Αλματώδης η ανάπτυξη της ελληνικής εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων εν μέσω κρίσης. Προσέλκυσε, ήδη, επενδυτικά κεφάλαια 3 εκατ. ευρώ από την Ευρώπη. Επεκτείνεται σε τέσσερις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου.
Ένδειξη ζωής στον...πλανήτη της ελληνικής οικονομίας συνιστά η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 3 εκ. ευρώ από την ελληνική εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων HotelBrain.
Σε μια περίοδο όπου στο διεθνή τύπο περίσσευαν οι αναφορές στο ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, η HotelBrain κατέληξε σε συμφωνία με το επενδυτικό κεφάλαιο SouthBridge Europe του οποίου βασικός μέτοχος είναι το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων-EIF (European Investment Fund) το οποίο ελέγχεται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Το SouthBridge Europe προσφέρει μακροπρόθεσμα αναπτυξιακά κεφάλαια (growth capital) και επικεντρώνεται σε επιχειρήσεις που, εν μέσω κρίσης, επέδειξαν ικανότητες προσαρμογής στα νέα δεδομένα και κατέγραψαν αναπτυξιακή δυναμική.
Το επενδυτικό σχήμα έχει, ήδη, διαθέσει 40 εκατ. ευρώ σε ελληνικές επιχειρήσεις και, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του στην Ελλάδα αυξάνοντας τα επενδεδυμένα κεφάλαιά του σε 60 εκατ. ευρώ μέχρι τον προσεχή Ιούνιο.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της HotelBrain και του επενδυτικού σχήματος, η συμφωνία των δύο πλευρών έχει στρατηγικό χαρακτήρα καθώς η SouthBridge Europe προσβλέπει στη συγκρότηση ενός δυναμικού επιχειρηματικού πόλου με κορμό την HotelBrain.
Η HotelBrain κατάφερε να προσελκύσει τα βλέμματα των επενδυτών χάρη στην αναπτυξιακή της πορεία εν μέσω κρίσης.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2000 από τον Πάνο Παλαιολόγο και επικεντρώνεται στη διαχείριση μικρών, οικογενειακών πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων (Boutique Hotels) τις οποίες εντάσσει σε γνωστές διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες και στις οποίες εξασφαλίζει πρόσβαση σε διεθνή δίκτυα διανομής (τουρ οπερέϊτορ, ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων).
Ξεκινώντας από την ανάληψη της διαχείριση μιας μονάδας στη Σαντορίνη («Katoikies»), επεκτάθηκε γρήγορα στις Κυκλάδες, μετέφερε την έδρα της στην Αθήνα το 2009 και σήμερα διαχειρίζεται 110 μονάδες σε 35 προορισμούς στην Ελλάδα ενώ έχει επεκταθεί, ήδη, στην Κύπρο, το Λίβανο, την Τουρκία και ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο τη Σερβία.
Σύμφωνα με το πρόεδρο της εταιρείας Π.Παλαιολόγο, η HotelBrain στοχεύει το 2015 να αυξήσει τα χαρτοφυλάκιό των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται στα 115 στην Ελλάδα και 10 στις τέσσερις χώρες που προαναφέρθηκαν.
Η ανάπτυξη της εταιρείας βασίστηκε στο μοντέλο μανατζμεντ που υιοθέτησε σε μια προσπάθεια να δώσει λύσεις σε μικρές οικογενειακές μονάδες οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους με ίδια μέσα. Η «συνταγή» αποδείχθηκε ιδιαίτερα πετυχημένη καθώς, επιπλέον, επιτρέπει στους ιδιοκτήτες των ξενοδοχειακών μονάδων να διατηρούν τον πλήρη έλεγχο των μονάδων.
Ο τζίρος της HotelBrain το 2001 ήταν 30,2 εκ. ευρώ ενώ τρία χρόνια αργότερα (2014) έφθασε τα 52,1 εκ. ευρώ. Η εταιρεία πέτυχε, να αυξήσει τη μέση τιμή διάθεση των δωματίων στα ξενοδοχεία που διαχειρίζεται ακόμα και σε περιόδους αρνητικής πορείας του ελληνικού τουρισμού. Έτσι, το 2011 πέτυχε μέση δωματίου 149,2 Ευρώ και το 2012 15,9 ευρώ.
Όταν ξεκίνησε η Άνοιξη του ελληνικού τουρισμού από το 2013 η HotelBrain κατάφερε να αυξήσει τη μέση τιμή δωματίων της στα 164,5 ευρώ το 2013 και στα 194,6 ευρώ το 2014.
Οι Κυκλάδες αποτελούν τον πυρήνα του χαρτοφυλακίου της HotelBrain αφού εκεί βρίσκεται το 75% των μονάδων που διαχειρίζεται. Το 12% των μονάδων βρίσκεται στην Κρήτη, το 4% στην ήπειρο (Ιωάννινα, Ζαγοροχώρια, Μέτσοβο) και το υπόλοιπο 9% σε διάφορους ελληνικούς προορισμούς.
Το 18% των μονάδων που διαχειρίζεται η εταιρεία ανήκουν στην κατηγορία 5 αστέρων, το 50% στην κατηγορία 4 αστέρων και το 32% εντάσσονται στην κατηγορία 3 αστέρων.
Η επικέντρωση της εταιρείας στις μικρές πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες αποτυπώνονται στα στοιχεία του αριθμού δωματίων τους. Έτσι, το 4% των μονάδων διαθέτει μέχρι 20 δωμάτια, το 39% 21-40 δωμάτια και μόλις το 21% περισσότερα από 40 δωμάτια.
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου