Συγκεκριμένα ο κ. Θεοδωρικάκος αφού πρώτα ανέφερε ότι έχουν αυξηθεί κατά κατά 9.000 ανθρώπους και έχου φτάσει τους 57.000, οι συμβασιούχοι στις δημόσιες υπηρεσίες στην συνέχεια τόνισε χαρακτηριστικά, ότι η κυβέρνηση θα νομοθετήσει ώστε να «τηρήσουμε τη συμφωνία και τον αριθμό 48.000 συμβασιούχων που έχουμε με τους Θεσμούς».
Συγκεκριμένα σημείωσε:
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δεσμευτεί, είναι αποφασισμένη και είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών να το νομοθετήσει αυτό, να το φέρει στη Βουλή για νομοθέτηση. Θα υπάρξει κεντρικός προγραμματισμός όχι μόνο των τακτικών προσλήψεων, όπου έχουμε ζητήσει ήδη απ’ όλα τα υπουργεία και όλους τους δημόσιους φορείς τον προγραμματισμό, ποιες είναι οι ανάγκες τους ώστε μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών να δουμε τι δυνατότητες υπάρχουν και τι θα προγραμματίσουμε να κάνουμε, με βάση τις οδηγίες του Πρωθυπουργού. Το ίδιο ακριβώς πράγμα θα γίνεται και με το έκτακτο προσωπικό. Διότι πίσω από τη λέξη έκτακτο προσωπικό συνήθως σε αυτή τη χώρα κρυβόντουσαν οι πελατειακές λογικές. Λοιπόν, δεν γίνεται αυτό το πράγμα, υπάρχει κεντρικός προγραμματισμός και για το έκτακτο προσωπικό προκειμένου να μην ξαναξεφύγουμε. Θέλω να πω σε αυτό το σημείο, ότι σε επόμενους μήνες, καθώς θα δοθούν οι στατιστικές του Ιουλίου και του Αυγούστου, θα πρέπει να περιμένετε μια δραματική αποκλιμάκωση του αριθμού που σας είπα. Θέλω να είμαι πάρα πολύ δίκαιος. Θα φύγουν από τη μέση καταρχήν οι πολλές χιλιάδες αναπληρωτές των σχολείων, οι οποίοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν έχουν σύμβαση. Ξαναπροσλαβάνονται από τον Σεπτέμβριο, αλλά από τον Σεπτέμβριο θα ξαναγυρίσουμε σε μεγάλους αριθμούς καθώς θα ξαναπροσληφθούν οι άνθρωποι για να πάνε να εργαστούν στα σχολεία τους. Άρα θα πρέπει να ισορροπήσουμε και να τηρήσουμε τη συμφωνία και τον αριθμό 48.000 που έχουμε με τους Θεσμούς»….
Ερώτηση: Έχω πολλά ερωτήματα γιατί αυτό που είπατε πριν μου έκανε εντύπωση, ότι είναι 9.000 άνθρωποι η υπέρβαση των εκτάκτων. Από τις 48.000 πήγαμε στις 57.000. Έχετε εικόνα που είναι αυτοί; Σε ποιες Υπηρεσίες;
Aπάντηση: Σε πολλές Υπηρεσίες. Πρόκειται για συμβασιούχους διαφόρων κλάδων που αφορούν τα πάντα: καθαριότητα, σίτιση, φύλαξη, πραγματικές έκτακτες ανάγκες κ.λπ. Και μάλιστα την ίδια στιγμή που ήταν προγραμματισμένες προσλήψεις τακτικού προσωπικού, οι οποίες δεν γίνονταν. Αυτό είχε παρατηρηθεί και στον χώρο της υγείας, που προτιμήθηκε να προσληφθούν επικουρικοί γιατροί συμβασιούχοι, παρά μόνιμο προσωπικό. Θα μελετήσω πλήρως αυτή την κατάσταση και θα δώσουμε τα στοιχεία, θα υπάρξει απόλυτη διαφάνεια, δεν πρέπει κανείς να έχει καμία αμφιβολία σε αυτό, αλλά δεσμευόμαστε ότι θα μπει τάξη σε αυτό το θέμα. Εμείς θα τηρήσουμε τις συμβάσεις, θέλω να είμαι ξεκάθαρος και προς τους εργαζόμενους, δεν θέλουμε να φερθούμε με άδικο τρόπο αλλά από εκεί και πέρα πρέπει να μπει ένας προγραμματισμός και θα μπει προγραμματισμός και στο έκτακτο προσωπικό προκειμένου να μην ξανασυμβούν τέτοιου είδους πολιτικές, οι οποίες σε τελική ανάλυση, είναι σε βάρος της κοινωνίας.
Ταυτόχρονα με ανακοίνωση του, το ΥΠΕΣ επικαλούμενο επίσημα στοιχεία:
Αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr τα μηνιαία στοιχεία εξέλιξης της απασχόλησης του προσωπικού του δημόσιου τομέα (τακτικό και έκτακτο) για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κατηγορία του έκτακτου προσωπικού που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ξεπερνάει τον Ιούνιο τις 57.000 και παρατηρείται, τον συγκεκριμένο μήνα, αύξηση κατά 5.155 προσλήψεις σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του Μαρτίου 2019.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το όριο των προσλήψεων για την κατηγορία του έκτακτου προσωπικού που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τον αντίστοιχο μέσο όρο του έτους 2016 δηλαδή 47. 584, ενώ στην τελευταία έκθεση της ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνεται η ανάγκη μείωσης της συγκεκριμένης κατηγορίας κατά 1.550 εντός του 2019, έχοντας υπόψη μόνο τα έως τότε ανακοινωμένα στοιχεία .
Στο πλαίσιο της αρχής της διαφάνειας, η ανάρτηση των προαναφερόμενων στοιχείων κάθε μήνα αποτελεί υποχρέωση της χώρας, ενέργεια η οποία εσκεμμένα παραλήφθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Υπουργού Εσωτερικών στον ΣΚΑΙ:
Ερώτηση: Δεν έχουμε κλείσει 2 μήνες απ’ τις εκλογές, δεν έχουμε συνηθίσει ότι έχουμε νέα κυβέρνηση. Νομίζαμε ότι έχει μείνει ακόμα η παλιά. Τώρα, έχει τόσο πυκνώσει ο χρόνος, που η καινούρια κυβέρνηση μοιάζει να ’χει παλιώσει.
Απάντηση: Καλό είναι ότι όλα γίνονται με πολύ μεγάλη ταχύτητα κ. Τσίμα, κυρίως γιατί αφήνει θετικό αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών. Βέβαια, όπως ξέρετε, η διαχείριση των θεμάτων, η ζωή, η πολιτική, είναι ένας μαραθώνιος και είμαστε έτοιμοι για τον μαραθώνιο.
Ερώτηση: Καλό είναι αυτό, αλλά από την άλλη μεριά φαντάζομαι είναι και δυσκολότερο διότι χάσατε πολύ γρήγορα το άλλοθι, το προνόμιο, του καινούριου που εντάξει δεν του ζητάς πολλά.
Απάντηση: Είμαστε έτοιμοι για τον μαραθώνιο, έχοντας συναίσθηση των πολύ μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πατρίδα και των τεράστιων δυσκολιών από βαριές αδυναμίες, λάθη, παραλείψεις που έχει αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, ορισμένες από τις οποίες σκοπεύω να αναφέρω και στη σημερινή μας συζήτηση αν μου δοθεί η ευκαιρία. Για να ξέρει κανείς που πηγαίνει πρέπει να ξέρει και από πού ξεκίνησε. Και αυτό αφορά και τις κυβερνήσεις και τους πολίτες.
Ερώτηση: Γενικά, πολιτικά ο ΣΥΡΙΖΑ λέει «εντάξει δεν του αφήσαμε και καμένη γη», του αφήσαμε και δημοσιονομικό χώρο, του αφήσαμε και στρωμένα δημοσιονομικά, του αφήσαμε το περιθώριο να κάνει πράγματα.
Απάντηση: Kαταρχήν μας άφησαν, για να μην πάμε σε γενικότερα θέματα, να πάμε σε κάτι που μοιάζει ειδικό αλλά είναι καθοριστικής σημασία και σπουδαίο. Μας άφησαν μία διαλυμένη ΔΕΗ. Μια κατεστραμμένη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού με βαρύτατες συνέπειες για την οικονομία και τους πολίτες, για το κάθε νοικοκυριό. Παρέλαβαν μία ΔΕΗ με χρηματιστηριακή αξία 2,5 δισ. και την παρέδωσαν 250 εκατ. Παρέλαβαν μία ΔΕΗ με 100 εκατ. ευρώ κέρδη και την παρέδωσαν σχεδόν με 1 δισ. ευρώ ζημιές και με τεράστιες απειλές για το που πηγαίνουν τα πράγματα. Θα έφτανε και μόνο αυτό να πει κανείς, για να μην αναφερθώ στα πολύ σπουδαία θέματα που αφορούν τα βαρύτατα πρωτογενή πλεονάσματα που έχουμε συμφωνήσει για πάρα πολλά χρόνια, είναι πολύ ψηλά, είναι πολύ δύσκολο να καλύπτονται από την ελληνική οικονομία και τις πολιτικές λιτότητας που αυτά τα πλεονάσματα έχουν φέρει. Αλλά κυρίως, πιστεύω ότι αυτό που άφησε πίσω της η προηγούμενη κυβέρνηση είναι μία γενικότερη εικόνα διάλυσης του κράτους, μιας χαοτικής κατάστασης, όπου κανένας δεν έπαιρνε την ευθύνη του για τίποτα. Τώρα, εδώ σήμερα με ενημερώνουν οι υπηρεσίες μου και πολύ σύντομα θα γίνει ανάρτηση στο apografi.gov.gr των στατιστικών στοιχείων που είχε παραλείψει η προηγούμενη κυβέρνηση να αναφέρει.
Ερώτηση: Σε ό,τι αφορά τι;
Απάντηση: Σε αυτόν τον διαδικτυακό τόπο κάθε μήνα γίνεται η απογραφή του δυναμικού των δημοσίων υπαλλήλων και του εκτάκτου προσωπικού. Το έχουν κάνει μέχρι 31 Μαρτίου, δεν το είχαν όμως για τον Απρίλιο, τον Μάιο, τον Ιούνιο. Εδώ λοιπόν, ενώ η συμφωνία που υπήρχε με τους εταίρους είναι ότι ο αριθμός του εκτάκτου προσωπικού του δημοσίου πρέπει να είναι 48.000.
Ερώτηση: Εγώ θυμάμαι ότι είχε γίνει συζήτηση πριν τις εκλογές ότι, από μια έκθεση της Επιτροπής, οι Θεσμοί λέγανε ότι υπάρχει υπέρβαση, 1.500 παραπάνω.
Απάντηση: Προφανώς γιατί δεν γνώριζαν ότι είχαμε φτάσει με την προηγούμενη κυβέρνηση τον αριθμό 57.000 από τον αριθμό 48.000, δηλαδή έχουμε ξεφύγει κατά 9.000 ανθρώπους. Αυτό είναι ένα άλλο επίτευγμα της προηγούμενης Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι γνωστό και δεν θέλω να είμαι άδικος, θέλω να προσπαθώ να είμαι πάντοτε αντικειμενικός. Δυστυχώς, για πολλές δεκαετίες κυβερνήσεις σε προεκλογικές περιόδους έσπρωχναν τους αριθμούς των εργαζομένων του δημοσίου με έκτακτο τρόπο προς τα πάνω και δεν είναι οι μοναδικοί οι προηγούμενοι που το έκαναν αλλά το έκαναν και αυτοί και το έχουν κάνει αρκετά. Οι τριπλές εκλογές, δημοτικές, περιφερειακές, βουλευτικές, ευρωεκλογές, φαίνεται ότι βοήθησαν πάρα πολύ. Σημασία έχει ότι έχει δημιουργηθεί ένα νέο πρόβλημα σε ό,τι αφορά αυτή την κατάσταση και ήταν άλλο ένα παράδειγμα για το με ποια σοβαρότητα αντιμετώπιζαν τα αιτήματα εκείνοι.
Ερώτηση: Ναι σωστό είναι, πάντα γινόταν προεκλογικά, γι’ αυτό οι προεκλογικές χρονιές ήταν που άφησαν το έλλειμμα περισσότερο αν το δει κανείς διαχρονικά. Αλλά κάποτε πρέπει να τελειώνουν αυτές οι συνήθειες.
Απάντηση: Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι αυτή η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δεσμευτεί, είναι αποφασισμένη και είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών να το νομοθετήσει αυτό, να το φέρει στη Βουλή για νομοθέτηση. Θα υπάρξει κεντρικός προγραμματισμός όχι μόνο των τακτικών προσλήψεων, όπου έχουμε ζητήσει ήδη απ’ όλα τα υπουργεία και όλους τους δημόσιους φορείς τον προγραμματισμό, ποιες είναι οι ανάγκες τους ώστε μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών να δουμε τι δυνατότητες υπάρχουν και τι θα προγραμματίσουμε να κάνουμε, με βάση τις οδηγίες του Πρωθυπουργού. Το ίδιο ακριβώς πράγμα θα γίνεται και με το έκτακτο προσωπικό. Διότι πίσω από τη λέξη έκτακτο προσωπικό συνήθως σε αυτή τη χώρα κρυβόντουσαν οι πελατειακές λογικές. Λοιπόν, δεν γίνεται αυτό το πράγμα, υπάρχει κεντρικός προγραμματισμός και για το έκτακτο προσωπικό προκειμένου να μην ξαναξεφύγουμε. Θέλω να πω σε αυτό το σημείο, ότι σε επόμενους μήνες, καθώς θα δοθούν οι στατιστικές του Ιουλίου και του Αυγούστου, θα πρέπει να περιμένετε μια δραματική αποκλιμάκωση του αριθμού που σας είπα. Θέλω να είμαι πάρα πολύ δίκαιος. Θα φύγουν από τη μέση καταρχήν οι πολλές χιλιάδες αναπληρωτές των σχολείων, οι οποίοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν έχουν σύμβαση. Ξαναπροσλαβάνονται από τον Σεπτέμβριο, αλλά από τον Σεπτέμβριο θα ξαναγυρίσουμε σε μεγάλους αριθμούς καθώς θα ξαναπροσληφθούν οι άνθρωποι για να πάνε να εργαστούν στα σχολεία τους. Άρα θα πρέπει να ισορροπήσουμε και να τηρήσουμε τη συμφωνία και τον αριθμό 48.000 που έχουμε με τους Θεσμούς.
Ερώτηση: Τώρα είπατε για τα πλεονάσματα. Τα πλεονάσματα είναι μια γνωστή ιστορία στην οποία όλα τα πολιτικά κόμματα συμφώνησαν ότι αυτό το 3,5 είναι υπερβολικό αλλά τώρα γίνεται μια κριτική στην κυβέρνηση ότι ενώ το έλεγε προεκλογικά δεν πάει να το διεκδικήσει.
Απάντηση: Ένα λεπτό… Υπάρχουν δύο πράγματα εδώ. Πρώτο είναι ότι αυτά τα πολύ μεγάλα, τα υπερβολικά πλεονάσματα έγιναν απαιτητά από τους εταίρους, συνεπεία της βαριάς αναξιοπιστίας και της τυχοδιωκτικής συμπεριφοράς της προηγούμενης κυβέρνησης το 2015.
Eρώτηση: E μην το λετε.. Το 2014 ήταν 4,5.
Απάντηση: Ήταν για ένα χρόνο, δεν ήταν σε βάθος πενταετίας και με την προοπτική άλλων 30 ετών πολύ υψηλών πλεονασμάτων. Οι άνθρωποι είχαν φανεί τυχοδιώκτες και αναξιόπιστοι απέναντι στους εταίρους και οι εταίροι δυστυχώς έδεσαν χειροπόδαρα τη χώρα εξαιτίας του κ. Τσίπρα και του κ. Βαρουφάκη. Αυτή είναι η ωμή αλήθεια. Σε ό,τι αφορά το τι κάνει η σημερινή κυβέρνηση ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει σήμερα αυτό που είχε πει προεκλογικά. Είχε πει ότι εμείς θα αποδείξουμε την αξιοπιστία μας επιταχύνοντας τις μεταρρυθμίσεις, χαμηλώνοντας τη φορολογία, προσελκύοντας επενδύσεις ώστε να ενισχύσουμε τον αναπτυξιακό ρυθμό της χώρας, να φύγει μπροστά η χώρα με ισχυρή ανάπτυξη, η οποία θα είναι επ’ ωφελεία όλων των πολιτών και στη συνέχεια οι εταίροι μας, έχοντας δει αυτήν την εικόνα, να διεκδικήσουμε να μειωθούν τα πλεονάσματα. Δεν κάνει σήμερα κάτι διαφορετικό από αυτό που είχε πει προεκλογικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Είναι συνεπής και αξιόπιστος σε αυτό που έλεγε πριν από τις εκλογές.
Ερώτηση: Έχω πολλά ερωτήματα γιατί αυτό που είπατε πριν μου έκανε εντύπωση, ότι είναι 9.000 άνθρωποι η υπέρβαση των εκτάκτων. Από τις 48.000 πήγαμε στις 57.000. Έχετε εικόνα που είναι αυτοί; Σε ποιες Υπηρεσίες;
Aπάντηση: Σε πολλές Υπηρεσίες. Πρόκειται για συμβασιούχους διαφόρων κλάδων που αφορούν τα πάντα: καθαριότητα, σίτιση, φύλαξη, πραγματικές έκτακτες ανάγκες κ.λπ. Και μάλιστα την ίδια στιγμή που ήταν προγραμματισμένες προσλήψεις τακτικού προσωπικού, οι οποίες δεν γίνονταν. Αυτό είχε παρατηρηθεί και στον χώρο της υγείας, που προτιμήθηκε να προσληφθούν επικουρικοί γιατροί συμβασιούχοι, παρά μόνιμο προσωπικό. Θα μελετήσω πλήρως αυτή την κατάσταση και θα δώσουμε τα στοιχεία, θα υπάρξει απόλυτη διαφάνεια, δεν πρέπει κανείς να έχει καμία αμφιβολία σε αυτό, αλλά δεσμευόμαστε ότι θα μπει τάξη σε αυτό το θέμα. Εμείς θα τηρήσουμε τις συμβάσεις, θέλω να είμαι ξεκάθαρος και προς τους εργαζόμενους, δεν θέλουμε να φερθούμε με άδικο τρόπο αλλά από εκεί και πέρα πρέπει να μπει ένας προγραμματισμός και θα μπει προγραμματισμός και στο έκτακτο προσωπικό προκειμένου να μην ξανασυμβούν τέτοιου είδους πολιτικές, οι οποίες σε τελική ανάλυση, είναι σε βάρος της κοινωνίας.
Ερώτηση: Η χρονιά που αρχίζει, η πολιτική σεζόν που θα εγκαινιασθεί με την έκθεση Θεσσαλονίκης την άλλη εβδομάδα, έχει τρία μεγάλα θεσμικά ραντεβού. Που είναι η αλλαγή του εκλογικού νόμου, η συνταγματική αναθεώρηση και εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας. Στην απόλυτη αρμοδιότητά σας είναι το ένα από τα τρία, ο εκλογικός νόμος με πολύ σημαντική υποπερίπτωση την ψήφο των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό. Είναι εξαιρετικά λεπτό και μεγάλης σημασίας θέμα.
Απάντηση: Κύριε Τσίμα να ξεκαθαρίσουμε: Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το θέμα του εκλογικού νόμου αφορά συνολικά τη χώρα και το πολιτικό μας σύστημα.
Ερώτηση: Ετοιμάζετε εσείς κάτι;
Απάντηση: Εμείς προετοιμάζουμε. Από εκεί και πέρα ο Πρωθυπουργός θα αποφασίσει την τελική διαδικασία και τους χρόνους. Αλλά αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι έχουμε δεσμευθεί- και αυτό θα γίνει πράξη σε κάθε περίπτωση- ότι μέσα σε αυτόν τον χρόνο, στο 2019, θα γίνει πράξη, αυτό που ήδη προβλέπεται αλλά δεν έχει διευκολυνθεί από την ελληνική πολιτεία, το δικαίωμα των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό να μπορούν να ψηφίζουν από τον τόπο κατοικίας τους. Είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι να το κάνουμε αυτό, γιατί είναι δημοκρατικό δικαίωμα, προβλέπεται ήδη από τη νομοθεσία, τα αδέλφια μας που ζουν στο εξωτερικό και είναι Έλληνες, έχουν τα ίδια δικαιώματα με εμάς και πρέπει να τους διευκολύνουμε να ασκήσουν αυτό το δικαίωμά τους…
Ερώτηση: Εννοείτε αυτούς που είναι εγγεγραμμένοι σε κάποιο δημοτολόγιο…
Απάντηση: Μιλώ για τους εγγεγραμμένους στους εκλογικούς καταλόγους. Αλλά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε κάτι ότι αυτό διαρκώς μεταβάλλεται γιατί μπαίνουν τα νέα παιδιά. Μόλις γίνονται 17 ετών τα ελληνόπουλα που είναι Έλληνες γιατί έχουν δηλωθεί στα ληξιαρχεία ή πρόκειται να δηλωθούν στα ληξιαρχεία με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, θα μπουν στους εκλογικούς καταλόγους. Αυτό είναι απολύτως δεδομένο και δεν μπορεί κανένας να το σταματήσει. Πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει ελληνικό κόμμα, δεν θα υπάρξει Έλληνας βουλευτής που να μην ψηφίσει αυτή τη νομοθετική ρύθμιση που θα φέρει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και θα διασφαλίζει, εμπράκτως, το δικαίωμα να ψηφίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού από τον τόπο που κατοικούν.
Ερώτηση: Δύο διευκρινίσεις. Η μία: Στις ευρωεκλογές το είχαν αυτό το δικαίωμα λόγω ευρωπαϊκής νομοθεσίας, και ψήφισαν 15.000 άνθρωποι . Που σημαίνει ότι δεν αρκεί να τους το αναγνωρίζεις ως δικαίωμα να ψηφίζουν από εκεί, πρέπει και να τους διευκολύνεις πρακτικά. Γιατί αν ο άλλος ζει σε ένα χωριό έξω από το Εδιμβούργο και πρέπει να πάει στο Λονδίνο για να ψηφίσει, δεν τον διευκολύνεις.
Απάντηση: Συμφωνούμε απολύτως κ. Τσίμα. Εγώ θα έβαζα στη μέση και άλλη μία διάσταση, ότι οι Έλληνες του εξωτερικού νιώθουν εξίσου Έλληνες με εμάς. Μπορώ να σας πω και παραπάνω. Αγαπούν την πατρίδα. Αυτό το έχω διαπιστώσει όλον αυτόν τον καιρό από τις επαφές μου με αυτούς τους ανθρώπους. Θέλουν πάρα πολύ να συμμετέχουν στο πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας και θέλουν πάρα πολύ να βοηθήσουν την πατρίδα μας σε μια δύσκολη στιγμή προκειμένου να προχωρήσει μπροστά. Πρέπει να τους ωθήσουμε σε αυτό. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα γι’ αυτό. Προς το παρόν θέλω να μείνω σε αυτό και να επιμείνω ότι ειλικρινά πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει καμία πολιτική δύναμη που να τους αρνηθεί αυτό το δικαίωμα.
Ερώτηση: Απλώς μια διευκρίνιση γιατί κυρίως σε αυτό εκφράζονται οι αντιρρήσεις, είναι για τους Έλληνες που είναι μετανάστες δεύτερης, τρίτης., τέταρτης γενιάς, παιδιά,. Εγγόνια, δισέγγονα μεταναστών οι οποίοι δεν είναι εγγραμμένοι τώρα αλλά μπορούν να εγγραφούν αν θέλουν…
Απάντηση: Το έχουμε διευκρινίσει. Όποιος είναι Έλληνας και είναι εγγεγραμμένος στους εκλογικούς καταλόγους ή όποιος έχει με την υπάρχουσα νομοθεσία αυτό το νόμιμο δικαίωμα. Επαναλαμβάνω με την υπάρχουσα νομοθεσία. Δεν πρόκειται να αλλάξουμε το νομοθετικό πλαίσιο πάνω σε αυτό το θέμα.
Ερώτηση: Και αυτό θα έλθει λέτε μέσα στο 2019;
Απάντηση: Αυτό θα ψηφιστεί μέσα στο 2019.
Ερώτηση: Τον εκλογικό νόμο πότε τον βλέπετε;
Απάντηση: Ο εκλογικός νόμος δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος να αργήσει, αλλά επαναλαμβάνω ότι αυτό είναι ένα θέμα στο οποίο η απόλυτη πολιτική πρωτοβουλία ανήκει στον πρωθυπουργό. Έχει δεσμευθεί ο πρωθυπουργός ότι θα γίνει στο πρώτο διάστημα της πορείας αυτής της κυβέρνησης.
Ερώτηση: Καταλαβαίνετε κι εσείς ότι το κρίσιμο πολιτικό ερώτημα είναι αν ο εκλογικός νόμος θα αλλάξει πριν από τη συνταγματική αναθεώρηση ή μετά.
Απάντηση: Δεν νομίζω ότι έχουμε τη χρονική δυνατότητα μέσα στον Σεπτέμβρη να συζητήσουμε αυτό το θέμα.
Ερώτηση: Ένα τελευταίο, προχθές έγινε και σύσκεψη ΚΥΣΕΑ, έχουμε τις τελευταίες ημέρες επιστροφή στον μεγάλο αριθμό στο προσφυγικό. Όχι σαν το 2015 αλλά μεγάλους αριθμούς. Είχαμε περίπου 13.000 μέσα σε λίγα 24ωρα. Και αυτό αφορά και σας με την έννοια ότι εμπλέκεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση της οποίας την αρμοδιότητα έχετε.
Απάντηση: Όπως ξέρετε κ. Τσίμα το Σάββατο έγινε έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ υπό τον πρωθυπουργό. Ασφαλώς εμπλέκεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην υπόθεση. Πάρθηκαν μια σειρά αποφάσεις με τις οποίες θα επιταχυνθεί η εξέταση των αιτημάτων που φθάνουν στα νησιά, για το αν είναι μετανάστες ή πρόσφυγες. Παίρνονται ειδικά μέτρα για να αποσυμφορηθούν τα νησιά μας ιδιαίτερα η Λέσβος και η Σάμος και επίσης παίρνονται πολύ σοβαρά μέτρα στήριξης των τοπικών κοινωνιών σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για παράδειγμα στη Μυτιλήνη πρόκειται με έκτακτες διαδικασίες να υπάρξει στήριξη όλου του συστήματος υγείας, του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με τις αντίστοιχες προσλήψεις ανθρώπων ή οτιδήποτε χρειασθεί για να στηριχθούν απολύτως οι δομές. Προσωπικά είμαι σε συνεχή επικοινωνία με τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Μουτζούρη, προκειμένου από κοινού να συνδράμουμε στη στήριξη των Τοπικών Αυτοδιοικήσεων της περιοχής.
Ερώτηση: Τώρα που λέμε για Αυτοδιοίκηση, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την ορκωμοσία της νέας δημοτικής αρχής στα Γιάννενα που ήταν πολύ ενδιαφέρουσα…
Απάντηση: Στην οποία δυστυχώς δεν μπόρεσα να παραστώ – παρότι το είχα υποσχεθεί στον Δήμαρχο- λόγω της ονομαστικής ψηφοφορίας στη Βουλή…
Ερώτηση:… Παντού ακούω την ίδια συζήτηση: πώς στην ευχή θα κυβερνηθούν τώρα οι Δήμοι; Παντού ακούω συζητήσεις για μικροεκβιασμούς, για μικροπαζάρια… ένας που έχει πέντε δημοτικούς συμβούλους διεκδικεί ετούτο, άλλος που έχει τρεις διεκδικεί το άλλο…
Απάντηση: Γι’ αυτό το λόγο, για να αντιμετωπισθούν…
Ερώτηση: Αντιμετωπίζετε με αυτό που ψηφίσατε;
Απάντηση: Σε μεγάλο βαθμό, γιατί επί παραδείγματι ο Δήμαρχος Ιωαννίνων στον οποίο αναφερθήκατε, θα έχει την πλειοψηφία στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής προκειμένου να μπορέσει να ασκήσει την πολιτική για την οποία άλλωστε εκλέχθηκε από την πλειοψηφία των πολιτών του δήμου του. Και το ίδιο ισχύει σε όλη τη χώρα σε όλους τους δήμους και σε όλες τις περιφέρειες. Αλλά δεν φθάνει αυτό. Αυτά ήταν κάποια άμεσα μέτρα που έπρεπε να λάβουμε προκειμένου να στηριχθεί η Αυτοδιοίκηση. Μέσα στους επόμενους μήνες θα επανέλθουμε με μια πολύ σημαντική μεταρρυθμιστική παρέμβαση που θα αφορά στην απλοποίηση του κώδικα της Αυτοδιοίκησης προκειμένου να ξεκαθαριστούν πλήρως οι αρμοδιότητες των Δήμων και των Περιφερειών, αλλά και των δύο έναντι του κράτους…
Ερώτηση: Μεγάλο πρόβλημα και μεγάλη αμαρτία…
Απάντηση: …Για να ξέρουν οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειάρχες τι κάνουν, αλλά να ξέρουν και οι πολίτες τι ακριβώς γίνεται και από ποιόν πρέπει να ζητούν ευθύνες και πώς θα επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες εξυπηρέτησής τους.
Ερώτηση: Σας ευχαριστώ κ. υπουργέ.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Φωνή της Τήνου δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να ΜΗΝ δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε, όπως και να διαγράφονται όταν αυτά εντοπίζονται καθώς δεν ελέγχονται κάθε φορά που αναρτάτε κάποιο σχόλιο.
Τέλος τα σχόλια στο ΜΠΛΟΚ υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.