ΕΡΕΥΝΑ
Κρουαζιέρα σε ανεμοδαρμένα λιμάνια
Το χάος της ελληνικής γραφειοκρατίας, ημιτελή έργα, «ορφανά λιμάνια», μελέτες που μένουν στα χαρτιά και πολλά παράπονα από κατοίκους και τοπικές αρχές. Η εικόνα που επικρατεί σε αρκετά λιμάνια ελάχιστα έχει αλλάξει στο πέρασμα του χρόνου.
Η πρόσκρουση του κρουαζιερόπλοιου Louis Olympia χθες στην προβλήτα του λιμένος Ηρακλείου αποτελεί ένα από τα πολλά περιστατικά κάθε χρόνο.
Οι ελλείψεις και η επικινδυνότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων έχει επισημανθεί σε μελέτες και αναφορές τόσο από ακτοπλοϊκές εταιρείες όσο και από την Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων, η οποία σε ετήσιες εκθέσεις της υπογραμμίζει ότι δεκάδες λιμάνια στερούνται υποδομών ή καθίστανται επικίνδυνα υπό κάποιες καιρικές συνθήκες.
Ανάλογες διαπιστώσεις έχουν γίνει και σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Σε σύνολο 93 λιμένων το 69,89% έχει ανεπαρκείς χερσαίες εγκαταστάσεις, το 86,02% αντιμετωπίζει προβλήματα κυματισμού και το 75,27% είναι ακατάλληλα για κρουαζιερόπλοια.
«Εδώ έχουμε ένα ημιτελές λιμάνι και θεωρούμε ότι είναι μη ασφαλές» λέει ο δήμαρχος Τήνου κ. Παναγιώτης Κροντηράς. «Πριν μερικά χρόνια δημοπρατήθηκε ο εξωτερικός λιμενοβραχίονας. Τότε μάλιστα υπήρχαν διαφωνίες μεταξύ ακτοπλόων και της Ενωσης Πλοιάρχων που υποστήριζαν ότι δεν θα προσέφερε ασφάλεια.
Το έργο δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε κατά 85%, χωρίς να ολοκληρωθεί. Σήμερα η Γενική Γραμματεία Λιμένων μάς λέει ότι ένα τμήμα που έχει κατασκευαστεί πρέπει να απομακρυνθεί για να ανοίξει η είσοδος του λιμανιού και να μη θεωρείται ?φάκα?. Ενα έργο λοιπόν που δεν έχει ακόμα παραληφθεί πρέπει να καταστραφεί και να τροποποιηθεί. Είναι μια διαδικασία που διαρκεί κάπου δέκα χρόνια, ενώ οι κάτοικοι απαιτούν ένα ασφαλές λιμάνι όπως είναι υποχρέωση της Πολιτείας».
Ανάλογη είναι η κατάσταση και σε μια άλλη γωνιά του Αιγαίου, στην ακριτική Λήμνο, όπως λέει ο δήμαρχος Αντώνης Χατζηδιαμαντής. «Υπάρχουν πολλά προβλήματα, καθώς το λιμάνι είναι ημιτελές. Πρόκειται για ένα έργο που είχε ενταχθεί στο προηγούμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενώ δεν έχει γίνει ούτε η χερσαία μελέτη. Η Μύρινα στηρίζεται μόνο σε μικροέργα που κάνουμε μέσω του λιμενικού ταμείου.
Απαιτείται η επέκταση του προσήνεμου μόλου για την προστασία του λιμένος και επίσης έργα υποδομής όπως κτίρια για στέγαση υπηρεσιών, χώρο αναμονής επιβατών κ.λπ. Τώρα υπάρχει μόνο μια σκέτη προβλήτα. Τα κρουαζιερόπλοια που έρχονται από την Κωνσταντινούπολη δυσκολεύονται να πιάσουν λιμάνι, προσπερνούν ή μένουν έξω και κατεβάζουν επιβάτες με λάντζες».
ΚΕΡΚΥΡΑ
«Ορφανό» και πνιγμένο στα φύκια το Μαθράκι
«Ορφανό» και πνιγμένο στα φύκια το Μαθράκι
«Το λιμάνι μας είχε μπαζωθεί με φύκια και ήταν κατάλληλο για ποδόσφαιρο», λέει ο κ. Σπύρος Αργυρός, τοπικός αντιδήμαρχος Κέρκυρας στο Μαθράκι, ένα απο τα Διαπόντια νησιά. «Το λιμάνι ήταν χωμένο για καιρό και μόνο όταν το κατέγραψε ο φακός της τηλεόρασης το υπ. Ανάπτυξης μας έδωσε χρήματα και καθαρίσαμε τον Νοέμβριο. Πέρσι ο τουρισμός ήταν μηδέν, τα τουριστικά σκάφη δεν προσέγγιζαν, οι ψαράδες έδεναν έξω από το λιμάνι και τα γιοτ με τη δυσοσμία έφευγαν σε δύο ώρες». Το Μαθράκι, όπως λέει κ. Αργυρός, συγκαταλέγεται στα «ορφανά λιμάνια», όπως έχει ακούσει από επίσημα χείλη να χαρακτηριζονται όσα ουδείς γνωρίζει πού ανήκουν... «Σε όλη την Κέρκυρα υπάρχουν 53 ορφανά λιμάνια διότι το υπ. Ανάπτυξης δεν αφήνει τον δήμο να κάνει δημοτικό λιμενικό ταμείο ώστε να ενταχθούν εκεί, επειδή δεν έχουν τις κατάλληλες περιβαλλοντικές μελέτες. Ανήκουν μεν στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου αλλά δεν θεωρούνται λιμάνια, ενώ έχουν δημιουργηθεί εδω και δεκαετίες. Το υπουργείο Ναυτιλίας, από την πλευρά του, επιδοτεί τις άγονες γραμμές και τη σύνδεση από το λιμάνι της Κέρκυρας στο λιμάνι του Μαθρακίου, αλλά όταν ζητούνται χρήματα δεν μπορεί να ανταποκριθεί για το λιμάνι θεωρείται ορφανό».
«Louis Olympia»
Βαθούλωμα στο πλοίο από πρόσκρουση
Βαθούλωμα στο πλοίο από πρόσκρουση
Το «Louis Olympia» προσέκρουσε στην προβλήτα 2 του Ηρακλείου κατά τη διαδικασία πρόσδεσης, ενώ στην περιοχή έπνεαν ισχυροί άνεμοι. Το πλοίο υπέστη βαθούλωμα σε απόσταση 1,4 μέτρου από την ίσαλο γραμμή και απαγορεύθηκε ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση της ζημιάς και την προσκόμιση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας. Στο κρουαζιερόπλοιο επιβαίνουν 514 επιβάτες και 446 μέλη πληρώματος. Επόμενος σταθμός είναι η Σαντορίνη. Κατά την παραμονή στο Ηράκλειο οι επιβάτες επισκέφθηκαν δωρεάν την Κνωσό και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου με πρωτοβουλία της εταιρείας.
Γιώργος Αποστολίδης
http://www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.