νεα κρητη totalfitness news

Σοβαρό προβληματισμό εκφράζουν κύκλοι του ΥΠΕΚΑ αναφορικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση σχετικά με την προστασία
του αιγιαλού. Αξιωματούχοι του ΥΠΕΚΑ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δηλώνουν ότι το υπουργείο δεν είχε επαρκή ενημέρωση για τις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών, ενώ εξέφρασαν περαιτέρω προβληματισμούς για σειρά διατάξεων που περιλαμβάνονται στο εν λόγω νομοσχέδιο.

 Το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση στο πλαίσιο των αντιδράσεων για το νομοσχέδιο ώστε να εξηγήσει τις επίμαχες διατάξεις Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου: 

«Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό, που οφείλονται προφανώς σε παρανόηση σχετικά με τις προτεινόμενες διατάξεις, το υπουργείο διευκρινίζει: Προς άρση κάθε παρανόησης επί του θέματος, η κοινή χρήση του αιγιαλού και της παραλίας δεν αίρεται με τις επίμαχες ρυθμίσεις. 

Σε κανένα σημείο του νομοσχεδίου δεν ορίζεται ότι είναι επιτρεπτή η αποκλειστική χρήση του αιγιαλού και της παραλίας. Σε κανένα σημείο του νομοσχεδίου δεν περιορίζεται με κανένα τρόπο η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. 

Πρόθεση του νομοσχεδίου είναι όχι μόνο να διατηρήσει τους περιορισμούς για την απλή χρήση του αιγιαλού, αλλά εκτός από τους υπάρχοντες περιορισμούς, δηλαδή του εμβαδού (500τμ) και της μεταξύ των παραχωρήσεων απόσταση (100μ), να θεσπίσει επιπλέον περιορισμούς, όπως τον καθορισμό ανώτατου συντελεστή παραχωρούμενου αιγιαλού. 

Επιπλέον με υπουργική απόφαση μπορούν να τίθενται και επιπλέον περιορισμοί, αν η μορφολογία και το μέγεθος κάποιου αιγιαλού το απαιτεί, προκειμένου να διασφαλισθεί η ελεύθερη πρόσβαση και χρήση για τους πολίτες. (π.χ. εμβαδόν μικρότερο των 500τμ για κάθε παραχώρηση για παραλίες μικρές σε εμβαδόν). 

Δέσμευση του υπουργείου Οικονομικών, σε συνέχεια και των σχετικών σχολίων που υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, είναι η ρητή προσθήκη στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή, της πρόβλεψης για τη διατήρηση του ανώτατου εμβαδού ανά παραχώρηση των 500 τ.μ., της μείωσης της ελεύθερης ζώνης των 100 μέτρων σε 70 μ. και του καθορισμού ανώτατου συντελεστή παραχωρούμενου αιγιαλού, ο οποίος θα λειτουργεί διορθωτικά αν η κάλυψη που προκύπτει από το ανώτατο εμβαδό ανά παραχώρηση είναι μεγάλη. 

Η δυνατότητα νομιμοποίησης δίδεται μόνο για όποια έργα ρητά επιτρέπονται, όχι μόνο από το προτεινόμενο νομοσχέδιο αλλά και από τον ισχύοντα Ν.2971/2001. Άρα κανένα έργο οικοδομικό, κατοικίες, ξενοδοχεία κλπ που ρητά απαγορεύεται να κατασκευάζονται εντός αιγιαλού, δεν εξαιρούνται από την κατεδάφιση. Επιπροσθέτως, με τις προτεινόμενες διατάξεις γίνεται υποχρεωτική η υποβολή μελέτης περιβαλλοντολογικών όρων, προκειμένου ένα έργο να νομιμοποιηθεί, καθιστώντας την περιβαλλοντολογική διάσταση βασική και απαραίτητη. 

Δεν θα πρέπει να συγχέεται η πρόβλεψη του νομοσχεδίου αυτού με τις ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου, οι οποίες έχουν επίσης αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση. Αυτές οι τελευταίες δεν αφορούν σε καμία περίπτωση κατεχόμενα ακίνητα που βρίσκονται στη ζώνη αιγιαλού/παραλίας. Καμία επέκταση εγκατάστασης δε θα γίνει μέσω των επιχωματώσεων, ούτε θα δημιουργηθούν μόνιμες κατασκευές. Επιχωματώσεις επιτρέπονται μόνο σε τουριστικές μονάδες που έχουν ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις ή σε ΕΣΧΑΣΕ-ΕΣΧΑΔΑ, δηλαδή αφορούν σε μεγάλη επενδυτική δραστηριότητα, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως τέτοια από την Ελληνική Πολιτεία με βάση προβλεπόμενες σε νόμο διαδικασίες και προϋποθέσεις. 

Η δημιουργία ξηράς, θα υλοποιείται με δαπάνες των επενδυτών και θα αποτελεί υποχρεωτικά αιγιαλό, δηλαδή κοινόχρηστη περιουσία του Δημοσίου, την οποία το Δημόσιο θα εκμισθώνει στον επενδυτή σύμφωνα με το άρθρο 16 του σχεδίου νόμου. Ασφαλώς η δυνατότητα έγκρισης ενός έργου πρόσχωσης που θα περιλαμβάνεται στις αναφερόμενες κατηγορίες επενδύσεων, θα γίνεται μόνο εφ’ όσον εγκριθούν αυστηρές μελέτες περιβαλλοντολογικών όρων και διασφαλισθεί πλήρως η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι: · Η απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών · 

Η αντικειμενικοποίηση του τιμήματος παραχώρησης · Η υποχρεωτική υποβολή μελέτης περιβαλλοντολογικών όρων για κάθε μορφή έργου εντός του αιγιαλού, ακόμα και σε περιπτώσεις που η κείμενη νομοθεσία δεν το απαιτεί. · Η άμεση χάραξη του συνόλου του αιγιαλού της χώρας, με αποτέλεσμα και την μεγαλύτερη δυνατότητα προστασίας τους αλλά και τη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται για κάθε επιμέρους χάραξη. · Η διασφάλιση παντού της καλύτερης δυνατής πρόσβασης του κοινού στην ζώνη αιγιαλού/παραλίας». 

Το Υπουργείο Οικονομικών «παρακολουθεί με προσοχή τις προτάσεις που κατατίθενται στην δημόσια διαβούλευση και βρίσκεται σε συνεργασία με πολλούς φορείς, αλλά και περιβαλλοντολογικές οργανώσεις προκειμένου να ανταλλαχθούν απόψεις και να επιδιωχθεί η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται.» » 

Ήδη σήμερα έγινε συνάντηση με την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, με την οποία υπήρξε εποικοδομητική συζήτηση και καταγράφηκαν πολλές χρήσιμες απόψεις, ενώ δόθηκαν και πολλές διευκρινίσεις σχετικά με το νομοσχέδιο.» » Οι επαφές αυτές θα συνεχιστούν και μετά την λήξη της δημόσιας διαβούλευσης στις 13 Μαΐου με σκοπό την καταγραφή όσον το δυνατόν περισσότερων απόψεων προκειμένου το νομοσχέδιο να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στον σκοπό του» καταλήγει το υπουργείο Οικονομικών.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ!! Σας παρακαλούμε πατήστε LIKE - "Μου αρέσει"!!

 
Top