Τι εξετάζουν στο Υπουργείο Οικονομικών.
Το ΥΠΟΙΚ έχει πρόθεση να αλλάξει τα πάντα στη φορολογία των ΙΧ, με επιβολή τελών ακόμα και στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, και αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση πολλών οχημάτων και την κατάθεση των πινακίδων από τους ιδιοκτήτες.
Ωστόσο τα προηγούμενα χρόνια η προσέλευση των ιδιοκτήτων ΙΧ που ήθελαν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους δημιουργούσε απίστευτες ουρές ταλαιπωρίας στις εφορίες. Υπενθυμίζεται πως η προβλεπόμενη διαδικασία ήταν: ο φορολογούμενος με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός του επισκέπτεται αυτοπροσώπως την εφορία του και υποβάλει χειρόγραφα τη λεγόμενη δήλωση ακινησίας του οχήματός του. Οι πινακίδες παραμένουν στην εφορία για μερικά χρόνια για την περίπτωση που ο φορολογούμενος θέσει ξανά το όχημά του σε κυκλοφορία και αν δεν γίνει αυτό καταστρέφονται.
Πλέον όπως αναφέρει και το capital.gr στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν δύο λύσεις ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία.
Η πρώτη λύση που εξετάζεται είναι αν περάσει όλη η αρμοδιότητα για την κατάθεση στους δήμους. Οι φορολογούμενοι θα επισκέπτονται το δημοτικό κατάστημα και θα καταθέτουν εκεί τις πινακίδες μαζί με τη δήλωση ακινησίας του οχήματος. Ο δήμος στη συνέχεια θα αναλαμβάνει τη διαδικασία ενημέρωσης του taxisnet για την ακινησία του οχήματος. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος θα θέλει να παραλάβει εκ νέου τις πινακίδες θα πηγαίνει και πάλι στον δήμο και θα πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας σε τράπεζα.
Η δεύτερη λύση ακολουθείται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στο Βέλγιο. Ο φορολογούμενος είτε ταχυδρομεί, είτε τοποθετεί τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας σε ειδική θυρίδα στην εφορία που είναι ανοικτή όλο το 24ωρο. Στη συνέχεια η διαδικασία ολοκληρώνεται από τον φορολογούμενο με συμπλήρωση ειδικής αίτησης στο taxisnet η οποία επικυρώνεται από την εφορία και πάλι ηλεκτρονικά.
financialbox.gr -- freepen.gr
Το ΥΠΟΙΚ έχει πρόθεση να αλλάξει τα πάντα στη φορολογία των ΙΧ, με επιβολή τελών ακόμα και στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, και αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση πολλών οχημάτων και την κατάθεση των πινακίδων από τους ιδιοκτήτες.
Ωστόσο τα προηγούμενα χρόνια η προσέλευση των ιδιοκτήτων ΙΧ που ήθελαν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους δημιουργούσε απίστευτες ουρές ταλαιπωρίας στις εφορίες. Υπενθυμίζεται πως η προβλεπόμενη διαδικασία ήταν: ο φορολογούμενος με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός του επισκέπτεται αυτοπροσώπως την εφορία του και υποβάλει χειρόγραφα τη λεγόμενη δήλωση ακινησίας του οχήματός του. Οι πινακίδες παραμένουν στην εφορία για μερικά χρόνια για την περίπτωση που ο φορολογούμενος θέσει ξανά το όχημά του σε κυκλοφορία και αν δεν γίνει αυτό καταστρέφονται.
Πλέον όπως αναφέρει και το capital.gr στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν δύο λύσεις ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία.
Η πρώτη λύση που εξετάζεται είναι αν περάσει όλη η αρμοδιότητα για την κατάθεση στους δήμους. Οι φορολογούμενοι θα επισκέπτονται το δημοτικό κατάστημα και θα καταθέτουν εκεί τις πινακίδες μαζί με τη δήλωση ακινησίας του οχήματος. Ο δήμος στη συνέχεια θα αναλαμβάνει τη διαδικασία ενημέρωσης του taxisnet για την ακινησία του οχήματος. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος θα θέλει να παραλάβει εκ νέου τις πινακίδες θα πηγαίνει και πάλι στον δήμο και θα πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας σε τράπεζα.
Η δεύτερη λύση ακολουθείται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στο Βέλγιο. Ο φορολογούμενος είτε ταχυδρομεί, είτε τοποθετεί τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας σε ειδική θυρίδα στην εφορία που είναι ανοικτή όλο το 24ωρο. Στη συνέχεια η διαδικασία ολοκληρώνεται από τον φορολογούμενο με συμπλήρωση ειδικής αίτησης στο taxisnet η οποία επικυρώνεται από την εφορία και πάλι ηλεκτρονικά.
financialbox.gr -- freepen.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.