Δύο στόχους και επτά σημεία για την πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση επισημαίνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου μετά τη δημοσιοποίησηη της Εκθεσης για την Πρόσβαση στη Χρηματοδότηση των ΜμΕ στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΣΕΕ: «Η «Έκθεση για την Πρόσβαση στη Χρηματοδότηση των ΜμΕ στην Ελλάδα» που δόθηκε στη δημοσιότητα από την ΕΕΤ περιέχει σοβαρές και χρήσιμες επισημάνσεις για το ζήτημα της ρευστότητας στην ελληνική οικονομία. Η εν λόγω έκθεση αποτελεί, για πρώτη φορά, την κοινή έκφραση και συνισταμένη των απόψεων του συνόλου σχεδόν των δημοσίων και ιδιωτικών, ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων και υπηρεσιών, που εμπλέκονται στη χρηματοδότηση των ΜμΕ, των επαγγελματικών φορέων που εκπροσωπούν τις ΜμΕ και των τραπεζών. Καταρτίστηκε με την πρωτοβουλία και υπό το συντονισμό της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και εγκρίθηκε τον Ιούλιο από τη Συνεδρίαση Αντιπροσώπων Υψηλού Επιπέδου» (High Level Committee of Representatives).
Στις εργασίες της Επιτροπής μετείχαν στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΙF), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΙΒ), των τεσσάρων ελληνικών συστημικών τραπεζών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΕΑΝ, ο Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, οι Πρόεδροι των εργοδοτικών ενώσεων των ΜμΕ, ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ, το ΕΒΕΑ, ο Επικεφαλής και στελέχη της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα (ΤFGR) και ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, ως συντονιστής.
Η συνοπτική παρουσίαση της έκθεσης είχε ως σκοπό την επίτευξη δύο στόχων:
(i) να διερευνήσει την πρόσβαση των ΜμΕ στις χρηματοδοτικές διευκολύνσεις που διατίθενται την περίοδο αυτή στην Ελλάδα και
(ii) να προτείνει εναλλακτικές προσεγγίσεις για τη συγκεκριμένη διαδικασία πριν από τη λήξη της τρέχουσας περιόδου προγραμματισμού του ΕΣΠΑ, η οποία ολοκληρώνεται το 2013, και το σχεδιασμό της νέας περιόδου προγραμματισμού του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το κέντρο βάρους της έκθεσης εστιάζεται σε επτά (7) θεμελιώδη σημεία:
1. Στην ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία στα μελλοντικά προγράμματα του ΕΣΠΑ. Η ευελιξία αφορά στη γεωγραφική ανακατανομή των Μέσων Χρηματοοικονομικής Τεχνικής (ΜΧΤ) και στην απλοποίηση των διοικητικών απαιτήσεων που συνδέονται με τα υφιστάμενα ΜΧΤ, σε σχέση κυρίως με τις διαδικασίες υποβολής των αιτήσεων παρακολούθησης, κατάρτισης εκθέσεων και αξιολόγησης. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στον περιορισμό του αριθμού των θεματικών στόχων και στη διασφάλιση του έγκαιρου δανεισμού των ΜμΕ με μετρήσιμα αποτελέσματα.
2. Στη μεγιστοποίηση του αντίκτυπου των ΜΧΤ στην Ελλάδα χάρη στη μεγάλη αύξηση των διαθέσιμων μέσων παροχής κεφαλαίων κίνησης για τις ΜμΕ. Αν δεν βρεθούν λύσεις για το κεφάλαιο κίνησης, υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να μην ενισχυθεί η ρευστότητα αλλά και το σκέλος της ζήτησης των βιώσιμων ελληνικών ΜμΕ.
3. Στις νέες προσεγγίσεις για την αποτίμηση των παρεχόμενων ασφαλειών σε σχέση με τα ΜΧΤ. Η παροχή εγγυήσεων από τις ΜμΕ στην Ελλάδα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ακίνητη περιουσία. Καταθέτουμε προτάσεις για τον τρόπο διάρθρωσης της αναπροσαρμογής της αξίας των μέσων που παρέχονται ως εγγυήσεις.
4. Στις μελλοντικές δράσεις χρηματοοικονομικής τεχνικής οι οποίες θα πρέπει να ανατεθούν σε διάφορους φορείς υλοποίησης αφού ληφθεί υπόψη η εμπειρογνωμοσύνη και η προστιθέμενη αξία που μπορούν να προσφέρουν στις διάφορες δομές, τόσο σε επίπεδο ενδιάμεσων χρηματοπιστωτικών οργανισμών όσο και σε επίπεδο ΜμΕ. Σημειώθηκε ιδιαίτερα η από κοινού δυνατότητα του ΕΤαΕ, της ΕΤΕπ και του ΕΤΕΑΝ να αυξήσουν τα προϊόντα χαρτοφυλακίου εγγυήσεων, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα κεφαλαιακής αρωγής για τις ενδιάμεσες τράπεζες και καλύτερους όρους τιμολόγησης/εγγυήσεων για τις ΜμΕ.
5. Στη βελτίωση των προσπαθειών συντονισμού διαφόρων δραστηριοτήτων και μέσων, σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Η ενίσχυση των εν λόγω προσπαθειών και η αύξηση της ορατότητας των επιχειρησιακών ενεργειών, καθώς επίσης και των επιπέδων απόδοσης των ΜΧΤ, είναι υψίστης σημασίας για τη διαδικασία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
6. Στην ανάγκη αποτελεσματικής ενημέρωσης των ΜμΕ ως τελικών χρηστών σχετικά με τη διαφορά μεταξύ των μη επιστρεπτέων επιχορηγήσεων και της επιστρεπτέας χρηματοδότησης. Μια σαφής διάκριση μεταξύ των δύο μέσων δύναται να συμβάλει καταλυτικά στην αλλαγή του επιχειρησιακού μοντέλου των ΜμΕ.
7. Στην ανάγκη χάραξης ολοκληρωμένης πολιτικής για τις ΜμΕ στην Ελλάδα, η οποία θα περιλαμβάνει τις προτεραιότητες της νέας περιόδου προγραμματισμού του ΕΣΠΑ 2014-2020. Μια τέτοια πολιτική για τις ΜμΕ συμβάλλει επίσης στη μετεξέλιξη του καταναλωτικού μέχρι σήμερα μοντέλου ανάπτυξης της χώρας, σε ανταγωνιστικό και εξωστρεφές με επίκεντρο την ανάπτυξη.
Το έργο των συνεδριάσεων της Επιτροπής θα συνεχιστεί τον Σεπτέμβριο, με την συμμετοχή της ΕΣΕΕ και με αποκλειστικό στόχο την συνέχιση υποβολής ρεαλιστικών και συγκεκριμένων προτάσεων προς τους αρμόδιους φορείς, σε Ελλάδα και Κομισιόν, ώστε να υπάρξουν το συντομότερο, ουσιαστικά αποτελέσματα στην πρόσβαση των ΜμΕ στην χρηματοδότηση».
http://www.pireas2day.gr
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΣΕΕ: «Η «Έκθεση για την Πρόσβαση στη Χρηματοδότηση των ΜμΕ στην Ελλάδα» που δόθηκε στη δημοσιότητα από την ΕΕΤ περιέχει σοβαρές και χρήσιμες επισημάνσεις για το ζήτημα της ρευστότητας στην ελληνική οικονομία. Η εν λόγω έκθεση αποτελεί, για πρώτη φορά, την κοινή έκφραση και συνισταμένη των απόψεων του συνόλου σχεδόν των δημοσίων και ιδιωτικών, ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων και υπηρεσιών, που εμπλέκονται στη χρηματοδότηση των ΜμΕ, των επαγγελματικών φορέων που εκπροσωπούν τις ΜμΕ και των τραπεζών. Καταρτίστηκε με την πρωτοβουλία και υπό το συντονισμό της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και εγκρίθηκε τον Ιούλιο από τη Συνεδρίαση Αντιπροσώπων Υψηλού Επιπέδου» (High Level Committee of Representatives).
Στις εργασίες της Επιτροπής μετείχαν στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΙF), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΙΒ), των τεσσάρων ελληνικών συστημικών τραπεζών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΕΑΝ, ο Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, οι Πρόεδροι των εργοδοτικών ενώσεων των ΜμΕ, ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ, το ΕΒΕΑ, ο Επικεφαλής και στελέχη της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα (ΤFGR) και ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, ως συντονιστής.
Η συνοπτική παρουσίαση της έκθεσης είχε ως σκοπό την επίτευξη δύο στόχων:
(i) να διερευνήσει την πρόσβαση των ΜμΕ στις χρηματοδοτικές διευκολύνσεις που διατίθενται την περίοδο αυτή στην Ελλάδα και
(ii) να προτείνει εναλλακτικές προσεγγίσεις για τη συγκεκριμένη διαδικασία πριν από τη λήξη της τρέχουσας περιόδου προγραμματισμού του ΕΣΠΑ, η οποία ολοκληρώνεται το 2013, και το σχεδιασμό της νέας περιόδου προγραμματισμού του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το κέντρο βάρους της έκθεσης εστιάζεται σε επτά (7) θεμελιώδη σημεία:
1. Στην ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία στα μελλοντικά προγράμματα του ΕΣΠΑ. Η ευελιξία αφορά στη γεωγραφική ανακατανομή των Μέσων Χρηματοοικονομικής Τεχνικής (ΜΧΤ) και στην απλοποίηση των διοικητικών απαιτήσεων που συνδέονται με τα υφιστάμενα ΜΧΤ, σε σχέση κυρίως με τις διαδικασίες υποβολής των αιτήσεων παρακολούθησης, κατάρτισης εκθέσεων και αξιολόγησης. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στον περιορισμό του αριθμού των θεματικών στόχων και στη διασφάλιση του έγκαιρου δανεισμού των ΜμΕ με μετρήσιμα αποτελέσματα.
2. Στη μεγιστοποίηση του αντίκτυπου των ΜΧΤ στην Ελλάδα χάρη στη μεγάλη αύξηση των διαθέσιμων μέσων παροχής κεφαλαίων κίνησης για τις ΜμΕ. Αν δεν βρεθούν λύσεις για το κεφάλαιο κίνησης, υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να μην ενισχυθεί η ρευστότητα αλλά και το σκέλος της ζήτησης των βιώσιμων ελληνικών ΜμΕ.
3. Στις νέες προσεγγίσεις για την αποτίμηση των παρεχόμενων ασφαλειών σε σχέση με τα ΜΧΤ. Η παροχή εγγυήσεων από τις ΜμΕ στην Ελλάδα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ακίνητη περιουσία. Καταθέτουμε προτάσεις για τον τρόπο διάρθρωσης της αναπροσαρμογής της αξίας των μέσων που παρέχονται ως εγγυήσεις.
4. Στις μελλοντικές δράσεις χρηματοοικονομικής τεχνικής οι οποίες θα πρέπει να ανατεθούν σε διάφορους φορείς υλοποίησης αφού ληφθεί υπόψη η εμπειρογνωμοσύνη και η προστιθέμενη αξία που μπορούν να προσφέρουν στις διάφορες δομές, τόσο σε επίπεδο ενδιάμεσων χρηματοπιστωτικών οργανισμών όσο και σε επίπεδο ΜμΕ. Σημειώθηκε ιδιαίτερα η από κοινού δυνατότητα του ΕΤαΕ, της ΕΤΕπ και του ΕΤΕΑΝ να αυξήσουν τα προϊόντα χαρτοφυλακίου εγγυήσεων, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα κεφαλαιακής αρωγής για τις ενδιάμεσες τράπεζες και καλύτερους όρους τιμολόγησης/εγγυήσεων για τις ΜμΕ.
5. Στη βελτίωση των προσπαθειών συντονισμού διαφόρων δραστηριοτήτων και μέσων, σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Η ενίσχυση των εν λόγω προσπαθειών και η αύξηση της ορατότητας των επιχειρησιακών ενεργειών, καθώς επίσης και των επιπέδων απόδοσης των ΜΧΤ, είναι υψίστης σημασίας για τη διαδικασία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
6. Στην ανάγκη αποτελεσματικής ενημέρωσης των ΜμΕ ως τελικών χρηστών σχετικά με τη διαφορά μεταξύ των μη επιστρεπτέων επιχορηγήσεων και της επιστρεπτέας χρηματοδότησης. Μια σαφής διάκριση μεταξύ των δύο μέσων δύναται να συμβάλει καταλυτικά στην αλλαγή του επιχειρησιακού μοντέλου των ΜμΕ.
7. Στην ανάγκη χάραξης ολοκληρωμένης πολιτικής για τις ΜμΕ στην Ελλάδα, η οποία θα περιλαμβάνει τις προτεραιότητες της νέας περιόδου προγραμματισμού του ΕΣΠΑ 2014-2020. Μια τέτοια πολιτική για τις ΜμΕ συμβάλλει επίσης στη μετεξέλιξη του καταναλωτικού μέχρι σήμερα μοντέλου ανάπτυξης της χώρας, σε ανταγωνιστικό και εξωστρεφές με επίκεντρο την ανάπτυξη.
Το έργο των συνεδριάσεων της Επιτροπής θα συνεχιστεί τον Σεπτέμβριο, με την συμμετοχή της ΕΣΕΕ και με αποκλειστικό στόχο την συνέχιση υποβολής ρεαλιστικών και συγκεκριμένων προτάσεων προς τους αρμόδιους φορείς, σε Ελλάδα και Κομισιόν, ώστε να υπάρξουν το συντομότερο, ουσιαστικά αποτελέσματα στην πρόσβαση των ΜμΕ στην χρηματοδότηση».
http://www.pireas2day.gr
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου