ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
Σύμφωνα με πληροφορίες που αναφέρονται σε πολλά δημοσιεύματα
του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, σε πρόσφατο διοικητικό συμβούλιο της
εταιρείας Hellenic Seaways υπήρξε συμφωνία όλων των μετόχων,
δηλαδή του ομίλου Grimaldi και της Τράπεζας Πειραιώς, για την πώληση αριθμού πλοίων,
προκειμένου να επέλθει μία ισορροπία στον ισολογισμό της εταιρείας και να
μειωθεί ο τραπεζικός της δανεισμός. Ως γνωστόν, η εταιρεία Hellenic Seaways ελέγχει ένα στόλο από 19 πλοία (συμβατικά
και ταχύπλοα).
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του διοικητικού συμβουλίου, η Hellenic Seaways για τη χρήση 2013 παρουσίασε σε επίπεδο ομίλου ζημιές μετά από φόρους ποσού 52,8 εκατ. ευρώ έναντι 34,9 εκατ. ευρώ το 2012. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 102,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 7,6% σε σχέση με τη χρήση του 2012. Επίσης μέρος των μακροπρόθεσμων δανείων της στις 31/12/2013 εμφανίζεται στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις δεδομένου ότι δεν πληρούνταν οι όροι των σχετικών δανειακών συμβάσεων όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των δανείων.
Με δεδομένο ότι υπάρχουν εξελίξεις και με μια άλλη ακτοπλοϊκή
εταιρεία, με την οποία βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη η Τράπεζα Πειραιώς, την
Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), καθώς το δικαστήριο της Μυτιλήνης εξέδωσε πρόσφατα
προσωρινή διαταγή με την οποία υποχρεώνει την τράπεζα να δώσει εγγυητικές
επιστολές καλής εκτέλεσης (για τις άγονες γραμμές) στη ΝΕΛ μέχρι του ποσού των
7 εκατ. ευρώ, ενώ απαγορεύει παράλληλα οποιαδήποτε μεταβίβαση μετοχών,
ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Σε περίπτωση πώλησης
πλοίων από την Hellenic Seaways ή από άλλες εταιρείες, πώς
εξασφαλίζεται η επαρκής κάλυψη των ακτοπλοϊκών γραμμών;
2. Σε περίπτωση που οι
εταιρείες, επικαλούμενες εξορθολογισμό και αναδιάρθρωση του στόλου τους,
αποσύρουν τα περισσότερα ταχύπλοα από τις γραμμές που εξυπηρετούν και
διατηρήσουν κατά κύριο λόγο συμβατικά πλοία για την κάλυψη των δρομολογίων, με
αποτέλεσμα η χώρα να επιστρέψει στα πολύωρα ακτοπλοϊκά ταξίδια της δεκαετίας
του 1980, έχει αποτιμήσει το υπουργείο τις συνέπειες που θα υπάρξουν για τον
τουρισμό, αλλά και την οικονομία των νησιωτικών περιοχών;
3. Έχει εκπονηθεί από
το υπουργείο κάποιο εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που υπάρξουν αποχωρήσεις
ακτοπλοϊκών εταιρειών από γραμμές τις οποίες θεωρούν ως μη συμφέρουσες,
επικαλούμενες οικονομική δυσπραγία;
Οι
ερωτώντες βουλευτές
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων
Θοδωρής Δρίτσας, Α΄
Πειραιά & Νησιών
Γιώργος Σταθάκης,
Χανίων
Ιωάννης
Μιχελογιαννάκης, Ηρακλείου
Κώστας Δερμιτζάκης,
Λασιθίου
Μιχάλης Κριτσωτάκης,
Ηρακλείου
Δημήτρης Γάκης,
Δωδεκανήσου
Γιάννης Ζερδελής,
Λέσβου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.