Καταργείται η δήλωση απόπλου και κατάπλου για
σκάφη χωρίς πλήρωμα Καταργείται η δήλωση
απόπλου και η δήλωση κατάπλου στα ελληνικά
λιμάνια, για τα σκάφη τα οποία εκναυλώνονται χωρίς
να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα σύμφωνα
με διατάξεις του νομοσχεδίου που κατατέθηκε
στην βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας σήμερα και
προβλέπει σημαντικές αλλαγές σε όλη την ναυσιπλοΐα.
σκάφη χωρίς πλήρωμα Καταργείται η δήλωση
απόπλου και η δήλωση κατάπλου στα ελληνικά
λιμάνια, για τα σκάφη τα οποία εκναυλώνονται χωρίς
να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα σύμφωνα
με διατάξεις του νομοσχεδίου που κατατέθηκε
στην βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας σήμερα και
προβλέπει σημαντικές αλλαγές σε όλη την ναυσιπλοΐα.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με διάταξη που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr η διάταξη έχει στόχο τη
διευκόλυνση των επαγγελματιών και την αντιμετώπιση της αναποτελεσματικής γραφειοκρατίας,
αφού προτείνεται κατάργηση της διαδικασίας λήψης απόπλου -δήλωσης κατάπλου
στα ελληνικά λιμάνια, για τα πλοία τα οποία εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά
πλοίαρχος και πλήρωμα. Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, καθώς η ισχύουσα σήμερα διαδικασία
προκαλεί συνωστισμό στις Λιμενικές Αρχές, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο, αυξάνοντας το
διοικητικό κόστος, χωρίς πραγματικό οικονομικό όφελος (τέλος απόπλου 0,88 €) και
ταλαιπωρώντας τους τουρίστες. Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι είναι
δυνατό η Λιμενική Αρχή να απέχει αρκετά από το σημείο ελλιμενισμού-εκκίνησης του πλοίου.
Η υποχρέωση λήψης απόπλου διατηρείται για τα πλοία αναψυχής τα οποία εκναυλώνονται
με πλοίαρχο και πλήρωμα, καθώς σε αυτή την περίπτωση συνδέεται με θέματα ελέγχου
νόμιμης σύνθεσης πληρώματος. Η λήψη απόπλου είναι υποχρεωτική μόνο για το (ελληνικό)
λιμάνι από το οποίο αρχίζει η ναύλωση και, για τη διευκόλυνση των υπόχρεων
α) διπλασιάζεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο διενεργείται η θεώρηση
του ναυλοσυμφώνου και β) παρέχεται η σχετική δυνατότητα σε περισσότερα πρόσωπα.
Στα πλοία τα οποία εισέρχονται από την αλλοδαπή εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση
οι ενωσιακές και εθνικές διατάξεις που αφορούν στη διέλευση των συνόρων.
Για λόγους ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής,
προβλέπεται ότι οι εξαιρέσεις δεν ισχύουν στις περιπτώσεις συμβάντων ή μεταβολών,
όπως ενδεικτικά ναυτικά ατυχήματα, τραυματισμοί, ασθένειες ή παράνομες απουσίες
μελών πληρωμάτων. Τέλος, για λόγους ασφάλειας και προστασίας του δημόσιου
συμφέροντος ορίζεται ότι, σε καμία περίπτωση, δεν απαλλάσσονται
α) ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης από την υποχρέωση τήρησης των ναυτιλιακών
εγγράφων και επίδειξής τους στο πλαίσιο των ελέγχων της Λιμενικής Αρχής καθώς
επίσης και συμμόρφωσής τους με τις ισχύουσες διατάξεις ελέγχου φυσικών προσώπων
κατά τη διέλευση των συνόρων και β) το πλοίο από την καταβολή λιμενικών και λοιπών τελών
και δικαιωμάτων
διευκόλυνση των επαγγελματιών και την αντιμετώπιση της αναποτελεσματικής γραφειοκρατίας,
αφού προτείνεται κατάργηση της διαδικασίας λήψης απόπλου -δήλωσης κατάπλου
στα ελληνικά λιμάνια, για τα πλοία τα οποία εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά
πλοίαρχος και πλήρωμα. Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, καθώς η ισχύουσα σήμερα διαδικασία
προκαλεί συνωστισμό στις Λιμενικές Αρχές, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο, αυξάνοντας το
διοικητικό κόστος, χωρίς πραγματικό οικονομικό όφελος (τέλος απόπλου 0,88 €) και
ταλαιπωρώντας τους τουρίστες. Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι είναι
δυνατό η Λιμενική Αρχή να απέχει αρκετά από το σημείο ελλιμενισμού-εκκίνησης του πλοίου.
Η υποχρέωση λήψης απόπλου διατηρείται για τα πλοία αναψυχής τα οποία εκναυλώνονται
με πλοίαρχο και πλήρωμα, καθώς σε αυτή την περίπτωση συνδέεται με θέματα ελέγχου
νόμιμης σύνθεσης πληρώματος. Η λήψη απόπλου είναι υποχρεωτική μόνο για το (ελληνικό)
λιμάνι από το οποίο αρχίζει η ναύλωση και, για τη διευκόλυνση των υπόχρεων
α) διπλασιάζεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο διενεργείται η θεώρηση
του ναυλοσυμφώνου και β) παρέχεται η σχετική δυνατότητα σε περισσότερα πρόσωπα.
Στα πλοία τα οποία εισέρχονται από την αλλοδαπή εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση
οι ενωσιακές και εθνικές διατάξεις που αφορούν στη διέλευση των συνόρων.
Για λόγους ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής,
προβλέπεται ότι οι εξαιρέσεις δεν ισχύουν στις περιπτώσεις συμβάντων ή μεταβολών,
όπως ενδεικτικά ναυτικά ατυχήματα, τραυματισμοί, ασθένειες ή παράνομες απουσίες
μελών πληρωμάτων. Τέλος, για λόγους ασφάλειας και προστασίας του δημόσιου
συμφέροντος ορίζεται ότι, σε καμία περίπτωση, δεν απαλλάσσονται
α) ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης από την υποχρέωση τήρησης των ναυτιλιακών
εγγράφων και επίδειξής τους στο πλαίσιο των ελέγχων της Λιμενικής Αρχής καθώς
επίσης και συμμόρφωσής τους με τις ισχύουσες διατάξεις ελέγχου φυσικών προσώπων
κατά τη διέλευση των συνόρων και β) το πλοίο από την καταβολή λιμενικών και λοιπών τελών
και δικαιωμάτων
Αυτή η ανάρτηση προέρχεται από: Λιμενικά Δρώμενα
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου