Για σχεδόν μηδενική αύξηση κάνει λόγο το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ανακοίνωσή του για τις αυξήσεις στα ναύλα των πλοίων, που δόθηκαν "εν κρυπτώ" μέσα στο καλοκαίρι σε μια σειρά από ακτοπλοϊκές γραμμές, αφήνοντας, όμως, αναπάντητο το γεγονός ότι είναι η δεύτερη αύξηση μέσα σε 10 μήνες!...
Το θέμα αποκάλυψε, την Τετάρτη, το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) και ακολούθησε η καταγγελία από τον βουλευτή Α Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ Θοδωρή Δρίτσα (για να διαβάσετε την ανάρτηση πατήστε εδώ) και την Πέμπτη εκδόθηκε "ενημερωτικό σημείωμα" του υπουργείου.
Ο ίδιος ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνάντησή του με τους δημοσιογράφους επιχείρησε να δικαιολογήσει τη νέα αύξηση κάνοντας αναφορά στην δυσμενή οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Ωστόσο, σε σχετική ερώτηση του Pireas2day.gr αναγνώρισε ότι κανένας εργαζόμενος δεν έχει πάρει αυξήσεις μέσα σε διάστημα 10 μηνών.
Να σημειωθεί ότι προ 10μηνου είχε δοθεί και άλλη αύξηση στα ναύλα των ίδιων γραμμών κατά 2,4%, οπότε με τη καινούργια αύξηση αθροιστικά τα ναύλα ακρίβηναν πάνω από 3,2%!....
Αναλυτικά, το ενημερωτικό σημείωμα του ΥΝΑ έχει ως εξής:
Σε απάντηση των πρόσκαιρων εντυπώσεων που επιδιώκουν να δημιουργήσουν κάποιες πλευρές από άγνοια ή μικροπολιτική σκοπιμότητα, παρατίθενται τα ακόλουθα στοιχεία:
? Από το 2002, οι ναύλοι για όλες τις κατηγορίες επιβατών και οχημάτων καθορίζονται ελεύθερα, βάσει ποσοτικών και γεωγραφικών κριτηρίων, σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία.
? Εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές και οι συνδέσεις νησιών που δεν πληρούν τα κριτήρια αυτά. Εκεί το κράτος καθορίζει ανώτατη τιμολόγηση για την οικονομική θέση επιβατών, τα ΙΧΕ οχήματα μήκους ως 4,25 μέτρα, καθώς και ανά μέτρο για τα φορτηγά.
? Από το 2008, και κατ΄ εκτέλεση της υπουργικής απόφασης 3323.1/01/08/19-03-2008, το Υπουργείο αναπροσαρμόζει τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων κάθε χρόνο, σε ποσοστό αντίστοιχο με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό επίσημα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.
? Παρά την οριακή οικονομική κατάσταση του κλάδου της ακτοπλοΐας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπέγραψε απόφαση με την οποία το κρατικό ναυλολόγιο αναπροσαρμόστηκε κατά 0,8%, ακριβώς στο ποσοστό που αντιστοιχεί στην αύξηση του περυσινού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως ορίζει ο νόμος.
? Πρόκειται, με άλλα λόγια, για αναπροσαρμογή στα όρια του μηδενικού κόστους, που δεν επηρεάζει καθοριστικά το συνολικό κόστος των ναύλων, αφορά κάποιες γραμμές και συνδέσεις νησιών και ακόμη πιο συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.
http://www.pireas2day.gr
Το θέμα αποκάλυψε, την Τετάρτη, το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) και ακολούθησε η καταγγελία από τον βουλευτή Α Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ Θοδωρή Δρίτσα (για να διαβάσετε την ανάρτηση πατήστε εδώ) και την Πέμπτη εκδόθηκε "ενημερωτικό σημείωμα" του υπουργείου.
Ο ίδιος ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνάντησή του με τους δημοσιογράφους επιχείρησε να δικαιολογήσει τη νέα αύξηση κάνοντας αναφορά στην δυσμενή οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Ωστόσο, σε σχετική ερώτηση του Pireas2day.gr αναγνώρισε ότι κανένας εργαζόμενος δεν έχει πάρει αυξήσεις μέσα σε διάστημα 10 μηνών.
Να σημειωθεί ότι προ 10μηνου είχε δοθεί και άλλη αύξηση στα ναύλα των ίδιων γραμμών κατά 2,4%, οπότε με τη καινούργια αύξηση αθροιστικά τα ναύλα ακρίβηναν πάνω από 3,2%!....
Αναλυτικά, το ενημερωτικό σημείωμα του ΥΝΑ έχει ως εξής:
Σε απάντηση των πρόσκαιρων εντυπώσεων που επιδιώκουν να δημιουργήσουν κάποιες πλευρές από άγνοια ή μικροπολιτική σκοπιμότητα, παρατίθενται τα ακόλουθα στοιχεία:
? Από το 2002, οι ναύλοι για όλες τις κατηγορίες επιβατών και οχημάτων καθορίζονται ελεύθερα, βάσει ποσοτικών και γεωγραφικών κριτηρίων, σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία.
? Εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές και οι συνδέσεις νησιών που δεν πληρούν τα κριτήρια αυτά. Εκεί το κράτος καθορίζει ανώτατη τιμολόγηση για την οικονομική θέση επιβατών, τα ΙΧΕ οχήματα μήκους ως 4,25 μέτρα, καθώς και ανά μέτρο για τα φορτηγά.
? Από το 2008, και κατ΄ εκτέλεση της υπουργικής απόφασης 3323.1/01/08/19-03-2008, το Υπουργείο αναπροσαρμόζει τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων κάθε χρόνο, σε ποσοστό αντίστοιχο με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό επίσημα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.
? Παρά την οριακή οικονομική κατάσταση του κλάδου της ακτοπλοΐας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπέγραψε απόφαση με την οποία το κρατικό ναυλολόγιο αναπροσαρμόστηκε κατά 0,8%, ακριβώς στο ποσοστό που αντιστοιχεί στην αύξηση του περυσινού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως ορίζει ο νόμος.
? Πρόκειται, με άλλα λόγια, για αναπροσαρμογή στα όρια του μηδενικού κόστους, που δεν επηρεάζει καθοριστικά το συνολικό κόστος των ναύλων, αφορά κάποιες γραμμές και συνδέσεις νησιών και ακόμη πιο συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.
http://www.pireas2day.gr
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου