Τετάρτη, Ιουλίου 31, 2019
Νίκος Συρμαλένιος: «Η Νέα Δημοκρατία δίνει πολλά στους λίγους-90 εκατ. ευρώ στο 3,5% των φορολογουμένων»
Ομιλία του βουλευτή Κυκλάδων στην Ολομέλεια της Βουλής με θέμα το φορολογικό νομοσχέδιο
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας φέρνει ως πρώτο νομοσχέδιο αυτό το μίνι φορολογικό, προφανώς, γιατί υπάρχουν και προθεσμίες, αλλά προφανέστατα επειδή θέλει να δώσει ένα θετικό σήμα κυρίως στον κορμό του εκλογικού της σώματος, αυτούς που τους ψήφισαν. Και λέω και στον κορμό του εκλογικού της σώματος, διότι ακριβώς σε αυτούς απευθύνεται, κυρίως στις μεγάλες περιουσίες, στις πάνω από πεντακόσιες χιλιάδες αξία περιουσίες που απευθύνεται το μεγάλο μέρος του δημοσιονομικού κόστους.
Βεβαίως, υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά τα οποία δεν έχουν απαντηθεί και σας τα έχει θέσει και ο κ. Τσακαλώτος, καθώς και άλλοι ομιλητές από την πλευρά μας.
Το πρώτο είναι το εξής: Το δημοσιονομικό κόστος δεν εξηγείτε πού το βρίσκετε. Θα εξηγήσετε, βεβαίως -γιατί θα υποχρεωθείτε προς τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, είτε θέλετε είτε δεν θέλετε- πού βρίσκεται το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος από την στιγμή που μας κατηγορούσατε για δημοσιονομικό εκτροχιασμό και για παροχολογία το διάστημα λίγο πριν από τις εκλογές.
Όμως, μήπως το δημοσιονομικό κόστος το βρίσκετε από το πάγωμα των προσλήψεων στην υγεία; Συγκεκριμένα, με ενημέρωσαν ότι παγώνουν οι λεγόμενες υπηρεσιακές μεταβολές (προσλήψεις-μεταθέσεις κ.λπ) με δύο εγκυκλίους του Υπουργού Υγείας. Είναι ένα πρώτο μέτρο που άκουσα και θέλω και απαντήσεις, αν είναι δυνατόν. Και αυτό έχει αντίκρισμα και σε προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού σε περιφερειακά νοσοκομεία, όπως συγκεκριμένα στο Νοσοκομείο της Σαντορίνης, όπου έχει εξελιχθεί ένας διαγωνισμός από τον Οκτώβριο του 2018, έχει περάσει από την έγκριση του ΑΣΕΠ και σήμερα δεν μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να προσληφθούν, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η πρόσληψή τους, αφού έχει δοθεί αυτή η εντολή με δύο εγκυκλίους του Υπουργείου Υγείας.
Μήπως, λοιπόν, είναι ένας τρόπος να αρχίσουμε να βρίσκουμε τον δημοσιονομικό χώρο;
Δεύτερο ερώτημα: Γιατί βάζετε, παρότι έχει γίνει η συζήτηση, ενιαία κλίμακα έκπτωσης από την περιουσία αξίας 80.000 ευρώ μέχρι 1 εκατομμύριο ευρώ; Είναι δυνατόν να απευθύνεστε με τον ίδιο τρόπο και να δίνετε την ίδια έκπτωση σε αυτή την τεράστια γκάμα από 80.000 ευρώ ως 1 εκατομμύριο ευρώ;
Γιατί δίνετε, επίσης, σε περιουσία αξίας πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ 22 εκατομμύρια ευρώ; Το λέμε και το ξαναλέμε, γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα, 22 εκατομμύρια ευρώ ουσιαστικά δίνονται σε ανθρώπους πάρα πολύ πλούσιους, στους ανθρώπους που έχουν περιουσία πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ.
Και το τελευταίο: Εάν κύριε Σταϊκούρα κάνετε τους υπολογισμούς –και τους έχετε κάνει στο Υπουργείο Οικονομικών – το 49% του πρόσθετου δημοσιονομικού κόστους που βάλατε επιπλέον από εμάς (εμείς είχαμε ψηφίσει τον ΕΝΦΙΑ με 260 εκατομμύρια ευρώ, βάζετε άλλα 200-205 εκατομμύρια ευρώ τώρα), τα 90 εκατομμύρια ευρώ απευθύνονται στο 3,5% των φορολογούμενων που έχουν περιουσία. Αυτή είναι η πολιτική κοινωνικής δικαιοσύνης; Αυτή είναι η πολιτική για τους πολλούς;
Αντίθετα, λοιπόν, δίνετε πολλά στους λίγους. Αυτό σας είπε ο Πρόεδρός μας, Αλέξης Τσίπρας, στις προγραμματικές δηλώσεις και αυτό επιβεβαιώνεται από το πρώτο νομοσχέδιο.
Αντίθετα, η δική μας τροπολογία, την οποία δεν κάνατε δεκτή, βάζει μια κλιμακωτή ελάφρυνση που φθάνει μέχρι τις περιουσίες έως 500.000 ευρώ. Είχαμε ψηφίσει ελαφρύνσεις μέχρι τις 200.000 ευρώ. Το πάμε στις 500.000 ευρώ, αφού βρήκατε τον δημοσιονομικό χώρο.
Δεύτερο ζήτημα είναι το θέμα με τις εκατόν είκοσι (120) δόσεις. Προφανώς, είναι θετικά τα ζητήματα που έχουν σχέση με τη μεταβολή της δόσης από τα 30 ευρώ στα 20 ευρώ και τη μείωση των επιβαρύνσεων του επιτοκίου από 5% σε 3%.
Η διαφοροποίηση από τα 2 εκατομμύρια ευρώ τζίρο που είχαμε θεσπίσει εμείς στο 1 εκατομμύριο ευρώ βασική οφειλή, έχει μεγάλη διαφορά και ευνοεί κυρίως τις πολύ μεγαλύτερες επιχειρήσεις, χωρίς να διασφαλίζονται τα κριτήρια βιωσιμότητας κάθε επιχείρησης.
Τέλος, θέλω να πω ότι είχαμε καταθέσει μία τροπολογία για την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ στους κατοίκους των μικρών νησιών με πληθυσμό κάτω από χίλιους κατοίκους, για τους μόνιμους κατοίκους και για τα ακίνητα τα οποία βρίσκονται σε αυτά τα νησιά, στα μικρά νησιά. Την απορρίψατε. Εγώ σας ξανακαλώ τώρα, παρόντος και του Πρωθυπουργού, να αποδεχθείτε αυτή την τροπολογία. Αυτή η τροπολογία και χαμηλό κόστος έχει και δίνει σε αυτούς τους ανθρώπους που «φυλάνε Θερμοπύλες» και στα ακριτικά μικρά νησιά μας, αλλά και στα άλλα νησιά, μία ανάσα για να μπορούν πραγματικά να ζουν σε αυτούς τους τόπους. Αυτοί οι άνθρωποι δεν πρέπει να μας πληρώνουν, αλλά να τους πληρώνουμε.
Για να δείτε το βίντεο της ομιλίας του Νίκου Συρμαλένιου, κάντε κλικ στο παρακάτω link:
https://youtu.be/dLYQTQrWqGw
Τρίτη, Ιουλίου 30, 2019
Δείτε γιατί τα σπίτια στις Κυκλάδες βάφτηκαν υποχρεωτικά λευκά με διάταγμα
Και δεν ήταν για λόγους αισθητικής
Μπορεί το λευκό χρώμα χρώμα των τοίχων στα σπίτια των Κυκλάδων να
περιορίζει την απορρόφηση θερμότητας όμως δεν είναι αυτός o αρχικός
λόγος που τα σπίτια βάφτηκαν λευκά.
Το λευκό χρώμα επιλέχθηκε για
λόγους υγιεινής και όχι αισθητικής αν και αυτός είναι ο επικρατέστερος
λόγος που τα σπίτια συνέχιζαν να βάφονται έτσι.
Το 1938 με διάταγμα του Μεταξά αποφασίστηκε ότι όλα τα σπίτια των νησιών πρέπει να περαστούν με ασβέστη για να προστατευτούν από τη χολέρα που ήταν σε έξαρση εκείνη την περίοδο.
Έτσι ο ασβέστης
χρησιμοποιήθηκε ως απολυμαντικό, μια χρήση που ήταν ιδιαίτερα
διαδεδομένη εκείνη την εποχή καθώς η χλωρίνη δεν χρησιμοποιούνταν.
Επιπλέον ένας δεύτερος λόγος ήταν η αγάπη του Μεταξά για την ευταξία
που και την ομογενοποίηση αν και υπάρχουν απόψεις ότι τα σπίτια
«ντύθηκαν» στα γαλανόλευκα και για εθνικοπατριωτικούς λόγους.
Το
ασβέστωμα συνεχίστηκε και μετά τη δικτατορία αφού εν τέλη άρεσε και
στους κάτοικους (ή απλά το συνήθισαν) αλλά και στους τουρίστες με
αποτέλεσμα να γίνουν το σήμα κατατεθέν των Κυκλάδων.
Επιπλέον θεωρούνταν ένδειξη καθαριότητας και αφού πίστευαν ότι ο ασβέστης
σκοτώνει τα μικρόβια ενώ έκανε τα σπίτια και πιο δροσερά.
Έτσι τα
σπίτια αλλά και τα σοκάκια"βαφόταν" κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα και
Δεκαπενταύγουστο με την συνήθεια να γίνεται παράδοση και να συνεχίζει
μέχρι και σήμερα.
Πηγή
ΤΗΝΟΣ ΑΜΠΕΛΟΕΣΣΑ: ΑΜΠΕΛΙΑ, ΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ
Η Αδελφότης των εν Αθήναις Τηνίων
και ο Σύλλογος των απανταχού Φαλαταδιανών
Σας προσκαλούν στην επιστημονική Ημερίδα με θέμα
«Τήνος αμπελόεσσα: Αμπέλια, κρασιά και αποστάγματα»,
η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 3 Αυγούστου 2019
και ώρα 20.00΄ στον Φαλατάδο.
Θα μιλήσουν:
Κώστας Δανούσης, Ιστορικός ερευνητής-συγγραφέας,
«Παραδοσιακή αμπελουργία και οινοποιητικές πρακτικές στην Τήνο».
Αγγελική Πανοπούλου, Κύρια ερευνήτρια Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών,
«Σιτάρι ή κρασί: Οι περιπέτειες του τηνιακού αμπελώνα στις αρχές του 17ου αιώνα».
Αλεξάνδρα Φωσκόλου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,
« “Εις υγείαν…”. Οι ευεργετικές επιδράσεις του κρασιού στην υγεία του ανθρώπου».
Ειρήνη Δελλατόλα, Οινοποιείο Volacus wine: Ιστορική αναδρομή στον αμπελώνα και το κρασί της Τήνου.
Την εκδήλωση θα συντονίσει η Γεν. Γραμματέας του Συλλόγου των απανταχού Φαλαταδιανων κ. Ματίνα Κουμαριανού.
Η παρουσία σας θα αποτελέσει ιδιαίτερη τιμή για μας.
Η Μάσα και ο αρκούδος ...έρχεται στο θέατρο του Βωλάξ!
“ Η Μάσα και ο αρκούδος”
(Παραδοσιακό ρωσικό παραμύθι)
Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019: «Θέατρο ΒΩΛΑΞ», Τήνος – ΏΡΑ: 20:30
“Η Μάσα και ο αρκούδος” είναι ένα κλασσικό ρωσικό παραμύθι για παιδιά όπου μέσα από τη δράση, τις διάφορες κωμικές καταστάσεις, το σκηνικό διάκοσμο, τη μουσική και τα τραγούδια βγαίνει όλη εκείνη η ομορφιά των αισθημάτων που γεννά ένα παραμύθι.
Μέσα από τον κόσμο του παραμυθιού δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να ανακαλύψουν αξίες όπως η αγάπη, η ελπίδα, η φιλία, η ειρήνη, η οικολογική συνείδηση και να τις διαφυλάξουν.
Δουλέψαμε σε αυτόν τον σπουδαίο μύθο με κέφι και μεράκι και είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που θα τον μοιραστούμε μαζί σας.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:
ΣΚΗΝΙΚΑ- ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Γεώργιος Λαμπριανίδης
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Τζένη Αρκούδη
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ: Ειρήνη Κοτζάσοβα
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ : Βαλερή Παπαδημητρίου
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Ειρήνη Κοτζάσοβα
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γεώργιος Γρηγοριάδης
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
Σοφιάννα Γρηγοριάδη, Γιάννης Κωστάρας, Πάτρικ Τοχουμίδης, Ιωάννα Προσμίτη, Ειρήνη Κοτζάσοβα και ο Θανάσης Λιούνης
Καύσωνας από την Αφρική «χτυπά» την Ελλάδα τις επόμενες ημέρες: 42 βαθμοί
Οι συγκεκριμένες θερμές αέριες μάζες έρχονται από την Αφρική αυτή τη φορά και όχι από την κεντρική Ευρώπη, όπως συνέβη στα δυο προηγούμενα κύματα καύσωνα. Στο εσωτερικό της ηπειρωτικής Ελλάδας ο υδράργυρος θα αγγίξει μέχρι και τους 42 βαθμούς Κελσίου, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες θα συνεχιστούν και το Σαββατοκύριακο.
Σε ποιες περιοχές θα χτυπήσει «κόκκινο» ο υδράργυρος
Στο εσωτερικό της Θεσσαλίας, σύμφωνα με την πρόγνωση του Κλέαρχου Μαρουσάκη, η θερμοκρασία αναμένεται να φτάσει τους 42 βαθμούς Κελσίου και σε Αττική και Βοιωτία τους 41. Στην νότια και ανατολική Πελοπόννησο, σε Αργολίδα, Αρκαδία, Λακωνία, οι θερμοκρασία θα αγγίξει τους 40-41 βαθμούς. Στη Ρόδο επίσης η θερμοκρασία θα φτάσει τους 40 βαθμούς Κελσίου.
Σύμφωνα με τον Κλέαρχο Μαρουσάκη, τον μετεωρολόγο του OPEN TV, η κατάσταση θα είναι πιο δύσκολη το Σαββατοκύριακο 3 και 4 Αυγούστου, ακόμη και για όσους βρεθούν σε παραθαλάσσσιες περιοχές, καθώς η σχετική υγρασία θα είναι αυξημένη και το αίσθημα δυσφορίας θα είναι έντονο.
ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ:
Στην Αττική αναμένεται ηλιοφάνεια με λίγες τοπικές νεφώσεις τις θερμές ώρες της ημέρας. Οι άνεμοι θα πνέουν αρχικά από βορειοδυτικές διευθύνσεις 3 έως 5 μποφόρ, σταδιακά όμως θα εξασθενήσουν και θα γίνουν μεταβαλλόμενοι έως 3 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο των Αθηνών θα κυμανθεί από 27 έως 35 βαθμούς.
Στη Θεσσαλονίκη αναμένεται ηλιοφάνεια, όμως το μεσημέρι και απόγευμα θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και υπάρχει μικρή πιθανότητα για πρόσκαιρη ασθενή βροχόπτωση. Οι άνεμοι θα πνέουν από βορειοδυτικές διευθύνσεις 3 έως 5 μποφόρ, όμως από το μεσημέρι θα εξασθενήσουν και θα γίνουν μεταβαλλόμενοι έως 2 έως 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 24 έως 34 βαθμούς.
Πηγή
Δευτέρα, Ιουλίου 29, 2019
Kαρίκι, βολάκι, ρακιζιά, κατώγια: Τρώγοντας και πίνοντας στην Τήνο, το νησί που όλοι λένε πως «έχει το καλύτερο φαΐ»
Kαρίκι, βολάκι, ρακιζιά, κατώγια: Τρώγοντας και πίνοντας στην Τήνο, το νησί που όλοι λένε πως «έχει το καλύτερο φαΐ»
Η Τήνος είναι από τα ομορφότερα νησιά των Κυκλάδων. Ένας τόπος με φυσικό κάλλος και κρυφές ομορφιές, ο οποίος φημίζεται για την τέχνη, τον πολιτισμό και την πνευματικότητά του, με ανθρώπους φιλόξενους, χαμογελαστούς και ανοιχτόκαρδους. Σε αυτό το νησί του Αιγαίου θα δεις βράχους σμιλεμένους από τον άνεμο, παραλίες με καταγάλανα νερά, κυκλαδίτικα χωριά σκαρφαλωμένα στις πλαγιές και παραδοσιακούς οικισμούς
Διαβάστε περισσότερα.....
Μηχανική βλάβη ιδιωτικού σκάφους στη Μύκονο.
Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Μυκόνου,
πρωινές ώρες χθες, ότι το ιδιωτικό πνευστό σκάφος ''ΣΛΑΜΜΕΡ'' Λ.Π.
5212-Β΄, με δύο (02) ημεδαπούς επιβαίνοντες, παρασύρθηκε κοντά στις
βραχώδεις ακτές της νήσου Ρήνειας λόγω μηχανικής βλάβης.
Άμεσα απέπλευσε προς παροχή συνδρομής
περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και το ιδιωτικό - Τ/Χ σκάφος “ΖΑΦ
16” Τ.Μ. 547, τα οποία εντόπισαν το ανωτέρω σκάφος, ενώ οι δύο (02)
επιβαίνοντες επιβιβάστηκαν στο περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το οποίο
τους μετέφερε με ασφάλεια στον νέο λιμένα Μυκόνου.
Στη συνέχεια απογευματινές ώρες χθες,
το ''ΣΛΑΜΜΕΡ'' Λ.Π. 5212-Β΄, ρυμουλκήθηκε από το ιδιωτικό σκάφος “
ΠΗΓΑΣΟΣ” Λ.Μ. 1446 και προσδέθηκε με ασφάλεια στον νέο λιμένα Μυκόνου.
Από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Ψηφιακή ταυτότητα: Τι αλλάζει για ΑΜΚΑ, συντάξεις, αδειοδοτήσεις, διαδικασίες & έγγραφα
Κομβικός σε αυτό το εγχείρημα, είναι ο ρόλος του (νεοσύστατου) υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, με νομοσχέδιο που θα έρθει σύντομα στη Βουλή θα γίνει συνιδιοκτήτης όλων των δεδομένων των υπουργείων πλην των διαβαθμισμένων. Ήδη, μάλιστα, με το ΠΔ 81 81 για τη «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων», το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει πρόσβαση στα Πληροφοριακά Συστήματα του υπουργείου Οικονομικών (Τaxis) και της ΗΔΙΚΑ.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι:
-Το συγκεκριμένο υπουργείο ήταν το δεύτερο, κατά σειρά, (μετά το Παιδείας), που επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
-Συμμετέχουν σε αυτό δύο τεχνοκράτες (ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, πρώην Διευθυντής Ερευνών του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού ερευνών «διαΝΕΟσις» και ο υφυπουργός για θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής Γρηγόρης Ζαρειφόπουλος, μέχρι πρόσφατα Περιφερειακός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Google) και ένας πολιτικός: Ο υφυπουργός Απλούστευσης Διαδικασιών, βουλευτής Κιλκίς και πρώην Τομεάρχης Διοικητικής Ανασυγκρότησης της ΝΔ, Γιώργος Γεωργαντάς, του οποίου ο ρόλος θα είναι κομβικός σε σχέση με την μείωση του αριθμού των εγγράφων και των διαδικασιών που απαιτούνται στο Δημόσιο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρώτος στόχος είναι η κατάργηση πλήθους διαδικασιών και εγγράφων που απαιτούνται για 270 αδειοδοτήσεις (σ.σ. όπως για παράδειγμα την άδεια μικροπωλητή) που δίνουν τα υπουργεία, προκειμένου να γίνει πιο εύκολη η ζωή των ενδιαφερομένων.
Ένα άλλο αυτονόητο το οποίο σκοπεύει να προχωρήσει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η πολιτική ηγεσία του νεοσύστατου υπουργείου είναι η παροχή ΑΜΚΑ να γίνεται αυτόματα με τη γέννηση (εγγραφή στο Δημοτολόγιο) όπως και η διακοπή της συνταξιοδότησης, με το θάνατο (ληξιαρχική Πράξη θανάτου).
Παράλληλα στόχος είναι να προχωρήσει πλήρως η ψηφιοποίηση του εργασιακού βίου των ασφαλισμένων, αλλά και να γίνουν ενιαία τα πιστοποιητικά που απαιτούνται για μια συναλλαγή πολίτη -επιχείρησης με το Δημόσιο. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή για τον διορισμό ενός οριστικά επιτυχόντα της προκήρυξης 3Κ/2018 του ΑΣΕΠ, ζητούνται διαφορετικά πιστοποιητικά από δήμο σε δήμο! «Αυτό θα πρέπει να σταματήσει», τονίζεται από αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με πρώτο σημαντικό σταθμό τα τέλη του τρέχοντος έτους, στον οποίο, όπως τονίζεται, «τα αποτελέσματα πρέπει να είναι πλήρως μετρήσιμα και ορατά», ο στόχος του υπουργείου, εφόσον καταργηθούν και ενοποιηθούν διαδικασίες και έγγραφα είναι η δημιουργίας μιας κεντρικής πύλης εξυπηρέτησης του πολίτη όπως η ermis (http://ekep.ermis.gov.gr) των ΚΕΠ, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι μέσω της κάρτας του πολίτη -ψηφιακής ταυτότητας.
Πηγή
Σάββατο, Ιουλίου 27, 2019
Ν/Σ-Επιτελικό κράτος: Πως θα γίνονται οι προσλήψεις στην Αυτοδιοίκηση
Κατατέθηκε το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το Επιτελικό Κράτος χθες αργά το βράδυ στη Βουλή, το οποίο σύμφωνα με άτυπο ενημερωτικό σημείωμα του Μεγάρου Μαξίμου «αποτελεί θεσμική τομή για το ελληνικό κράτος και θεμέλιο για την επόμενη μέρα της Ελλάδας». Σε αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνοται διατάξεις για τις προσλήψεις του τακτικού και εποχικού προσωπικού των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού. Συγκεκριμένα πρόκειται για άρθρο 51 «Ετήσιος προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης».
Σε αυτό το άρθρο ορίζονται τα εξής:
1) Προσλήψεις του πάσης φύσεως τακτικού και εποχικού προσωπικού Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, όπως εκάστοτε οριοθετείται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, διενεργούνται από την έναρξη ισχύος του παρόντος βάσει ετήσιου στρατηγικού προγραμματισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
2)Φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή εκάστοτε οριοθετείται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, οι οποίοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 2 της ΠΥΣ 33/2006, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των άρθρων του παρόντος Κεφαλαίου.
3) Με Κοινή Απόφαση των αρμόδιων Υπουργών για θέματα Δημόσιας Διοίκησηςκαι προϋπολογισμού και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, επιτρέπεται η υπαγωγή Φορέων της παρ.2, στις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου. Σε κάθε περίπτωση, στους Φορείς της παρ.2 δεν περιλαμβάνεται η Βουλή των Ελλήνων.
4)Από 1.1.2020, για την έγκριση οποιουδήποτε αιτήματος πρόσληψης τακτικού προσωπικού από Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του αρ.16 του ν.4440/2016, απαιτείται η προηγούμενη ανάρτηση της οικείας κενής θέσης στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου αυτού.
5) Κατ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ, σε περίπτωση που είναι αντικειμενικά αδύνατο να πληρωθούν οι προϋποθέσεις της παρ.4, είναι δυνατή η έγκριση του αιτήματος από Ειδική Επιτροπή που συστήνεται για το λόγο αυτό από τον Υπουργό που είναι αρμόδιος για θέματα ανθρώπινου δυναμικού Δημόσιας Διοίκησηςκαι τον Υπουργό που είναι αρμόδιος για θέματα προϋπολογισμού, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
6) Μέχρι το τέλος του μηνός Ιουλίου κάθε έτους, τα αρμόδια Υπουργεία καταρτίζουν, καταστάσεις με το τακτικό και εποχικόπροσωπικό που αιτούνται να εγκριθεί προς πρόσληψη για το επόμενο έτος, ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, στο πλαίσιο των προσχεδίων δράσης τους. Στις καταστάσεις του προηγούμενου εδαφίου συμπεριλαμβάνεται και το προσωπικό για τους εποπτευόμενους από αυτά Φορείς, καθώς και τις οικείες ανεξάρτητες αρχές.
Για τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και τους εποπτευόμενους Φορείς αυτών (ΥποτομέαςS1313 του Μητρώου Φορέων Γενικής Κυβέρνησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής) συντάσσεται χωριστό ετήσιο αίτημα, το οποίο υποβάλλεται από το αρμόδιο για τους ΟΤΑ Υπουργείο, στο Υπουργείο που είναι αρμόδιο για τα θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου.
Τα αιτήματα κάθε Υπουργείου συνοδεύονται από συνοπτική έκθεση που περιλαμβάνει: (α) Τεκμηρίωση αναγκαιότητας, για την πρόσληψη του προσωπικού, βάσει των στρατηγικών προτεραιοτήτων και αναγκών του, (β) τον αριθμό των κενών θέσεων του Φορέα, (γ) τον αναγκαίο χρόνο ολοκλήρωσης των προσλήψεων και, επιπλέον, εφόσον πρόκειται για εποχικό προσωπικό, τη χρονική διάρκεια της απασχόλησης, (δ) το ύψος της προκαλούμενης δαπάνης για το έτος πρόσληψης, τον τρόπο κάλυψης αυτής, και, επιπλέον, εφόσον πρόκειται για τακτικό προσωπικό, τη συνολική προκαλούμενη επιβάρυνση για κάθε επόμενο έτος, και (ε) τις ανάγκες που καλύπτονται από τη διαδικασία της κινητικότητας.
7) Το αρμόδιο για θέματα Δημόσιας Διοίκησης Υπουργείο, λαμβάνοντας υπόψη τα αιτήματα των Φορέων, σε συνδυασμό με τις στρατηγικές προτεραιότητες για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, διαμορφώνει τον ετήσιο προγραμματισμό για τις προσλήψεις του επόμενου έτους, ο οποίος κοινοποιείται στον Υπουργό που είναι αρμόδιος για θέματα προϋπολογισμού.
8) Κατόπιν, το σχέδιο αυτό αποστέλλεται μέχρι το τέλος Ιουλίου στην Προεδρία της Κυβέρνησης ως μέρος του Προσχεδίου Δράσης του Υπουργείου που είναι αρμόδιο για τα θέματα ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου Τομέα και εγκρίνεται από το τακτικό ΥπουργικόΣυμβούλιο Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο έγκρισης του ενοποιημένου προγράμματος κυβερνητικής πολιτικής.
9) Κατ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ, προσλήψεις τακτικού και εποχικού προσωπικού, που δεν έχουν ενταχθεί στον ετήσιο προγραμματισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, εγκρίνονται από Ειδική Επιτροπή που συστήνεται για το λόγο αυτό από τον αρμόδιο για Δημόσιας ΔιοίκησηςΥπουργό και τον αρμόδιο για θέματα προϋπολογισμού, Υπουργό, εφόσον έχουν όλωςέκτακτο και κατεπείγοντα χαρακτήρα, υπάρχουν οι διαθέσιμες πιστώσεις και συνοδεύονται από ειδικά αιτιολογημένο αίτημα του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Πηγή
Παρασκευή, Ιουλίου 26, 2019
Τοποθέτηση Δημάρχου Τήνου για τις επιστολές Μητροπολίτη-Συρμαλένιου
Με απορία και προβληματισμό διάβασα το έγγραφο της Ι.Μ. Σύρου, υπογεγραμμένο από τον Μητροπολίτη Σύρου σε βουλευτή των Κυκλάδων, σχετικά με το καθεστώς του Π.Ι.Ι.Ε.Τ.
Απορία για την επιλογή ενός Ιεράρχη να επιλέξει να δώσει κομματική χροιά σ’ ένα ζήτημα που έχει ενώσει την κοινωνία της Τήνου υπεράνω προσώπων και κομμάτων.
Προβληματισμό για αυτή την επιλογή, ειδικά μετά το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών και την ξεκάθαρη εντολή των πολιτών να υπερασπιστούμε το καθεστώς λειτουργίας του, σύμφωνα με την διαθήκη των κτητόρων.
Σε κάθε περίπτωση ως Δήμαρχος Τήνου με αίσθημα ευθύνης και σοβαρότητας, δεν θα επιτρέψω το διαχωρισμό των πολιτών, ανάλογα με τις θρησκευτικές, πολιτικές και ιδεολογικές πεποιθήσεις τους.
Η διαθήκη των κτητόρων για τον χαρακτήρα του ιδρύματος είναι ξεκάθαρη.
Η θέληση των πολιτών της Τήνου για την προστασία του δημόσιου χαρακτήρα, του αυτοδιοίκητου και του κοινωφελούς έργου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. είναι αδιαμφισβήτητη.
Η δημοτική αρχή θα τη σεβαστεί και θα την προασπίσει με τον πλέον ξεκάθαρο και αποτελεσματικό τρόπο.
Ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΗΝΗΣ του ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΡΤΕΜΗ στο ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΝΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
|
Άνοιξε τις
πύλες της στο
Ίδρυμα
Τηνιακού
Πολιτισμού η
νέα έκθεση
του Συλλόγου
Καλλιτεχνών
Εικαστικών
Τεχνών Τήνου, με
τίτλο: "Σκιές
και Φώτα".
Ξεναγήσεις
στην έκθεση θα
πραγματοποιήσει
ο επιμελητής
της κ. Μάνος
Στεφανίδης την
Παρασκευή 26/7
και 2/8, στις 19:15.
|
Οι
Εκθέσεις
του
Ιδρύματος
Τηνιακού
Πολιτισμού
λειτουργούν:
Δευτέρα,
Τετάρτη, Πέμπτη: 9:00 -
15:00,
Παρασκευή-Κυριακή:
10:30 - 14:00 & 19:00 - 21:00
Opening hours of the exhibitions:
Monday, Wednesday, Thursday: 9am - 3pm, Friday -
Sunday: 10:30am - 2:00pm & 7:00pm - 9:00 pm
Heures d’ouverture des
expositions :
Lundi, mercredi et jeudi : 9h00-15h00,
vendredi-dimanche: 10h30-14h00 & 19h00-21h00
|
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΥΡΟΥ ΔΩΡΟΘΕΟΥ Β΄ και ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ του ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΣΥΡΙΖΑ, ΝΙΚΟΥ ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟΥ
Επιστολή του Βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ. Νίκου Συρμαλένιου προς τον Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου Β’ απαντώντας σε επιστολή του Μητροπολίτη σχετικά με το ΠΙΙΕΤ.
Σεβασμιότατε,
Με ειλικρινή έκπληξη και λύπη έλαβα την επιστολή σας, που για το μέρος που με συγχαίρει σας ευχαριστώ ειλικρινά.
Θα ήθελα όμως παράλληλα να σας επισημάνω τα παρακάτω:
Ως Βουλευτής από το 2012 έπραξα πάντοτε το καθήκον μου στο πλαίσιο των προγραμματικών αρχών και αξιών μου υπηρετώντας το λαό των Κυκλάδων. Ιδιαίτερα για το ΠΙΙΕΤ, που είναι κοινωφελές ίδρυμα εκκλησιαστικού χαρακτήρα, το οποίο σέβομαι και υπολήπτομαι και το οποίο επί δύο αιώνες συνέβαλε στην ανάπτυξη του νησιού της Τήνου, επαναφέραμε την κανονικότητα, σύμφωνα με τη Διαθήκη των Κτητόρων, τις παραδόσεις του λαού μας και το Σύνταγμα. Αυτές οι θέσεις μας, υποστηρίχτηκαν από όλο το λαό της Τήνου, ανεξαρτήτως πολιτικής και κομματικής τοποθέτησης, άλλωστε τόσο ο αείμνηστος Δήμαρχος Τήνου Σίμος Ορφανός όσο και ο σημερινός Δήμαρχος Γιάννης Σιώτος, που πρωτοστάτησαν σε αυτή την επαναφορά, πολιτικά υποστηρίζονταν από τη Νέα Δημοκρατία.
Παράλληλα όμως θα ήθελα να σας απαντήσω και σε ορισμένα θέματα που θίγετε και που κατά την άποψη μου υπερβαίνουν σαφέστατα το ρόλο σας ως ανώτατου θρησκευτικού λειτουργού της περιοχής μας, αφού από το πνεύμα της επιστολής σας διαφαίνεται κατά πρώτον σαφής διάθεση νουθεσίας και κατά δεύτερον ένα αίσθημα προσωπικής σας δικαίωσης, το οποίο υποτίθεται ότι εξάγεται από το εκλογικό αποτέλεσμα.
Σε ό,τι αφορά το εκλογικό αποτέλεσμα, παραθέτετε μάλιστα τα ποσοστά της Τήνου, επιχαίροντας ότι η ΝΔ κατέλαβε την πρώτη θέση με 40,47 % με δεύτερο το ΣΥΡΙΖΑ με 33,12%, με την εμφατική υπογράμμιση ότι αυτό αποτελεί αποδοκιμασία της παρέμβασης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ το Μάρτιο του 2018 σε σχέση με την επαναφορά του ΠΙΙΕΤ στην προτέρα του κατάσταση. Και επιπλέον εκφράζετε την προσωπική σας πικρία για την αφαίρεση της ψήφου σας.
Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά: Πρώτον, οι εκλογές δεν διεξήχθησαν με επίδικο θέμα τις διατάξεις για το ΠΙΙΕΤ, αν αυτό επιθυμούσατε Σεβασμιότατε, ας ζητούσατε να διεξαχθεί τοπικό δημοψήφισμα στην Τήνο, έτσι ώστε να εκφραστεί η πραγματική θέληση του Τηνιακού λαού, κάτι το οποίο όχι μόνο δεν έγινε, αντίθετα υπήρξε πλήρης αγνόηση τόσο της κοινωνίας του νησιού όσο και των φορέων της, όταν τον Οκτώβριο του 2014 άλλαξε αιφνιδιαστικά το καθεστώς του ΠΙΙΕΤ κατά παράβαση της λειτουργίας και της μακρόχρονης ζωής του κατά 200 περίπου χρόνια.
Δεύτερον, το εκλογικό αποτέλεσμα της Τήνου 33,12% αποτελεί για το ΣΥΡΙΖΑ το δεύτερο καλύτερο ποσοστό του στις Κυκλάδες και μάλιστα πάνω από τον μέσο όρο του αποτελέσματός μας στον νομό (28,4%), ενώ να σημειωθεί ότι στην έδρα της Μητροπόλεώς σας στη Σύρο ο ΣΥΡΙΖΑ κατέλαβε την πρώτη θέση με ποσοστό 38,89%. Κατά συνέπεια, δεν νομίζω ότι ένας αντικειμενικός παρατηρητής μπορεί να εκλάβει ως αποδοκιμασία τα συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Τρίτον, δεν κατανοώ την πικρία σας όταν το ΠΙΙΕΤ με την παρέμβασή μας επανήλθε στο καθεστώς και στον χαρακτήρα που σαφώς είχαν περιγράψει οι κτήτορες και υπό το οποίο το Ίδρυμα εργάστηκε επιτυχώς, υπηρετώντας τους θρησκευτικούς και κοινωφελείς στόχους του. Και επίσης δεν κατανοώ πολύ περισσότερο την πικρία σας για τη δήθεν απώλεια της ψήφου σας, αφού παραμένετε θεσμικά ως ισόβιος πρόεδρος του Ιδρύματος, κατά συνέπεια έχετε τον πρώτο λόγο σε όλες τις υποθέσεις του. Εκτός εάν διαμαρτύρεστε για την απώλεια του δικαιώματος της διπλής ψήφου που είχατε εξασφαλίσει με την τροπολογία της νύχτας του Οκτωβρίου του 2014. Αλλά αυτό θα το ονόμαζα τουλάχιστον πλεονεξία και καταχρηστική άσκηση εξουσίας που ένας ιεράρχης δεν θα έπρεπε να επιζητεί.
Εν κατακλείδι, Σεβασμιότατε, δεν αισθάνομαι ούτε αδικημένος από το αποτέλεσμα, ούτε πολύ περισσότερο αφελής ή θύμα κακοπροαίρετων, όπως εσείς διατείνεστε. Έχω και έχουμε όλοι στο ΣΥΡΙΖΑ και οι πρώην βουλευτές μας – που με την ευκαιρία δεν μπόρεσαν να εκλεγούν λόγω του εκτρωματικού εκλογικού συστήματος – πλήρη συνείδηση των γεγονότων και της ιστορίας του ΠΙΙΕΤ, που με την πράξη μας και τη νομοθέτηση του 2018, αποδείξαμε ότι σεβόμαστε, όπως άλλωστε σεβαστήκαμε και την πάνδημη επιθυμία του λαού της Τήνου, ανεξάρτητα από πολιτική και ιδεολογική τοποθέτηση.
Άλλωστε όπως τόνισε ο τέως Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου, κατά τη συζήτηση της τροπολογίας για το ΠΙΙΕΤ στη Βουλή, η νομοθετική μας πρωτοβουλία συνέβαλε, εκτός από την επαναφορά στην κανονικότητα για το ΠΙΙΕΤ, στην αρμονική συνύπαρξη Εκκλησίας και λαού, που είναι υποδειγματική στην Τήνο, όπου συμβιώνουν ορθόδοξοι και καθολικοί, χωρίς καμία διάκριση και όλοι δέχονται και αναγνωρίζουν το κοινωφελές έργο του ΠΙΙΕΤ.
23/07/2019
Συρμαλένιος Νίκος
Βουλευτής Κυκλάδων ΣΥΡΙΖΑ
Πέμπτη, Ιουλίου 25, 2019
ΑΣΕΠ: «Στον αέρα» η «ουρά» της 3Κ-Τι θα γίνει με «Βοήθεια στο Σπίτι»
Τι θα γίνει όμως με δύο προκηρύξεις τις οποίες περιμένουν χιλιάδες είτε εργαζόμενοι στους δήμους είτε άνεργοι: Την περίφημη «ουρά» της προκήρυξη 3Κ/2018 για 758 προσλήψεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων και τις 3.250 θέσεις στο εμβληματικό πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»;
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να ξεχωρίσουμε τις δύο προκηρύξεις τόσο ως προς την ωρίμανσή τους όσο και ως προς την «επιβάρυνση» του κανόνα προσλήψεων -αποχωρήσεων. Αναλυτικά:
-Για την προκήρυξη που αφορά τις 758 θέσεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων έχει γίνει σχετική επεξεργασία από το ΑΣΕΠ, ωστόσο είναι σαφές ότι «κολλάει» για το 2019 στο ότι ήδη έχει υπερκαλυφθεί ο αριθμός των προσλήψεων ακόμη και με το 1 προς 1, ενώ το αν θα μετακινηθεί στο 2020 θα εξαρτηθεί από το αν η νέα κυβέρνηση αθετήσει μία προεκλογική της δέσμευση για προσλήψεις στο Δημόσιο με βάση τον κανόνα 1 προς 5. Είναι κάτι που συζητείται αλλά δεν έχει ακόμη αποφασισθεί. Αν συνεχιστεί το σημερινό 1 προς 1 τότε στις περίπου 9 με 9.500 προσλήψεις που αναμένονται (σ.σ. με βάση τις αποχωρήσεις) για το 2020, είναι πιθανόν να χωρέσουν και οι 758 προσλήψεις στους δήμους. Σε διαφορετική περίπτωση, καθώς για τη ΝΔ δεν είναι προτεραιότητα η κάλυψη αυτών των θέσεων που η σημερινή κυβέρνηση θεωρεί ότι μπορούν να καλυφθούν σε συνεργασία με ιδιώτες, η συγκεκριμένη προκήρυξη αναμένεται να παραπεμφθεί στις καλένδες.
-Για τις 3.250 θέσεις στο «Βοήθεια στο Σπίτι» η εικόνα είναι αντίστροφη. Το συγκεκριμένο αίτημα δεν έχει φτάσει ποτέ στο ΑΣΕΠ από το υπουργείο Εσωτερικών, άρα δεν υπάρχει ούτε καν πρόπλασμα προκήρυξης. Ωστόσο, με δεδομένο ότι η ΝΔ έχει δεσμευθεί ρητά ότι η κάλυψη των συγκεκριμένων θέσεων θα προχωρήσει, και, κυρίως, λόγω του ότι το κόστος του προγράμματος καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, άρα οι συγκεκριμένες θέσεις δεν θα έχουν επιπλέον δημοσιονομικό κόστος, άρα δεν μπαίνουν μέσα στον κανόνα προσλήψεων -αποχωρήσεων, είναι σαφές ότι η προκήρυξη αργά ή γρήγορα θα προχωρήσει.
Αναμένεται μόνον να καθορισθούν και οι τελευταίες θέσεις από τους δήμους και σταλεί το αίτημα από το ΥΠΕΣ στο ΑΣΕΠ.
Πηγή
Όλη η αλήθεια για τη ΔΕΗ
Νίκος Συρμαλένιος
Με αφορμή τη συζήτηση των ημερών για την «κατάρρευση» της ΔΕΗ σας ενημερώνουμε συνοπτικά για τα πραγματικά στοιχεία της επιχείρησης
Επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, ακυρώθηκε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης Σαμαρά για τεμαχισμό και πώληση των πλέον κερδοφόρων μονάδων της ΔΕΗ, ο δανεισμός της ΔΕΗ περιορίστηκε πάνω από 1 δισ. ευρώ, οι τιμές του ρεύματος μειώθηκαν κατά 12%, η ενεργειακή φτώχεια άρχισε να υποχωρεί, η ρευστότητα της επιχείρησης ενισχύθηκε με την αποπληρωμή παλαιών οφειλών του Δημοσίου και δρομολογήθηκε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων σε ΑΠΕ που διασφαλίζει την αναπτυξιακή προοπτική της εταιρείας.
Τα στελέχη της νέας κυβέρνησης ήδη πριν από τις εκλογές ακολουθούσαν μια στρατηγική που τη γνωρίζουν πολύ καλά καθώς την εφάρμοσαν στο παρελθόν (πχ Ολυμπιακή): τη στρατηγική αρχικά της απαξίωσης και κατόπιν του ξεπουλήματος των πιο κερδοφόρων κομματιών της ΔΕΗ.
Αναλυτική τεκμηρίωση υπό μορφή ερωτήσεων/απαντήσεων
[1] Ισχύει η κατηγορία της ΝΔ προς τον ΣΥΡΙΖΑ ότι η κυβέρνηση Σαμαρά παρέδωσε το 2014 μια ΔΕΗ με κέρδη € 90 εκατ. ενώ η κυβέρνηση Τσίπρα έφτασε τη ΔΕΗ το 2018 να έχει ζημιές € 900 εκατ;
Όχι δεν ισχύει. Τα εν λόγω νούμερα είναι σκοπίμως παραπλανητικά καθώς περιλαμβάνουν εφάπαξ επιβαρύνσεις και παραβλέπουν την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ από τον όμιλο της ΔΕΗ. Τα πραγματικά νούμερα είναι τα ακόλουθα:
Το 2014 η ΔΕΗ (όμιλος) είχε κέρδη € 91 εκατ.
Από τα € 91 εκατ. κέρδη τα € 70 εκατ. προέρχονταν από τον ΑΔΜΗΕ (τότε 100% θυγατρική της ΔΕΗ). Άρα χωρίς τον ΑΔΜΗΕ τα κέρδη ήταν € 21 εκατ.
Το 2018 χωρίς τις εφάπαξ επιπτώσεις οι ζημιές θα ήταν € 356 εκατ. Αυτό κατατέθηκε επίσημα στη Γ.Σ της ΔΕΗ. Τα «περίφημα» € 900 εκατ. περιλαμβάνουν τη (λογιστική) απομείωση της αξίας ύψους € 243 εκατ. των υπό αποεπένδυση σταθμών Μελίτης και Μεγαλόπολης, καθώς και εφάπαξ επιπτώσεις από προβλέψεις αποζημιώσεων προσωπικού (€ 164 εκατ.), τόκων υπερημερίας (€109 εκατ.) που αμφισβητούνται δικαστικά κ.λπ.
Σημειώνεται ότι μέχρι και το 1ο εξάμηνο του 2018 η ΔΕΗ ήταν κερδοφόρα. Οι ζημιές εμφανίστηκαν το 2ο εξάμηνο του 2018 και συνεχίστηκαν το 1ο 3μηνο του 2019 εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης των τιμών των δικαιωμάτων CO2, αύξησης της τιμής του Φυσικού Αερίου, αύξησης της ζημιάς λόγω ΝΟΜΕ, αύξησης των εισαγωγών και μείωσης της Υδροηλεκτρικής Παραγωγής λόγω κακής Υδραυλικής χρονιάς. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η διοίκηση της ΔΕΗ επέλεξαν να μην μετακυλήσουν τις επιπτώσεις αυτές στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
[2] Δηλαδή λέτε ότι επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ δεν αυξήθηκε η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος;
Λέμε ότι επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος μειώθηκε ενώ επί κυβερνήσεως Σαμαρά-Βενιζέλου αυξήθηκε.
Πιο συγκεκριμένα, από το 2011 έως το 2014 υπήρξε αύξηση στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 118,40-80,45= 37,95 €/MW ή 47,1%. Ενώ η αύξηση από το 2010 μέχρι το 2015 φτάνει το 60%. Από την αύξηση των 37,95 €/MW τα 13,6 €/MW εισπράττονταν από τη ΔΕΗ και τα 24,35 €/MW καταβάλλονταν στους παραγωγούς ΑΠΕ.
Το 2018 η τιμή ηλ. ενέργειας της ΔΕΗ ήταν 84,4 €/MW, μειωμένη κατά 8,7 €/MW ή 9,34% σε σχέση με το 2014. Η τιμή αυτή είναι μέση τιμή και αφορά στο σύνολο των πελατών της ΔΕΗ. Για τους συνεπείς πελάτες η μείωση είναι 15% ενώ για τους μη συνεπείς δεν υπήρξε μείωση). Αντίστοιχα η τιμή του ΕΤΜΕΑΡ ήταν 22,67 €/MW, μειωμένη κατά 3,63 €/MW ή 13,8% σε σχέση με το 2014. Δηλαδή έχουμε συνολική μείωση περίπου 12%.
Αυτή η μείωση τιμών ήταν συνειδητή κυβερνητική επιλογή ώστε να στηριχτούν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που τους έφεραν οι παλαιότερες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Τα στελέχη της νέας κυβέρνησης τηρούν σιγή ιχθύος αναφορικά με τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας.
[3] Αν ισχύουν όσα ισχυρίζεστε παραπάνω γιατί η μετοχή της ΔΕΗ και αντίστοιχα η χρηματιστηριακή αξία της από το 2015 μειώθηκε 90% όπως σας καταλογίζει η ΝΔ;
Αυτό κι αν είναι fake news. Στις 23.01.2015 η χρηματιστηριακή αξία της ΔΕΗ, στην οποία τότε ανήκε και ο ΑΔΜΗΕ, ήταν € 1,3 δις, δηλ. τιμή μετοχής 5,6 €, με το δείκτη εταιρειών υψηλής κεφαλαιοποίησης στις 2.539 μονάδες. Την εβδομάδα πριν από τις εκλογές οι μετοχές των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ αθροιστικά κυμαινόταν στα 4,7€, δηλ. χρηματιστηριακή αξία της τάξης του 1,1 δις!, με το δείκτη εταιρειών υψηλής κεφαλαιοποίησης στις 2.152 μονάδες. Άρα τα περί μείωσης κατά 90% δεν έχουν καμία βάση.
Εδώ όμως ας έχουμε υπόψη ότι στο χρηματιστήριο υπάρχουν συνεχείς διακυμάνσεις στις τιμές των μετοχών και πολλές φορές οι διακυμάνσεις αυτές δεν σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση και τις προοπτικές των εταιρειών. Αυτό όμως δεν μπορεί παρά να μας οδηγήσει στα ακόλουθα ερωτήματα: η επιλογή της ΝΔ να θέσει στην κεντρική προεκλογική ατζέντα το ζήτημα της ΔΕΗ και μάλιστα μιλώντας παραπλανητικά για «οικονομική καταστροφή» της εταιρείας βοηθάει τη ΔΕΗ και τη μετοχή της ή τις χαντακώνει και, το κυριότερο, μια τέτοια επιλογή συνιστά υπεύθυνη ή ανεύθυνη πολιτική στάση; είναι ηθική; είναι εν τέλει νόμιμη;
[4] Επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ ακυρώθηκε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης Σαμαρά για τη «Μικρή ΔΕΗ». Τα στελέχη της ΝΔ σας καταλογίζουν τα εξής: «Εάν είχε υλοποιηθεί το μοντέλο της «Μικρής ΔΕΗ», θα είχαν λυθεί τα προβλήματα της αγοράς και η ΔΕΗ θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση σήμερα. Η ΔΕΗ θα είχε εισπράξει (εδώ αναφέρονται διάφορα νούμερα) από 1,5 μέχρι 2,5 δις. Το συνολικό όφελος θα ήταν μέχρι και 4 δις από τις επενδύσεις του αγοραστή της Μικρής ΔΕΗ». Ισχύουν αυτά που σας καταλογίζουν;
Η Μικρή ΔΕΗ περιλάμβανε πάγια (Σταθμούς και Ορυχεία) λογιστικής (τότε) αξίας 1,53 δις. Είναι γεγονός ότι ο νόμος πρόβλεπε ελάχιστη τιμή πώλησης αυτή της λογιστικής αξίας των παγίων. Ωστόσο αυτό είναι απολύτως θεωρητικό και αμφισβητήσιμο μέχρι πλήρως ουτοπικό!
Το 2014 το μέρος του EBITDA της ΔΕΗ που αντιστοιχούσε στη Μικρή ΔΕΗ δεν ξεπερνούσε τα € 150 εκατ. Είναι γνωστό ότι οι αγορές αυτού του είδους γίνονται σε ύψος το πολύ 5 φορές το EBITDA, που αντιστοιχεί σε € 750-800 εκατ. Μάλιστα λαμβάνοντας υπόψη το ρίσκο της χώρας μας το 2014 και την ανασφάλεια των επενδύσεων, η προσφορά θα ήταν ακόμη μικρότερη, μέχρι και το ύψος του EBITDA.
Πέραν αυτών
α. Στη Μικρή ΔΕΗ δεν μεταβιβάζονταν τα αναλογούντα δάνεια τα οποία έμεναν στην υπόλοιπη ΔΕΗ. Δηλαδή η υπόλοιπη ΔΕΗ που ήταν το 70% της αρχικής θα είχε το 100% των δανείων, ύψους περίπου 5 δις, με αντίστοιχη κατά 30% των δανείων (1,5 δις) απομείωση της αξίας της. Για να μη γίνει αυτό θα έπρεπε να μεταβιβαστεί στη Μικρή ΔΕΗ το 30% των δανείων, δηλ. 1,5 δις περίπου, όση και η λογιστική της αξία. Αλλά τότε τι τίμημα θα αναμένετο; Και ποιος επενδυτής θα το αναλάμβανε;
β. Στη Μικρή ΔΕΗ περιλαμβάνονταν Υδροηλεκτρικά, τα οποία αποφέρουν σήμερα ετήσια κέρδη πλέον των € 80-90 εκατ. πολύ περισσότερα από το 2014 λόγω χαμηλής τότε οριακής τιμής.
γ. Οι επενδύσεις που αναφέρονται αφορούν στην κατασκευή της 2ης Μονάδας του ΑΗΣ Μελίτης. Με τις μετά το 2014 ραγδαίες εξελίξεις σε ότι αφορά στο λιγνίτη κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί (το αντίθετο μάλιστα) ότι κάποιος ιδιώτης θα αποφάσιζε να κατασκευάσει λιγνιτική μονάδα. Ας προστεθεί ότι καμία δυτική τράπεζα δεν χορηγεί δάνεια για τέτοιες επενδύσεις.
δ. Με τη Μικρή ΔΕΗ προβλεπόταν η μεταφορά του 30% πελατών από τη ΔΕΗ, υποχρεωτικά για 6 μήνες. Οι ίδιοι οι νομικοί που επεξεργάστηκαν το σχήμα αυτό αναγνωρίζουν ότι αυτή η μεταφορά πάσχει συνταγματικά.
ε. Το όλο σχέδιο ολοκληρωνόταν με την εκχώρηση της υπόλοιπης απαξιωμένης ΔΕΗ σε στρατηγικό επενδυτή!
Συμπέρασμα : Όλα αυτά για τα «πλεονεκτήματα» της Μικρής ΔΕΗ είναι έπεα πτερόεντα. Αντίθετα, η ζημιά για τη ΔΕΗ θα ήταν πολύ μεγάλη. Είναι επιτυχία των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που το μοντέλο αυτό δεν πραγματοποιήθηκε. Με τη μικρή ΔΕΗ η εταιρεία θα έχανε πολύτιμα περιουσιακά και παραγωγικά κερδοφόρα στοιχεία, με μικρή και αμφισβητήσιμη εφ άπαξ αμοιβή και τεράστιο πλήγμα στη μητρική εταιρεία, που θα οδηγούσε σε αδυναμία λειτουργίας της, δανεισμού, ρευστότητας, κλπ.
[5] Γιατί αντιτίθεστε στην πώληση υδροηλεκτρικών; Πως απαντάτε στην ακόλουθη κριτική; «Η παρωδία με τα ΝΟΜΕ και το τεράστιο κόστος που επωμίζεται σήμερα η ΔΕΗ θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν η κυβέρνηση είχε δεχτεί να βάλει στο πακέτο της πώλησης των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικές μονάδες. Εάν η ΔΕΗ έβαζε ένα υδροηλεκτρικό στον διαγωνισμό ισχύος από 150 έως 200 MW, υπολογίζεται ότι θα έχανε έσοδα της τάξης των 20 εκατ. τον χρόνο. Είναι ανοησία να μην πουλούν υδροηλεκτρικά με ετήσια απώλεια εσόδων 20 εκατ. ευρώ ενώ την ίδια στιγμή δέχονται να χάνουν από τις ΝΟΜΕ πάνω από 223 εκατ. ευρώ»
Τα «ΝΟΜΕ» (δημοπρασίες πακέτων ενέργειας) επιβάρυναν τη ΔΕΗ, αλλά ταυτόχρονα συνέβαλλαν στο άνοιγμα της αγορά ενέργειας ειδικά για τους μικρότερους εναλλακτικούς προμηθευτές που δεν είχαν δική τους παραγωγή. Η αρχική απόφαση για το σύστημα των ΝΟΜΕ ελήφθη από την κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ τον Απρίλιο του 2014 (ήταν εισήγηση της ΡΑΕ από το 2013), όταν στην 4η αξιολόγηση του 2ου Μνημονίου προβλεπόταν ότι τα ΝΟΜΕ θα εφαρμόζονταν παράλληλα με το σχέδιο της «Μικρής ΔΕΗ». Το ότι τα ΝΟΜΕ προέκυψαν λόγω της κατάργησης του νόμου για τη «Μικρή ΔΕΗ» είναι απολύτως ψευδές!
Τα ΝΟΜΕ προέκυψαν γιατί οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν παρακολούθησαν το ευρωπαϊκό άνοιγμα της αγοράς ενέργειας μέχρι το 2013 και ως εκ τούτου τα ΝΟΜΕ επεβλήθηκαν από την ΕΕ για αυτό το λόγο. Σε κάθε περίπτωση τα ΝΟΜΕ προβλεπόταν να εφαρμοστούν και σε συνδυασμό με το σενάριο της μικρής ΔΕΗ.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε το χρονοδιάγραμμα κατάργησης των ΝΟΜΕ παράλληλα με την αποεπένδυση στην λιγνιτική παραγωγή.
Η άποψη ότι η αποεπένδυση των λιγνιτικών θα είχε ολοκληρωθεί εάν περιλάμβανε και υδροηλεκτρικά είναι τουλάχιστον ανεδαφική, αφού λόγω των καταστροφικών επιλογών των προηγούμενων διοικήσεων της ΔΕΗ, τα υδροηλεκτρικά αποτελούν σχεδόν την αποκλειστική κατηγορία ΑΠΕ που διαθέτει η ΔΕΗ και το πλέον κερδοφόρο κομμάτι της.
Η μη ανάπτυξή της ΔΕΗ στον τομέα των ΑΠΕ, την ίδια περίοδο που το ιδιωτικό κεφάλαιο δραστηριοποιήθηκε στον επικερδή αυτόν τομέα, αποτέλεσε στρατηγική επιλογή των προηγούμενων διοικήσεων ώστε η ΔΕΗ να είναι ουραγός στις επενδύσεις ΑΠΕ στην Ελλάδα. Προφανώς οι ιδιώτες επενδυτές επιδιώκουν να συμπεριληφθούν υδροηλεκτρικά στις μονάδες προς αποεπένδυση, αφού θα τους αποφέρουν άμεσο κέρδος, αλλά είναι εξίσου λογικό η ΔΕΗ και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να υπερασπίζονται το δημόσιο χαρακτήρα τους, καθώς επιτελούν σειρά κοινωφελών υπηρεσιών (ύδρευση, άρδευση, αντιπλημμυρική προστασία) παράλληλα με τη συμμετοχή στην παραγωγή ενέργειας.
[6] Τι απαντάται στην κριτική ότι οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ έφεραν τη ΔΕΗ ένα βήμα πριν την οικονομική κατάρρευση. Δεν αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα η εταιρεία;
Δεν αρνούμαστε ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Συνιστά θρασύτητα όμως να μας κατηγορούν τα κόμματα εκείνα που δημιούργησαν στη ΔΕΗ τα οξύτατα προβλήματα που αντιμετώπιζε όταν την παραλάβαμε από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου.
Τα προβλήματα ρευστότητας στη ΔΕΗ και η αύξηση των ανείσπρακτων λογαριασμών οφείλονται στην επιβολή του χαρατσιού (ΕΕΤΗΔΕ), την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας ως 60% την περίοδο 2010-2015 και τη μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών την περίοδο των δύο πρώτων Μνημονίων.
Εμείς παραδίδουμε μια ΔΕΗ με τέτοιον σχεδιασμό που διασφαλίζει τις αναπτυξιακές προοπτικές της. Ειδικότερα, πετύχαμε τα ακόλουθα:
[α] Πετύχαμε εν μέσω σημαντικών πιέσεων, δυσκολιών και συνθηκών ανθρωπιστικής και οικονομικής κρίσης να διατηρήσει η ΔΕΗ σχεδόν το σύνολο του παραγωγικού της δυναμικού και ταυτόχρονα η Επιχείρηση να ασκήσει επιτυχώς τον κοινωνικό της ρόλο, καταπολεμώντας την ενεργειακή φτώχεια αλλά και να ενισχύσει την οικονομία (κυρίως την βιομηχανική και την αγροτική παραγωγή).
[β] Πετύχαμε να μειώσουμε κατά τουλάχιστον 20% (1 δις ευρώ) το δανεισμό της ΔΕΗ και πετύχαμε την ομαλή της αναχρηματοδότηση.
[γ] Πετύχαμε να σχεδιάσουμε και αρχίσαμε να υλοποιούμε για τη ΔΕΗ μια ισχυρή αναπτυξιακή στρατηγική με:
- σημαντικές επενδύσεις σε ΑΠΕ, ώστε η ισχύς του να 15πλασιαστεί την επόμενη δεκαετία, ώστε η Ελλάδα να φτάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις ΑΠΕ
- διείσδυση στα Βαλκάνια με στοχευμένες επενδύσεις σε ΑΠΕ και στο εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας
- δραστηριοποίηση σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, ξεκινώντας με την είσοδο την αγορά φυσικού αερίου από το Σεπτέμβριο και με έμφαση στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (όπως οι έξυπνοι μετρητές).
[7] Αν ισχύουν τα παραπάνω, γιατί η ΝΔ σας ασκεί τόσο δριμεία κριτική αναφορικά με τη ΔΕΗ
Διότι η ΝΔ και τα στελέχη της έχουν θέσει σε εφαρμογή μια δοκιμασμένη στρατηγική όσον αφορά τις δημόσιες επιχειρήσεις (την οποία γνωρίζουν πολύ καλά καθώς την έχουν εφαρμόσει και στο παρελθόν): τη στρατηγική αρχικά της απαξίωσης και κατόπιν του ξεπουλήματος. Θυμίζουμε ότι ο κ. Χατζηδάκης αφού πρώτα απαξίωσε πλήρως μετά πώλησε την Ολυμπιακή για ένα ευρώ φορτώνοντας παράλληλα 17.000 υπαλλήλους στο δημόσιο σε αχρείαστες εν πολλοίς ειδικότητες.