ενώ στις ίδιες τιμές παραμένουν τα εισιτήρια για οχήματα και φορτηγά.
Προσφορές από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες
Οικονομικά μεγέθη
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΟΒΕ τα τέλη υπέρ τρίτων (τα λιμενικά τέλη και ο επίναυλος) εκτιμώνται το 2013 σε 35,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από ΦΠΑ στους ακτοπλοϊκούς ναύλους σε περίπου 85 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών πολλοί επιβάτες που είχαν κάνει προ κράτηση για τον Αύγουστο, έσπευσαν να παραλάβουν τα εισιτήριά τους την προηγούμενη εβδομάδα, προκειμένου να γλιτώσουν την αύξηση του ΦΠΑ που ισχύει από σήμερα.
Ωστόσο όσοι είχαν κάνει κράτηση και δεν είχαν παραλάβει τα εισιτήριά τους θα επωμισθούν το κόστος της αύξησης του ΦΠΑ κανονικά.
Σημειώνεται ότι η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο: «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (Ε.Μ.Σ.).» που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από τη βουλή, οδηγεί σε αύξηση των τιμών σε περίπου 100 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.
Σημειώνεται ότι η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο: «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (Ε.Μ.Σ.).» που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από τη βουλή, οδηγεί σε αύξηση των τιμών σε περίπου 100 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.
Έως σήμερα ο ΦΠΑ που ίσχυε στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήταν 13% για τους επιβάτες και 23% στα οχήματα και φορτηγά.
Ουσιαστικά αυτό που αλλάζει είναι η αύξηση κατά 10% στο ΦΠΑ του ατομικού εισιτηρίου του επιβάτη.
Για παράδειγμα το ατομικό εισιτήριο για έναν επιβάτη που θέλει να μετακινηθεί από τον Πειραιά στην Πάρο χωρίς επιστροφή, πριν την αύξηση του ΦΠΑ κατά 10%, κόστιζε 33,50 ευρώ ενώ τώρα ανέρχεται στα 36,50 ευρώ.
Επίσης στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά από τα 36 ευρώ που ήταν ένα ατομικό εισιτήριο θα ανέλθει στα 39 ευρώ.
Εξάλλου μία τετραμελής οικογένεια στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά με επιστροφή, με καμπίνα και όχημα πλήρωνε 297 ευρώ, ενώ τώρα θα πληρώσει 313 ευρώ.
Στη γραμμή Πειραιάς-Μυτιλήνη μια τετραμελής οικογένεια με επιστροφή, με καμπίνα και όχημα, θα πλήρωνε πριν 536 ευρώ ενώ τώρα θα πληρώσει 574 ευρώ.
Προσφορές από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες
Ήδη πάντως πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, προκειμένου να αυξήσουν την επιβατική τους κίνηση, εφαρμόζουν προσφορές με μεγάλες εκπτώσεις για ΙΧ οχήματα, οικογένειες, ενώ υπάρχουν εκπτώσεις και στα εισιτήρια μετ' επιστροφής.
Η ακτοπλοϊκή κίνηση σύμφωνα πάντως με παράγοντες της αγοράς, παρά τις επιπτώσεις από το κλείσιμο των τραπεζών τις προηγούμενες ημέρες, άρχισε ήδη να εξομαλύνεται.
Μιλώντας στελέχη των εταιρειών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφεραν ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι εδώ και πολλά χρόνια ακριβά, αφού ενσωματώνουν υψηλό ποσοστό χρεώσεων υπέρ τρίτων όπως τα λιμενικά τέλη και τον επίναυλο (3% επί του καθαρού ναύλου)που αφορά τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών.
Μιλώντας στελέχη των εταιρειών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφεραν ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι εδώ και πολλά χρόνια ακριβά, αφού ενσωματώνουν υψηλό ποσοστό χρεώσεων υπέρ τρίτων όπως τα λιμενικά τέλη και τον επίναυλο (3% επί του καθαρού ναύλου)που αφορά τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών.
Οικονομικά μεγέθη
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΟΒΕ τα τέλη υπέρ τρίτων (τα λιμενικά τέλη και ο επίναυλος) εκτιμώνται το 2013 σε 35,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από ΦΠΑ στους ακτοπλοϊκούς ναύλους σε περίπου 85 εκατ. ευρώ.
Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι αν τα πράγματα εξελιχθούν τελικά ομαλά, η παρούσα χρήση θα κλείσει με μείωση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 20% με 30%, καθώς φέτος υπολογίζεται πως θα «λείψουν» από 2,5 έως 3 εκατ. επιβάτες.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΟΒΕ το 65% των επιβατών, δηλαδή περίπου 8,7 εκατομμύρια επιβάτες Έλληνες και αλλοδαποί ταξίδεψαν το 2014 για τουρισμό.
Aπό αυτούς τα 5,2 εκατομμύρια είναι Έλληνες και τα 3,4 αλλοδαποί.
Aπό αυτούς τα 5,2 εκατομμύρια είναι Έλληνες και τα 3,4 αλλοδαποί.
ΠΗΓΗ parapolitika.gr
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου