Αξιότιμοι Κύριοι,
Όπως είναι γνωστά σε όλους μας τα προβλήματα νησιωτικότητας που υφίστανται για το νομό Κυκλάδων ως νησιωτικού νομού. Ερέθισμα για τον προβληματισμό αποτέλεσε η δημοσιοποίηση των προτεινόμενων δρομολογίων του πλοίου «ΑΡΤΕΜΙΣ» για το επερχόμενο χρονικό διάστημα, από τα οποία γίναμε μάρτυρες εντυπωσιακού παραλογισμού, που μας στέλνει σε τριτοκοσμικές εποχές, που προκύπτουν από το χωρίς στοιχειώδη σχεδιασμό προγραμματισμό δρομολογίων που δεν εξυπηρετούν σε καμία περίπτωση την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία. Εμφανίζονται στον προγραμματισμό αυτό, που φέρεται να έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο υπουργό δρομολόγια στο πουθενά, που δεν εξυπηρετούν αυτούς για τους οποίους δήθεν σχεδιάστηκαν. Με τον προγραμματισμό αυτό για να μεταβούμε από την Πάρο στη Σύρο (απόσταση 1,5 ώρας) θα πρέπει να διαθέσουμε 7 ή 8 ώρες και αφού διασχίσουμε όλο το Αιγαίο με πλοίο χαμηλής ταχύτητας, ενώ και η Σύρος χάνει τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας και ανταποκρίσεων με το νησιωτικό σύμπλεγμα.
Δεν χρειάζεται παρά κοινός νους για να κατανοήσει ότι δεν θα υπάρξει επιβάτης που θα μπαίνει στο πλοίο από τη Μήλο για να πάει στην Πάρο, αλλά και επιβάτης που θα μπαίνει στο πλοίο από την Πάρο για να πάει στη Μήλο και μετά από 8-9 ώρες στην Σύρο.
Τα δρομολόγια πρέπει να σχεδιάζονται για να εξυπηρετούν και όχι για να ταλαιπωρούν. Ας κατανοήσουμε ότι εξυπηρετούν νησιά και νησιώτες και αυτοί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.
Σαφώς εξυπηρετικότερο θα ήταν τα πλοία της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας να εκκινούν από τη Σύρο πρωινές ώρες και να μεταβαίνουν κυρίως στην Πάρο, απ’ όπου μπορούν να μεταβούν άμεσα με τα πλοία της γραμμής Πειραιά, στην Ιο και Σαντορίνη και κατά δεύτερο λόγο στη Νάξο, απ’ όπου και μπορούν να μεταβούν με το πλοίο της άγονης «Σκοπελίτης» στις μικρές Κυκλάδες και Αμοργό. Ταυτόχρονα το πλοίο της άγονης μπορεί να συνεχίζει προς τις Δυτικές Κυκλάδες και επιστρέφοντας να εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση από Πάρο για Σύρο, μαζεύοντας και την κίνηση από τη Νάξο, Ιο, Σαντορίνη και τις Μικρές Κυκλάδες προς τη Σύρο.
Προτείνουμε λοιπόν:
- Το ένα εκ των δύο πλοίων της άγονης γραμμής θα πρέπει να ξεκινάει ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ το πρωί από Σύρο για Πάρο – Νάξο. Με τον τρόπο αυτό ο επιβάτης μπορεί από την Πάρο να μεταβεί άμεσα σε Ιο – Θήρα με το Blue Star Δήλος που διαχρονικά εκτελεί το δρομολόγιο αυτό καθημερινά χειμώνα – καλοκαίρι. Εν συνεχεία, ο επιβάτης που φτάνει στη Νάξο, μπορεί να μεταβεί με το Εξπρές Σκοπελίτης καθημερινά σε Ηρακλειά, Σχοινούσα – Κουφονήσι – Δονούσα και Αμοργό. Ταυτόχρονα, με την απογευματινή επιστροφή του ενδοκυκλαδικού και με αναχώρηση από τη Νάξο στις 18:30 και από την Πάρο στις 19:30 θα μπορούν να μεταβαίνουν στη Σύρο ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ νησιά, άμεσα και καθημερινά με ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ για το Ελληνικό Δημόσιο, σε σχέση με το σημερινό σχεδιασμό.
- Το έτερο πλοίο της ενδοκυκλαδικής επικοινωνίας, θα πρέπει να εξυπηρετεί τα υπόλοιπα νησιά που απομένουν. Συγκεκριμένα αυτό θα επιτευχθεί ως εξής: Τρεις φορές την εβδομάδα θα μεταβαίνει από τη Σύρο στην Σίφνο (μέσω Πάρου). Η άφιξη στη Σίφνο θα πρέπει να είναι συγχρονισμένη με το επίσης επιδοτούμενο δρομολόγιο του πλοίου «Αδαμάντιος Κοραής» που ταξιδεύει Πειραιά – Σέριφο – Σίφνο – Μήλο – Κίμωλο – Φολέγανδρο – Σίκινο – Ιο – Θήρα. Με τον τρόπο αυτό ο επιβάτης από Σύρο και Πάρο (όπου ήδη λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο) θα μπορεί να μετεπιβιβαστεί άμεσα προς όλα αυτά τα νησιά και αντίστροφα θα μπορεί να επιστρέψει στην Πάρο ή στη Σύρο εύκολα. Σημειώνεται εδώ ότι με την πρόταση αυτή αξιοποιείται το αεροδρόμιο της Πάρου προς εξυπηρέτηση και των γειτονικών νησιών. Ακολούθως, τις άλλες δύο μέρες της εβδομάδας το ίδιο πλοίο θα αναχωρεί από τη Σύρο για Κύθνο – Κέα – Λαύριο, όπως και σήμερα και τις άλλες δύο ημέρες της εβδομάδας το ίδιο πλοίο θα αναχωρεί από τη Σύρο για Άνδρο.
Με τον τρόπο αυτό τα υπάρχοντα δύο πλοία της ενδοκυκλαδικής επικοινωνίας θα μπορούν με πολύ λιγότερο κόστος να εξυπηρετούν καλύτερα τους νησιώτες και τους επισκέπτες, διότι αξιοποιούν τις υπάρχουσες παγιωμένες γραμμές «κορμού» των Κυκλάδων και κερδίζουν χρόνο ώστε να εξυπηρετούν μόνο όπου χρειάζεται.
Πέρα από τα ανωτέρω, που αφορούν τις ενδεδειγμένες παρεμβάσεις δρομολογίων, σκόπιμο είναι ο Δικηγορικός Σύλλογος Σύρου να θεσμοθετηθεί ως τακτικό μέλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), ώστε άμεσα και έγκαιρα να παρέχει την άποψη των μελών του, που έχει προέλθει από την όσμωση με τους πολίτες και επιχειρηματίες όλου του φάσματος, με τους οποίους συναλλάσσεται καθημερινά, θεωρώντας βάσιμα ότι είναι αδιανόητη η μέχρι σήμερα μη συμμετοχή του.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΡΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Γ. ΠΑΓΙΔΑΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:Γραφείο Πρωθυπουργού
Υπουργό Δικαιοσύνης
Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών
Κ.κ. Βουλευτές Ν. Κυκλάδων
Κ. Πρόεδρο Πρωτοδικών Σύρου
Κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου
Ειρηνοδικεία Περιφέρειας (Ερμουπόλεως, Τήνου, Μυκόνου, Πάρου, ΄Ανδρου, Μήλου)
Κ.κ. Πρόεδροι Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας
Μέλη Δικηγορικού Συλλόγου Σύρου
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων
Λιμενάρχη Σύρου
Σύλλογο Δικαστικών Υπαλλήλων & Επιμελητών Ν. Κυκλάδων
Δήμος Σύρου Ερμούπολης
Δήμοι Κυκλάδων
Φορείς Σύρου.
Μ.Μ.Ε.
Υπουργό Δικαιοσύνης
Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών
Κ.κ. Βουλευτές Ν. Κυκλάδων
Κ. Πρόεδρο Πρωτοδικών Σύρου
Κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου
Ειρηνοδικεία Περιφέρειας (Ερμουπόλεως, Τήνου, Μυκόνου, Πάρου, ΄Ανδρου, Μήλου)
Κ.κ. Πρόεδροι Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας
Μέλη Δικηγορικού Συλλόγου Σύρου
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων
Λιμενάρχη Σύρου
Σύλλογο Δικαστικών Υπαλλήλων & Επιμελητών Ν. Κυκλάδων
Δήμος Σύρου Ερμούπολης
Δήμοι Κυκλάδων
Φορείς Σύρου.
Μ.Μ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.