Χαιρετισμός στην ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με θέμα : « Η ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΩΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ, ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ» .
Κύριε Υφυπουργέ Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής
Κύριοι Βουλευτές
Κύριοι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής
Κύριε Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών & Ακτοπλοΐας
Κύριοι Δήμαρχοι
Κύριοι Έπαρχοι
Κύριοι Συνάδελφοι της Αυτοδιοίκησης 1ου κ 2ου βαθμού
Κύριοι Στρατιωτικοί και Πολιτικοί εκπρόσωποι του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής
Κύριοι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ακτοπλοΐας
Κύριοι εκπρόσωποι της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων
Κυρίες & Κύριοι Σύνεδροι
Χαιρετίζω την σημερινή ημερίδα δηλώνοντας ότι η Περιφερειακή Αρχή αφουγκράζεται τα προβλήματα των νησιωτών στις μεταφορές τους προς την ηπειρωτική χώρα αλλά και την ενδονησιωτική διασύνδεση κυρίως προς τις πρωτεύουσες των νομών στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ανάδειξη και επίλυση τους σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία.
Αναφέρθηκαν πριν λίγο τα προβλήματα της διασύνδεσης με την Σύρο και οι ελλείψεις υποδομών για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με 24 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία για την δημιουργία αντίστοιχων υδατοδρομίων. Θέλω να πιστεύω ότι εφόσον η Ελληνική Πολιτεία στηρίξει την συγκεκριμένη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μέχρι το τέλος του 2018 ή αρχές του 2019 τα υδροπλάνα θα πετάνε στο Νότιο Αιγαίο. Τα υδροπλάνα μαζί τα πλοία της ακτοπλοΐας και τα αεροδρόμια θα μπορούν να προσφέρουν συνδυασμένες και ποιοτικές μεταφορές στους νησιώτες αλλά στους χιλιάδες επισκέπτες μας.
Θα πρέπει επίσης να επισημάνω ότι ο Ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος έχει βελτιωθεί αισθητά την τελευταία 15-ετία και υπάρχουν αρκετά πλοία που ταξιδεύουν με ασφάλεια, ταχύτητα και άνεση .
Σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στην διασύνδεση των μικρότερων νησιών αφού είναι γνωστό το πρόβλημα με την χαμηλή χρηματοδότηση των δημόσιων άγονων γραμμών ενώ τελευταία έχουν προκύψει αρκετά και εύλογα παράπονα για τα νέα δρομολόγια των επιδοτούμενων πλοίων και έχει κατατεθεί από τους περισσότερους φορείς το αίτημα για επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς.
Το Ελληνικό Δημόσιο θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν είναι τέκνα του μόνο ο ΟΣΕ, τα ΚΤΕΛ και οι μεγάλοι οδοί στην ηπειρωτική χώρα. Και η ακτοπλοΐα έχει ανάγκη την προστασία και την κατανόηση του Ελληνικού Δημοσίου για ένα αγώνα με ίσους όρους και ευκαιρίες μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία και η Σουηδία επιδοτούν τους νησιωτικούς προορισμούς μέσω του μεταφορικού ισοδύναμου.
Στην πατρίδα μας ακούμε χρόνια για μεταφορικό ισοδύναμο αλλά δυστυχώς τα αποτελέσματα είναι πολύ πενιχρά.
Ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε στην πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, όπου συμμετείχε ως εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος ότι :
«Δεν μπορεί ολόκληρη η νησιωτική Ελλάδα, σε επίπεδο μεταφορών, να αξίζει όσο μισή σήραγγα της ηπειρωτικής χώρας. Όσο η συνολική χρηματοδότηση, ολόκληρης της νησιωτικής Ελλάδας στην ακτοπλοΐα είναι μόλις 90 εκ. ευρώ, σχέδιο δεν μπορεί να υπάρξει και οι εργασίες της Επιτροπής είναι εκ προοιμίου υπονομευμένες!»
Είναι προφανές ότι χωρίς επιβατικά πλοία δεν υπάρχει μετακίνηση επιβατών , οχημάτων, εμπορευμάτων. Χωρίς πλοία θα υπάρξει ο θάνατος της επιχειρηματικότητας στα νησιά, η συρρίκνωση και η εξαφάνιση του τουρισμού που είναι η μοναδική βιομηχανία μας και η ουσιαστικότερη πηγή επιβίωσης των νησιωτών.
Σε αυτό το σημείο με αφορμή και την παρουσία της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής πολιτικής θα ήθελα να τους ζητήσω την απαραίτητη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση του 1ου και 2ου βαθμού ώστε να ιεραρχήσουν και να υλοποιήσουν τα αναγκαία έργα για την ανάπτυξη των λιμένων. Θα πρέπει στην αναθεώρηση του ΣΠΕΜ 2014-2025 του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ να ενταχθούν η επισκευή ή συντήρηση των σημαντικότερων λιμανιών του Αιγαίου.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να δημιουργηθούν εμπορικές προβλήτες ( ντόκοι ) ώστε να πραγματοποιείται σε αυτά τα σημεία η φορτοεκφόρτωση των αδρανών υλικών, των καυσίμων και άλλων επικίνδυνων εμπορευμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μη ύπαρξη εμπορικού προβλήτα στο νησί μου την Πάρο που υποχρεώνει την Λιμενική Αρχή να δέχεται εμπορικά σκάφη σε ένα προβλήτα που δεν πληροί τις ενδεδειγμένες από τον νόμο προϋποθέσεις. Ενώ την ίδια στιγμή δίπλα σε αυτή την προβλήτα υπάρχουν τουριστικά σκάφη, αλιευτικά , μικρά κρουαζιερόπλοια και επιβατικά σκάφη.
Εκτός της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης αντιλαμβάνεστε ότι υποβαθμίζετε και η τουριστική – επιχειρηματική εικόνα του νησιού.
Δυστυχώς τα προβλήματα είναι αρκετά και για να αντιμετωπιστούν απαιτείται όραμα , σχέδιο και η αναγκαία χρηματοδότηση.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους τους συνέδρους καλή επιτυχία στα αποτελέσματα της σημερινής ημερίδας ενώ θα ήταν παράλειψη να μην τονίσω την συμβολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την διοργάνωση της σημερινής ημερίδας την υποδειγματική και υπέροχη φιλοξενία του Αντιπεριφερειάρχη Ακτοπλοίας και Μεταφορών κ. Γιάννη Μαργαρίτη και του Αντιδημάρχου Νάξου κ. Δημήτρη Λιανού.
Σας ευχαριστώ,
Κώστας Μπιζάς
Πρόεδρος Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου
& Έπαρχος Π.Ε. Πάρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.