεί να δημιουργήσει
τις υποδομές που απαιτούνται, για τη μεταφορά των επιβατών με υδροπλάνα στα ελληνικά νησιά. Πριν από λίγες ημέρες δόθηκε από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη το «πράσινο φως» για την επίσπευση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα ανοίγοντας το δρόμο για την άμεση υλοποίηση των ιδιωτικών επενδύσεων στο δίκτυο υδατοδρομίων. Η διοίκηση της Hellenic Seaplanes ευελπιστεί πως θα προλάβει τη φετινή τουριστική σεζόν και πως θα διεξαχθούν κανονικά όσο το δυνατόν περισσότερες πτήσεις στα ελληνικά νησιά και στα μέρη εκείνα όπου η προσβασιμότητα είναι περιορισμένη από άλλα μέσα μεταφοράς.
Όπως τονίζει στο fortunegreece.com ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας,Νικόλας Χαραλάμπους «η προσπάθεια που γίνεται είναι να προλάβουμε να βάλουμε κάποιες πτήσεις μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο, ώστε να πετάξουν κάποια υδροπλάνα. Γιατί είναι σημαντικό να καταλάβει ο κόσμος ότι ακούμε υδροπλάνα και τα υδροπλάνα πράγματι έρχονται. Σήμερα ξεκαθαρίζει και το θέμα των περιβαλλοντικών όρων. Ζητήσαμε την παρέμβαση του Υπουργού για να επισπεύσουμε τη διαδικασία παίρνοντας το ρίσκο πριν βγουν τα αποτελέσματα για τους περιβαλλοντικούς όρους».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Νικόλας Χαραλάμπους.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Νικόλας Χαραλάμπους.
Μισθωμένες πτήσεις σε πρώτη φάση
Στην πράξη κανένα υδατοδρόμιο δεν έχει πάρει έγκριση λειτουργίας. Δέκα έχουν ξεκινήσει την αδειοδότηση -όλα δημοσίου φορέα ανάπτυξης- ενώ τα υπόλοιπα μπαίνουν τώρα σε αυτή τη διαδικασία. Τα υδατοδρόμια αναμένεται να αναπτυχθούν από Δημόσιους Φορείς, Λιμενικά Ταμεία, Οργανισμούς Λιμένων, από ιδιώτες επενδυτές ή ακόμα και μέσω ΣΔΙΤ. Όλοι οι φορείς που διαχειρίζονται λιμάνια και λιμενικές εγκαταστάσεις εκκρεμεί να χωροθετήσουν το υδατοδρόμιο, να μπει στο σύστημα Διαύγεια, να γίνει η διακήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού για τη μίσθωση του χώρου για 10-15 χρόνια και στη συνέχεια να γίνει η ανάληψη από τη Hellenic Seaplanes.
Στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργηθεί ένα γκρουπ υδατοδρομίων τα οποία θα εξυπηρετούν έναν συνδυασμό πτήσεων. Σε πρώτη φάση οι πτήσεις θα είναι μισθωμένες ( charter flights), και θα εκτελούνται από υδροπλάνα 9, 12 και 19 θέσεων.
Ήδη όπως τονίζει ο κ. Χαραλάμπους έχουν κλειστεί συγκεκριμένες πτήσεις για εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν σε αρκετά ελληνικά νησιά από το καλοκαίρι και μετά. Το κόστος θα καθορίζεται από το δρομολόγιο και την απόσταση που καλείται να διανύσει το υδροπλάνο και θα κυμαίνεται μεταξύ 35 και 135 ευρώ. «Είναι διαφορετικό το κόστος για την διαδρομή Κέρκυρα – Παξοί που βρίσκονται κοντά και διαφορετικό για Αθήνα- Πάτμο. Η διάρκεια των πτήσεων θα είναι από 35 έως 40 λεπτά εκτός και αν υπάρχουν περιστατικά έκτακτης ανάγκης όπου εκεί το υδροπλάνο θα χρειαστεί να κάνει μεγαλύτερης διάρκειας πτήσεις». Τα αεροσκάφη της Hellenic Seaplanes έχουν τη δυνατότητα να μετατραπούν γρήγορα σε αεροδιακομιστές ασθενών και η εταιρεία έχει ήδη συνάψει συμφωνίες συνεργασίας με την Ambulance και την Interamerican.
υδροπλανα
Θα διπλασιαστεί ο στόλος μέχρι το 2015
Το αρχικό σενάριο είναι ο στόλος να αποτελείται από δέκα υδροπλάνα, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται ότι θα έχει διπλασιαστεί μέχρι το 2015. Η επένδυση που περιμένει με αγωνία το επιβατικό κοινό στην Ελλάδα είναι της τάξης των 16 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά στην ανάπτυξη 100 υδατοδρομίων, του Μητροπολιτικού και 10 hubs. «Αυτό το διάστημα είμαστε σε συζητήσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για να βγει το Μητροπολιτικό, το οποίο θα είναι κοντά στο ΣΕΦ». Οι ιδιώτες επενδυτές διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον τους και κρατούν στάση αναμονής. Πρόκειται για αμερικανικά funds, Γερμανούς, Ιταλούς, Έλληνες και Κύπριους επενδυτές, οι οποίοι θα έχουν στη διάθεσή τους 65 μέρες για την αδειοδότηση και κατασκευή των υδατοδρομιών.
Ο Νικόλας Χαραλάμπους ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως σύμβουλος επιχειρήσεων και παρακολουθούσε στενά τις εξελίξεις σε αυτό το κομμάτι ήδη από τα μέσα του 2000. Ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Hellas Power Element μέχρι το 2012, διετέλεσε Διευθυντής Logistics 04 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, Διευθύνων Σύμβουλος & Συνιδιοκτήτης της Premium Consulting για περισσότερα από πέντε χρόνια. «Θεωρώ ότι ήταν μια τρομακτικά καλή ευκαιρία και παρακολουθούσα το θέμα από το 2005 όταν η Air Sea Line ξεκίνησε αντίστοιχες διαδικασίες, οι οποίες δεν ευοδώθηκαν. Δεν κατάφεραν να πάρουν την αδειοδότηση και έκλεισαν. Όταν το 2013 ανακοινώθηκε το νέο νομικό πλαίσιο έκρινα ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή».
Τα υδροπλάνα θα πραγματοποιούν προγραμματισμένες πτήσεις από και προς όλα τα λιμάνια ή λίμνες της χώρας, όπου το ισχύον σύστημα μεταφοράς είναι ανεπαρκές ή ακόμα και προβληματικό. Παράλληλα, θα εκτελούν περιηγητικές πτήσεις πάνω από τα Ελληνικά νησιά και αξιοθέατα σε συνδυασμό με μια ποικιλία από πακέτα εκδρομών που θα μπορούν να αγοραστούν άμεσα από την ιστοσελίδα της εταιρείας και τα συνεργαζόμενα πρακτορεία. Μεταξύ άλλων θα μπορούν να πραγματοποιούν μεταφορές σε θέρετρα και να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς φορτίων.
Η νέα μόδα των υδατοδρομίων που έρχεται και στην Ελλάδα έχει εδραιωθεί με μεγάλη επιτυχία εδώ και χρόνια σε χώρες όπως ο Καναδάς, οι Μαλδίβες, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ινδονησία, η Αλάσκα, η Σκωτία, η Ιταλία, η Κροατία, η Τουρκία και στη Σκανδιναβία.
http://www.fortunegreece.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.