Την παραμονή της εορτής τελέστηκε πανηγυρικός εσπερινός.
Το πρωί της ημέρας της εορτής και πανήγυρης τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από το Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Νικόλαο και συλλειτούργησαν μαζί του ο εφημέριος του ναού π. Γεώργιος Ανδριώτης ο εφημέριος της Ποιμαντικής Ενότητας Σκαλάδου π. Δημήτριος Δαλέζιος και ο εφημέριος Μυκόνου, Σάμου και Βωλάξ π. Ριχάρδος Ταρασκέβιτς.
Μετά την αναγγελία του Αγίου Ευαγγελίου μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος και είπε:
Η ύπαρξη των πνευματικών υπάρξεων, των ασωμάτων, που δεν έχουν δηλαδή σώμα, που η Αγία Γραφή ονομάζει αγγέλους, είναι μία αλήθεια της πίστεως. Η οποία έχει τις πηγές της τόσο στην Αγία Γραφή όσο και στην ιερή Παράδοση.
Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας οι άγγελοι είναι υπηρέτες και αγγελιαφόροι του Θεού. Είναι δημιουργήματα ολότελα πνευματικά, έχουν διάνοια και θέληση. Είναι δηλαδή πρόσωπα, τα οποία σκέπτονται και μπορούν να διαλέξουν το καλό ή το κακό. Να δεχθούν κάτι ή να το αρνηθούν. Είναι πλάσματα με προσωπικότητα και αθάνατα, όμως δεν υπήρχαν από πάντα αλλά δημιουργήθηκαν από το Θεό πριν από τη δημιουργία του ανθρώπου. Σε τελειότητα ξεπερνούν όλα τα ορατά δημιουργήματα του Θεού.
Η Αγία Γραφή μας παρουσιάζει το Χριστό ως το κέντρο του αγγελικού κόσμου. Οι άγγελοι είναι δικοί Του. Είναι δικοί του, γιατί δημιουργήθηκαν διαμέσου Αυτού και δι’ Αυτόν.
Οι άγγελοι, με εντολή του Δημιουργού, κλείνουν την πόρτα του παραδείσου στους αμαρτήσαντες πρωτόπλαστους, είναι εκείνοι που προστατεύουν το Λώτ από την καταστροφή των Σοδόμων, σταματούν το χέρι του Αβραάμ για να μη θυσιάσει το μονάκριβο παιδί του τον Ισαάκ, οδηγούν και προστατεύουν το λαό του Θεού.
Από την ενσάρκωση μέχρι την Ανάληψη, η ζωή του Χριστού περιβάλλεται από τη λατρεία και την εξυπηρέτηση των αγγέλων. Ο δοξαστικός ύμνος τους κατά τη γέννηση του Χριστού, «το δόξα εν υψίστοις Θεώ» δεν έπαυσε και ούτε θα παύσει να αντηχεί με την υμνολογία της Εκκλησίας ( Λουκάς 2,14). Προστατεύουν τον Ιησού στα παιδικά του χροιά. Συχνά παρουσιάζεται στον Ιωσήφ ένας άγγελός για να του υποδείξει τι πρέπει να κάνει για να προστατεύσει το μικρό Ιησού από την μανία του βασιλιά Ηρώδη, (Ματθ. 1,20 και 2. 13. 19) Τον υπηρετούν στην έρημο, ( Μκ 1,12 και Μτ. 4,11). Τον ενισχύουν στην αγωνία Του, ( Λκ. 22, 43) θα μπορούσαν να τον σώσουν από τα χέρια των εχθρών Του αλλά ο Χριστός δεν τους το ζητά Μτ. 26, 53).
Οι άγγελοι αναγγέλλουν το γεγονός της ανάστασης (Μκ 16, 5-7). Και θα είναι παρόντες στην επιστροφή του Χριστού στη γη κατά τη δεύτερη Παρουσία Του. Λίγο πριν ακούσαμε από τον ευαγγελιστή Ιωάννη τον Ιησού να λέει: « αλήθεια σας λέω: Θα δείτε τον ουρανό ανοικτό και τους αγγέλους του Θεού να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν πάνω στον Υιό του ανθρώπου».
Από την αρχή της ύπαρξής της η Εκκλησία ευεργετείται από τη μυστηριώδη και δυνατή βοήθεια των Αγγέλων. « άγγελος Κυρίου άνοιξε τις πόρτες της φυλακής έβγαλε τους αποστόλους έξω και τους είπε: πηγαίνετε στο ναό και κηρύξτε στο λαό το μήνυμα γι’ αυτήν την καινούρια ζωή». (Πρ. 5,18-20).
Όσον αφορά τους Αρχαγγέλους μέσα στη Γραφή και στην Ιερά Παράδοση αναφέρονται και συχνά επανέρχονται τρία συγκεκριμένα ονόματα του Μιχαήλ, του Γαβριήλ και του Ραφαήλ. Η ευλάβεια προς τιμή των Αρχαγγέλων και ιδιαίτερα προς τιμή του Αρχαγγέλου Μιχαήλ είναι πολύ παλιά μέσα στην Εκκλησία και καλλιεργήθηκε με τον ίδιο τρόπο που καλλιεργήθηκε και η ευλάβεια προς τους αγίους.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο στρατηλάτης, ο άρχοντας και επί κεφαλής όλων των επουράνιων στρατιών.
Είναι εκείνος που νίκησε και κατατρόπωσε τον Εωσφόρο, αρχηγό των κακών ουρανίων δυνάμεων, που δεν δέχθηκαν την ανωτερότητα του Χριστού και αρνήθηκαν να τον προσκυνήσουν.
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο υπερασπιστής των δικαίων. Είναι εκείνος που μεταφέρει τις ψυχές των ανθρώπων στο ουράνιο δικαστήριο του Θεού, και ο ίδιος εγγυάται την απόδοση δικαιοσύνης σύμβολο της οποίας είναι η αλάνθαστη ζυγαριά που κρατάει στο χέρι.
Τον Αρχάγγελο Μιχαήλ επικαλείται ο λειτουργός κατά την τέλεση της Θείας λειτουργία παρακαλώντας τον να μεταφέρει τα τίμια δώρα ενώπιον του θυσιαστηρίου του Θεού.: «Ικετευτικά σε παρακαλούμε παντοδύναμε Θεέ , πρόσταξε να μεταφέρει ο άγιος Άγγελός σου τα τίμια Δώρα στο υπέρτατο θυσιαστήριο Σου, εμπρός στη θεία μεγαλειότητά Σου».
Κοιτάξτε την όμορφη αυτή εικόνα που στολίζει το Ιερό του Ενοριακού σας Ναού. Ο αρχάγγελος Μιχαήλ με το φονικό κοντάρι του σκοτώνει το θηρίο που συμβολίζει τον διάβολο και την αμαρτία. Αυτή είναι η συνεχής νίκη που επιφέρει πάνω στο Σατανά και τον κόσμο της αμαρτίας.
Ας έχουμε πάντα μπροστά μας αυτή τη ζωντανή και συμβολική εικόνα του Αγίου Μιχαήλ για να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι έχουμε συμπαραστάτη τον ακοίμητο φρουρό και υπερασπιστή σε κάθε πάλη μας εναντίον της αμαρτίας. Και όταν ο πειρασμός μας βάζει σε δίλημμα αν θα διαλέξουμε το θέλημα του Θεού ή το δικό μας ας είναι για μας ο Αρχάγγελος Μιχαήλ το υπόδειγμα σταθερότητας και υποταγής στο θέλημα του Θεού. Αμήν.
Πηγή www.kantam.gr
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου