Κυριακή, Αυγούστου 25, 2019

Aqua Blue – Το αρχοντοβάπορο της Seajets

Προσφέρει απλόχερα κάτι που έχει χαθεί την τελευταία δεκαετία από την Ακτοπλοΐα: το θαλασσινό ταξίδι

Βαπόρι στιβαρό και βαρύ, γιαπωνέζικη γερή κατασκευή, καλοτάξιδο με δύσκολους καιρούς και άνετο στη φιλοξενία. Aqua Blue, ένα πλοίο που μεταφέρει μια αίγλη και έναν αέρα μιας άλλης εποχής, είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να απολαύσουμε στο μέγιστο βαθμό, κάτι που έχει χαθεί την τελευταία δεκαετία από την Ακτοπλοΐα: το θαλασσινό ταξίδι!
Βαπόρι στιβαρό και βαρύ, γιαπωνέζικη γερή κατασκευή, καλοτάξιδο με δύσκολους καιρούς και άνετο στη φιλοξενία
Το Ε/Γ-Ο/Γ “Aqua Blue”, το όμορφο συμβατικό πλοίο του στόλου της Seajets, είναι ένα πραγματικά αρσενικό θαλασσοβάπορο, που προσφέρει απλόχερα τέτοια μοναδικά αισθήματα και συναισθήματα στους ταξιδευτές του και έπειτα από την ευρεία ανακαίνιση που πραγματοποίησε η εταιρεία του τα τελευταία δύο χρόνια, είναι ένας ζωντανός θρύλος που ταξιδεύει στην Ακτοπλοΐα μας, την οποία υπηρετεί 28 περίπου χρόνια. 

Aqua Blue Το αρχοντοβάπορο της Seajets (3)

Το γιαπωνέζικο βαπόρι με ολικό μήκος 137 μέτρα (μήκος μεταξύ καθέτων 125), πλάτος 22 μέτρα και βύθισμα 5,81 μέτρα ναυπηγήθηκε το 1975 με το όνομα Green Arch στα ναυπηγεία Kanda Zosencho Dockyards στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Στην Ελλάδα ήρθε το 1991 για λογαριασμό της ΑΝΕΚ με το όνομα «Κύδων», ένα όνομα που κράτησε μέχρι το 1995 όπου πραγματοποιήθηκε και η μεγαλύτερη ανακατασκευή, με σκοπό να μετατραπεί από την εταιρεία του σε ένα σύγχρονο 5άστερο cruise ferry που θα προσφέρει υψηλές υπηρεσίες φιλοξενίας και ταξιδιού, στις γραμμές της Αδριατικής και κυρίως της Βενετίας όπου ήταν τον περισσότερο καιρό δρομολογημένο.
Έτσι το 1995 μετονομάστηκε σε «Τάλως» και πλήρως αναγεννημένο ταξίδεψε για ακόμη 5 σχεδόν χρόνια με τα σινιάλα της ANEK , έως το 1999 που άλλαξε χέρια και φόρεσε τα σινιάλα της ΛΑΝΕ και μετονομάστηκε σε «Ιεράπετρα Λ». Πλέον με λιμάνι αναχώρησης τον Πειραιά, εξυπηρετούσε για τα επόμενα χρόνια με συνέπεια και αξιοπιστία τον Άγιο Νικόλαο, τη Σητεία, την Κασοκαρπαθία και τη Ρόδο. Το 2009 το πλοίο φόρεσε ξανά τα σινιάλα της ΑΝΕΚ και με το ίδιο όνομα εξυπηρέτησε σε γραμμές του Αιγαίου, της Ικαροσαμίας και της άγονης, σαν ακούραστος εργάτης της Ακτοπλοΐας όπου χάρις στη σημαντική χωρητικότητά του τόσο σε φορτηγά και οχήματα όσο και σε επιβάτες, έφερε εις πέρας σημαντικό μεταφορικό έργο των νησιών.
Aqua Blue Το αρχοντοβάπορο της Seajets (75) 

Στο στόλο της Seajets περιήλθε το 2016 και μετονομάστηκε σε «Κιάρα». 
Μετά από εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης και ανακατασκευής, μετονομάστηκε ξανά σε «Aqua Blue» και το καλοκαίρι του 2018 δρομολογήθηκε στην ιστορική γραμμή Θεσσαλονίκη – Σκιάθος – Άνδρος – Σύρος – Τήνος – Μύκονος – Νάξος – Σαντορίνη – Ηράκλειο.  

Φέτος το καλοκαίρι του 2019 το συναντήσαμε στην πιο ανταγωνιστική γραμμή, Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος με επέκταση του δρομολογίου προς Ικαρία και Σάμο 2 φορές την εβδομάδα. 
Η χωρητικότητα των γκαράζ είναι αρκετά καλή, καθώς ανέρχεται στα 400 Ι.Χ. οχήματα, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 1300 επιβάτες.
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί κοινόχρηστοι χώροι του πλοίου, είναι ανακαινισμένοι και άνετοι και μοιράζονται σε τρία συνολικά deck: στο 6, το 7 και το 8. Στο 6 βρίσκεται ο μεγάλος χώρος της Reception με τις αίθουσες των αεροπορικών θέσεων «Ποσειδών» και «Αφροδίτη» να συμπληρώνουν μέχρι πρύμα τους χώρους, ενώ πλώρα το deck 6 συμπληρώνεται με καμπίνες. Στο 7 βρίσκεται το μεγάλο σαλόνι «Main» με το δικό του bar, ο μεγάλος χώρος του Self – Service που μπορεί να φιλοξενήσει 180 άτομα και η αίθουσα με τα πολυτελή αεροπορικά «Club». Μέχρι πλώρα το υπόλοιπο deck ολοκληρώνεται με καμπίνες.
Εντυπωσιάζουν πραγματικά οι πλωριές λουξ καμπίνες, οι οποίες σε άνεση και πολυτέλεια δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τις αντίστοιχες των σύγχρονων ακτοπλοϊκών πλοίων
Στο deck 8 ασφαλώς ο χώρος της Discotheque κλέβει την παράσταση με το ξεχωριστό στυλ και την ανάλογη διακόσμηση, ενώ το bar εξυπηρετεί και τους επιβάτες που επιλέγουν να καθίσουν στο αντίστοιχο ανοιχτό κατάστρωμα. Λίγο πιο πλώρα βρίσκεται το πιο όμορφο σαλόνι του πλοίου, το «Aqua», το οποίο διαθέτει κι αυτό το δικό του bar. Στο υπόλοιπο deck 8 υπάρχουν καμπίνες. Το πλοίο διαθέτει συνολικά 370 κλίνες διανεμημένες σε 115 καμπίνες, μεταξύ των οποίων υπάρχουν 2 ΑΜΕΑ και 9 πλωριές lux. Εντυπωσιάζουν πραγματικά οι πλωριές λουξ καμπίνες, οι οποίες σε άνεση και πολυτέλεια δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τις αντίστοιχες των σύγχρονων ακτοπλοϊκών πλοίων. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος, κ. Δημήτρης Καρύδης, μας αναλύει περισσότερο τον τομέα της επιστασίας του, με τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους φιλοξενίας των επιβατών ( δείτε εδώ ).

Ο χώρος της Γέφυρας κλασικός γιαπωνέζικος, ημικυκλικός με το γνωστό φυστικί απαλό χρωματισμό. Το διπλό μεταλλικό τιμονάκι το οποίο έχουμε συναντήσει και παλαιότερα και σε άλλα γιαπωνέζικα ακτοπλοϊκά της δεκαετίας ’70 και ο κλασικός πανέμορφος τηλέγραφος μας εντυπωσίασαν περισσότερο.
Κατεβαίνοντας στο μηχανοστάσιο όπου χτυπάει η καρδιά του πλοίου, συναντάμε τις δύο κύριες μηχανές Pielstick 16PC2-5V των 10400 bhp και τις 3 ηλεκτρομηχανές Daihatsu, ενώ οι χώροι διατηρούνται σε ιδιαίτερα καλή κατάσταση και καθαριότητα. Το πλοίο διαθέτει και ένα bow thruster 680 kw. Η υπηρεσιακή ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους, μια ταχύτητα αρκετά ικανοποιητική για την κατηγορία του πλοίου και τις γραμμές που έχει αναλάβει μέχρι σήμερα.
Ιδανική επιλογή για όσους θέλουν πραγματικά να χαρούν το καθεαυτού άνετο θαλασσινό ταξίδι
Το Aqua Blue είναι ένα αρχοντοβάπορο που με αξιώσεις διεκδικεί τους επιβάτες όποιας γραμμής κι αν αναλάβει στην ακτοπλοΐα μας. Ιδανική επιλογή για όσους θέλουν πραγματικά να χαρούν το καθεαυτού άνετο θαλασσινό ταξίδι, γεμίζοντας όμορφες εικόνες και στιγμές.

Για το Arxipelagos
Σίμος Μιχάλογλου




Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.