Η διοργάνωση, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού,
Παιδείας και Θρησκευμάτων, πραγματοποιήθηκε από
τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, σε συνεργασία με τους Σχολικούς
Συμβούλους Πληροφορικής Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, το Τμήμα Επιστημών της
Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΤΕΠΑΕΣ) του Πανεπιστημίου
Αιγαίου, το 2ο ΕΚ Ρόδου και τους Δήμους Ρόδου και Σύρου-Ερμούπολης και με την υποστήριξη του Μη κερδοσκοπικού
Οργανισμού WRO
Hellas, του ΟΤΕ και
της COSMOTE. Λόγω του νησιωτικού της Περιφέρειάς μας ο διαγωνισμός
διεξήχθη στη Ρόδο (Δωδεκάνησα) την 1η Μαρτίου και στη Σύρο (Κυκλάδες) την10η Μαρτίου.
Στο
πλαίσιο του διαγωνισμού οι μαθητές του Νοτίου Αιγαίου ανέπτυξαν το ταλέντο
τους, τη φαντασία τους και τις επιστημονικές τους δεξιότητες. Παιδιά
και δάσκαλοι είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν μια
ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο η οποία προσομοίωνε χαρακτηριστικά της
δικής τους πόλης, όπως το ξεφόρτωμα των πλοίων από γερανό-ρομπότ, το
τελεφερίκ-ρομπότ από το λιμάνι, το πηγάδι-ρομπότ, το λουκουμο-ρομπότ, τον
αυτόματο πωλητή γαντιών για την απομάκρυνση απορριμμάτων από δημόσιους χώρους,
το ρομπότ για τον καθαρισμό των φυτών στα τείχη της Ρόδου, την αυτόματη
προβλήτα.
Στο
διαγωνισμό έλαβαν μέρος 7 σχολεία από τα Δωδεκάνησα και 7 από της Κυκλάδες. Συγκεκριμένα
τα εξής:
1.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
2.
12ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
3.
1ο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής
4.
3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
5.
13ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
6.
Δημοτικό Σχολείο Χάλκης
7.
2ο
Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
8.
Δημοτικό
Σχολείο Πύργου Μεγαλοχωρίου Θήρας
9.
4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης
10.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης
11.
Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου ΕΑΕΠ
12.
Δημοτικό Σχολείο Επισκοπής Γωνιάς Θήρας
13.
Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου
14.
4ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου
Ο Διαγωνισμός υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης
προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM
(Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο
σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης
μαθητών στην Ελλάδα. Η εκπαιδευτική αυτή
μέθοδος έχει εφαρμοστεί επιτυχώς σε πολλές χώρες και έχει συμβάλει στην
ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενθάρρυνση εμπλοκής των παιδιών σε διαδραστικές
δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την
τεχνολογία.
Μετά την αξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας από
επιτροπή κριτών με κριτήρια τη σύλληψη της ιδέας, τον προγραμματισμό, την
κατασκευή, την παρουσίαση, τη λειτουργία της Ομάδας και το σχεδιασμένο video
(animation) με το λογισμικό Scratch, διακρίθηκαν:
·
Στα Δωδεκάνησα ισοβάθμησαν στην πρώτη θέση του
Διαγωνισμού οι ομάδες του 5ου Δημοτικού σχολείου Ρόδου, του 12ου
Δημοτικού σχολείου Ρόδου και του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρεμαστής.
·
Στις Κυκλάδες τα τρία πρώτα βραβεία απονεμήθηκαν
στα Δημοτικό Σχολείο Πύργου
Μεγαλοχωρίου Θήρας, 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης και 5ο
Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης αντίστοιχα.
Οι ομάδες που κατέλαβαν την πρώτη θέση
προκρίνονται στον Τελικό Διαγωνισμό WeDo Η δική μου πόλη που θα
διεξαχθεί στην Αθήνα στις 28 Μαρτίου 2015.
Το Σχολείο
που προωθεί τη δημιουργικότητα και την καινοτομία αποτελεί πρωταρχικό στόχο της
Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Νοτίου
Αιγαίου, που υποστήριξε την όλη πρωτοβουλία με την παιδαγωγική καθοδήγηση και
το συντονισμό πολλών εκπαιδευτικών. Η δημιουργική διάθεση, η ποικιλία των ιδεών, ο
ιδιαίτερος ζήλος αλλά και η ευγενής άμιλλα που διέκριναν τους συμμετέχοντες κατά
τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αναδεικνύουν το ρόλο ενός Σχολείου δημιουργικού,
καινοτόμου, ανοιχτού στη ζωή και στη δράση.
Περιφερειακή
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου