νεα κρητη totalfitness news



Τραγελαφικές καταστάσεις στα νησιά μετά την κατάργηση 14 Εφοριών

Από την Μάρα Μπέκα

Τραγελαφικές καταστάσεις προκύπτουν από την κατάργηση πολλών Δ.Ο.Υ στα νησιά. Δήμαρχοι, πολίτες και λογιστές διαμαρτύρονται καθώς η ενοποίηση των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με την οποία από 1-9-2013 αναστέλλεται η λειτουργία των τελευταίων 14 Εφοριών στις νησιωτικές περιοχές της χώρας δημιούργησε ένα απίστευτο γραφειοκρατικό κομφούζιο προκαλώντας θύελλα κοινωνικών αντιδράσεων.

«Άλλα μας είχαν υποσχεθεί στην σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα παρουσία του κ. Βρούτση», υποστηρίζει ο δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς, που πρόσφατα έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας υπογεγραμμένη και από τους δημάρχους των υπόλοιπων νησιών, προς στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

«Κανένας δεν θα ταλαιπωρηθεί, κανένας δεν θα ταξιδέψει σε άλλο νησί για να εξυπηρετηθεί, κανείς υπάλληλος δεν θα μετακινηθεί και όταν λειτουργήσει το Γ.Ε.Φ (Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων) τότε μόνο θα κλείσουν οι Δ.Ο.Υ ώστε να υπάρξει ομαλή μετάβαση στις συναλλαγές. Αυτά μας είχαν τάξει… τίποτα όμως δεν ισχύει οι πολίτες ταλαιπωρούνται για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις και πληρώνουν χρήμα, χρόνο και κόπο. Ο Υπουργός θα γίνει σοφότερος αν ταξιδέψει και δει από κοντά τα προβλήματα» διαμαρτύρεται ο κ. Κροντηράς.

ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ταλαιπωρίας πολιτών, είναι η Σαλαμίνα. Ο δήμαρχος της Γιάννης Τσαβαρής, δηλώνει στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: «Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει στους πολίτες μας. Πρέπει να αλλάξουν τρία λεωφορεία για να πάνε στην 5η Δ.Ο.Υ Δραπετσώνας προκειμένου να κλείσουν βιβλία, να πάρουν φορολογική ενημερότητα, να πάνε στον κώδικα με αντίτιμο τα 10 ευρώ, όλα αυτά τα έξοδα ποιος θα τα πληρώσει;

Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται… οι άνθρωποι και η Σαλαμίνα έχει 38.000 μόνιμους κατοίκους, ενώ το καλοκαίρι φτάνει στους 300.000.

Η φιλοσοφία τους δυστυχώς δεν δίνει λύση. Χάνεται πολύτιμος χρόνος και χρήμα… έπρεπε το κράτος να λάβει υπόψη του και άλλες παραμέτρους, τις χιλιομετρικές αποστάσεις, την ανεργία, τις περιοχές αν είναι ορεινές ή θαλάσσιες».

Σύμφωνα με τους τοπικούς άρχοντες «Τα Γ.Ε.Φ ακόμη δεν λειτουργούν» ενώ, τα πρώτα νησιωτικά Γ.Ε.Φ., που πραγματοποιούν κάποιες περιορισμένες εργασίες (όπως αλλαγή στοιχείων ταυτότητας) είναι στην Θάσο και στην Λέρο και εκεί έχουν ηλεκτρονική διασύνδεση με TAXIS 2, ελλείψει αρμοδιοτήτων και προϊσταμένου.


«Για μεγάλο μπάχαλο» κάνει λόγο και ο Δήμαρχος Τήνου, αναφέροντας χαρακτηριστικά παραδείγματα από το δικό του νησί.

«Το απλούστερο που θα μπορούσε να αξιώσει κανείς, για αγορά κινητού παράβολου οι πολίτες ταξιδεύουν Σύρο ή Μύκονο. Επίσης για να λάβει φορολογική ενημερότητα ο πολίτης της Τήνου, πρέπει να στείλει αίτηση προς την Δ.Ο.Υ Σύρου και να αναμένει, αν είναι τυχερός, να την λάβει με καταβολή courier 12 ευρώ περίπου. Στις 4-9-2013, η Δ.Ο.Υ Σύρου μας γνωστοποίησε ότι μας παραχωρεί υπολογιστή και ζήτησε να τον τοποθετήσει τεχνικός του Δήμου. Για γραφεία και καρέκλες των δύο υπαλλήλων του ΓΕΦ ούτε λόγος. Τώρα το μόνο που υπάρχει είναι μια τριτοκοσμική κατάσταση που αναγκάζει τους λογιστές, τους πολίτες, τους υπαλλήλους, όλους μας να γογγύζουμε από την ανοργανωσιά και την αδικία. Δεν βγαίνει τίποτα».

Αγανακτισμένοι για την υπάρχουσα κατάσταση εμφανίζονται οι δήμαρχοι Λήμνου, Ανδρου, Σκοπέλου, Σκιάθου, Κέας, Μήλου, Καλύμνου, Καρπάθου, Ικαρίας, Αίγινας, Πόρου, Υδρας, Σπετσών, Κυθήρων, Σαλαμίνας.

ΠΥΡΑ

Ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας εφοριακών Τρύφων Αλεξιάδης στρέφει τα πυρά του προς την πολιτεία και στους αρμόδιους υπουργούς: «Οι πολίτες ταλαιπωρούνται από τον δογματισμό των υπευθύνων. Έπρεπε να υπάρχει από την αρχή ένας κεντρικός σχεδιασμός σε βήματα και έπρεπε να λάβουν υπόψιν τους και άλλες παραμέτρους. Πχ στην Σάμο που βρίσκεται δίπλα στην Τουρκία το θέμα είναι εθνικό δεν είναι απλά η μεταφορά της Δ.Ο.Υ.

Ένας από τους υπευθύνους, ο γ.γ. εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης προχώρησε στις 8-8-2013 στην έκδοση εγγράφου καθορίζοντας στις 13 σελίδες του τη νέα εσωτερική λειτουργία των νησιωτικών Δ.Ο.Υ .

Στις 8-8-2013 ο κ. Θεοχάρης εξέδωσε έτερο έγγραφο με περιεχόμενο εκ διαμέτρου αντίθετο...από το πρώτο αφού καθορίζεται πρόγραμμα με βάση το οποίο οι νησιωτικές Δ.Ο.Υ. κλείνουν οριστικά.

Η πολιτεία πρέπει να κινηθεί γρήγορα… και να αντιμετωπίσει δύο βασικά προβλήματα, την εξυπηρέτηση του πολίτη και την φοροδιαφυγή στα νησιά που με αυτό τον τρόπο σύντομα θα εκτιναχθεί στα ύψη».

«Ο εμπαιγμός έχει όρια»

«Θα πρέπει, επιτέλους, να δοθεί μία βιώσιμη λύση, μια λύση με προοπτική στο θέμα της παρουσίας της φορολογικής διοίκησης στα ελληνικά νησιά», αναφέρει η υπάλληλος της ΔΟΥ Άνδρου, Αναστασία Σαπουνά.

«Δουλεύω στην Άνδρο εδώ και 8 χρόνια, όταν ξεκίνησα είχε 12 υπαλλήλους τώρα έχει μόνο πέντε. Με τα νέα μέτρα πρέπει να πηγαίνουμε στην Παλλήνη για τις φορολογικές μας υποχρεώσεις. Πέρσι ήμουν έγκυος και έπρεπε να καταθέσω ιατρικές δαπάνες ύψους 3.500 ευρώ για έλεγχο… τα άφησα και περιμένω τώρα να κληθώ για να μου κάνουν ρύθμιση, να συμβιβαστώ ή να φάω πρόστιμο αν δεν έχω να πληρώσω. Και δεν είμαι μόνο εγώ αλλά άλλοι 10.000 συναλλασσόμενοι που έχουν παρόμοιες υποχρεώσεις!

Έστω ότι κάποιος πολίτης καταδικάζεται από το Ειρηνοδικείο - Πταισματοδικείο Άνδρου, Τήνου, Θάσου, Καλύμνου, κλπ σε εξαγοράσιμη φυλάκιση Χ μηνών. Όσο λειτουργεί το ταμείο των Δ.Ο.Υ. μπορεί να εξαγοράσει άμεσα την ποινή του και να πάει σπίτι του. Αν δεν λειτουργεί ταμείο Δ.Ο.Υ. τότε θα πρέπει να μπει φυλακή και να πάει κάποιος τρίτος μέχρι την εγγύτερη Δ.Ο.Υ. (στην Παλλήνη, στη Σύρο, στην Καβάλα, στη Ρόδο, κλπ) για να εξαγοράσει την ποινή και να επιστρέψει για να τακτοποιήσει την εκκρεμότητα και να τον αποφυλακίσει.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ!! Σας παρακαλούμε πατήστε LIKE - "Μου αρέσει"!!

 
Top