Χρήματα από την Ευρώπη αναζητά η Περιφέρεια
Για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις ανάγκες των νησιών
Χρηματοδότηση μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα αναζητά η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου για να καλύψει το κενό που υπάρχει και να μπορέσει να προχωρήσει σε παρεμβάσεις ουσίας στα νησιά.
Μάλιστα η διαδικασία θα υλοποιηθεί μέσω του περιφερειακού ταμείου ανάπτυξης, καθώς η περιφέρεια θα αποκτήσει ειδικό συνεργάτη ο οποίος θα αναλάβει να εκπονήσει μεταξύ άλλων επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει τις προτάσεις χρηματοδότησης.
Προτεραιότητα θα δοθεί σε παρεμβάσεις που αφορούν το οδικό δίκτυο, ενώ κατ’ εκτίμηση οι πρώτες αποφάσεις για χρηματοδότηση αναμένονται το φθινόπωρο.
Μιλώντας για την πρωτοβουλία και τις κινήσεις της περιφέρειας ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή, λέγοντας ότι … «σε αυτό τον τόπο υποδεχόμασταν τα εύκολα χρήματα του ΠΕΠ μαζί με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Σήμερα που βρεθήκαμε με την πλάτη στον τοίχο για να επιβιώσουμε πρέπει να γίνουμε πιο ευρηματικοί, να ανοίξουμε νέους δρόμους χρηματοδότησης».
Σύμφωνα με τον ίδιο η διαδικασία θα γίνει μέσα από το ταμείο περιφερειακής ανάπτυξης. «Πήραμε τις αποφάσεις για να αποκτήσουμε τον εξωτερικό συνεργάτη ( εταιρία ) που θα αναλάβει τη διαδικασία στο τεχνικό κομμάτι καθώς απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και διαδικασίες και δεν υπάρχει αυτή η τεχνογνωσία στην περιφέρεια, για να καταθέσουμε τις προτάσεις χρηματοδότησης.
Μέχρι τον Ιούλιο θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε πρόταση χρηματοδότησης και το φθινόπωρο εκτιμώ ότι θα έχουμε και την πρώτη απόφαση ενός πολύ μεγάλου ποσού για να χρηματοδοτήσουμε πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στην περιφέρειά μας» δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος.
Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι οι πηγές χρηματοδότησης είναι ευρωπαϊκά προγράμματα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι χρήματα έξω από τις γνωστές πηγές δηλαδή ΕΣΠΑ, ΠΕΠ και ΠΔΕ που είχαμε μέχρι τώρα, καθώς είναι νέες μορφές χρηματοδότησης από προγράμματα από διαδικασίες και από ταμεία τα οποία θα συνδεθεί η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου απευθείας με τις Βρυξέλλες για να χρηματοδοτήσουμε σημαντικές παρεμβάσεις στα νησιά μας».
Σε ερώτηση για το ποιο θα είναι το αντικείμενο χρηματοδότησης , απάντησε ότι τα χρήματα θα αποσκοπούν σε χρηματοδότηση έργων που αφορούν το οδικό δίκτυο λέγοντας τα εξής: «Αφορούν αποκλειστικά και μόνο παρεμβάσεις σε θέματα που έχουμε αρμοδιότητα όπως για παράδειγμα το οδικό δίκτυο. Η εταιρία θα τρέξει τη διαδικασία, θα αποτυπώσει τις πηγές, θα ετοιμάσει το επιχειρησιακό σχέδιο και θα ακολουθήσει η κατάθεσή του για τη χρηματοδότηση. Μιλάμε για εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος οδικού δικτύου».
Με αφορμή τη συζήτηση για το οδικό δίκτυο έκανε γνωστό ότι είναι ζήτημα ημερών να αναρτηθεί ο διαγωνισμός για το πρώτο κομμάτι του έργου που περιλαμβάνει την τοποθέτηση στύλων ηλεκτροφωτισμού στο οδικό δίκτυο του νησιού της Ρόδου.
«‘Οπως είπε σε όποια σημεία δεν υπάρχουν σήμερα στύλοι θα προστεθούν και συγκεκριμένα από τα Κολύμπια μέχρι τη Λίνδο από τη Ρόδο μέχρι τα Καλαβάρδα, στη λεωφόρο Καλλιθέας, και στο Τσαΐρι-αεροδρόμιο, ένα έργο προϋπολογισμού 6,5 εκ. ευρώ.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει μόνο την υποδομή και τους στύλους. Θα ακολουθήσει όμως σύμφωνα με τον περιφερειάρχη το δεύτερο μέρος του (σε λίγες μέρες θα εγκριθεί από την οικονομική επιτροπή) δηλαδή η προμήθεια των φωτιστικών σωμάτων, προϋπολογισμού 4,5 εκ. ευρώ.
Έτσι το οδικό δίκτυο δεν θα έχει διάφορα είδη φωτιστικών με διαφορετικές ποιότητες φωτισμού. «Σε ενάμιση χρόνο θα φέρουμε το νησί σε μία κατάσταση ώστε να μπορούμε με μικρό κόστος να κάνουμε τη συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού εύκολα. Μέσα σε αυτό περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση καμερών σε διάφορα σημεία μεταξύ των οποίων είναι και τα σημεία υψηλής επικινδυνότητας. Έτσι θέλουμε να κατεβάσουμε τη μέση ταχύτητα που έχουν τα αυτοκίνητα για να μειωθεί ο στατιστικός δείκτης των ατυχημάτων» κατέληξε ο περιφερειάρχης.
Μάλιστα η διαδικασία θα υλοποιηθεί μέσω του περιφερειακού ταμείου ανάπτυξης, καθώς η περιφέρεια θα αποκτήσει ειδικό συνεργάτη ο οποίος θα αναλάβει να εκπονήσει μεταξύ άλλων επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει τις προτάσεις χρηματοδότησης.
Προτεραιότητα θα δοθεί σε παρεμβάσεις που αφορούν το οδικό δίκτυο, ενώ κατ’ εκτίμηση οι πρώτες αποφάσεις για χρηματοδότηση αναμένονται το φθινόπωρο.
Μιλώντας για την πρωτοβουλία και τις κινήσεις της περιφέρειας ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή, λέγοντας ότι … «σε αυτό τον τόπο υποδεχόμασταν τα εύκολα χρήματα του ΠΕΠ μαζί με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Σήμερα που βρεθήκαμε με την πλάτη στον τοίχο για να επιβιώσουμε πρέπει να γίνουμε πιο ευρηματικοί, να ανοίξουμε νέους δρόμους χρηματοδότησης».
Σύμφωνα με τον ίδιο η διαδικασία θα γίνει μέσα από το ταμείο περιφερειακής ανάπτυξης. «Πήραμε τις αποφάσεις για να αποκτήσουμε τον εξωτερικό συνεργάτη ( εταιρία ) που θα αναλάβει τη διαδικασία στο τεχνικό κομμάτι καθώς απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και διαδικασίες και δεν υπάρχει αυτή η τεχνογνωσία στην περιφέρεια, για να καταθέσουμε τις προτάσεις χρηματοδότησης.
Μέχρι τον Ιούλιο θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε πρόταση χρηματοδότησης και το φθινόπωρο εκτιμώ ότι θα έχουμε και την πρώτη απόφαση ενός πολύ μεγάλου ποσού για να χρηματοδοτήσουμε πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στην περιφέρειά μας» δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος.
Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι οι πηγές χρηματοδότησης είναι ευρωπαϊκά προγράμματα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι χρήματα έξω από τις γνωστές πηγές δηλαδή ΕΣΠΑ, ΠΕΠ και ΠΔΕ που είχαμε μέχρι τώρα, καθώς είναι νέες μορφές χρηματοδότησης από προγράμματα από διαδικασίες και από ταμεία τα οποία θα συνδεθεί η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου απευθείας με τις Βρυξέλλες για να χρηματοδοτήσουμε σημαντικές παρεμβάσεις στα νησιά μας».
Σε ερώτηση για το ποιο θα είναι το αντικείμενο χρηματοδότησης , απάντησε ότι τα χρήματα θα αποσκοπούν σε χρηματοδότηση έργων που αφορούν το οδικό δίκτυο λέγοντας τα εξής: «Αφορούν αποκλειστικά και μόνο παρεμβάσεις σε θέματα που έχουμε αρμοδιότητα όπως για παράδειγμα το οδικό δίκτυο. Η εταιρία θα τρέξει τη διαδικασία, θα αποτυπώσει τις πηγές, θα ετοιμάσει το επιχειρησιακό σχέδιο και θα ακολουθήσει η κατάθεσή του για τη χρηματοδότηση. Μιλάμε για εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος οδικού δικτύου».
Με αφορμή τη συζήτηση για το οδικό δίκτυο έκανε γνωστό ότι είναι ζήτημα ημερών να αναρτηθεί ο διαγωνισμός για το πρώτο κομμάτι του έργου που περιλαμβάνει την τοποθέτηση στύλων ηλεκτροφωτισμού στο οδικό δίκτυο του νησιού της Ρόδου.
«‘Οπως είπε σε όποια σημεία δεν υπάρχουν σήμερα στύλοι θα προστεθούν και συγκεκριμένα από τα Κολύμπια μέχρι τη Λίνδο από τη Ρόδο μέχρι τα Καλαβάρδα, στη λεωφόρο Καλλιθέας, και στο Τσαΐρι-αεροδρόμιο, ένα έργο προϋπολογισμού 6,5 εκ. ευρώ.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει μόνο την υποδομή και τους στύλους. Θα ακολουθήσει όμως σύμφωνα με τον περιφερειάρχη το δεύτερο μέρος του (σε λίγες μέρες θα εγκριθεί από την οικονομική επιτροπή) δηλαδή η προμήθεια των φωτιστικών σωμάτων, προϋπολογισμού 4,5 εκ. ευρώ.
Έτσι το οδικό δίκτυο δεν θα έχει διάφορα είδη φωτιστικών με διαφορετικές ποιότητες φωτισμού. «Σε ενάμιση χρόνο θα φέρουμε το νησί σε μία κατάσταση ώστε να μπορούμε με μικρό κόστος να κάνουμε τη συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού εύκολα. Μέσα σε αυτό περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση καμερών σε διάφορα σημεία μεταξύ των οποίων είναι και τα σημεία υψηλής επικινδυνότητας. Έτσι θέλουμε να κατεβάσουμε τη μέση ταχύτητα που έχουν τα αυτοκίνητα για να μειωθεί ο στατιστικός δείκτης των ατυχημάτων» κατέληξε ο περιφερειάρχης.
Πηγή : Η ΡΟΔΙΑΚΗ rodiaki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.