Α. Είναι πλέον πραγματικότητα η δημιουργία
πληθωρικών τμημάτων των 26 και 27 παιδιών σε μια σειρά από σχολικές μονάδες. Με
την απαράδεκτη υπουργική απόφαση των υπουργών παιδείας και οικονομικών
επιδιώκεται να παγιωθεί ως μόνιμη κατάσταση ο συνωστισμός και η σαρδελοποίηση
των παιδιών εις βάρος του δικαιώματός τους στην ποιοτική μόρφωση. Στο Δ.Σ της
Ποσειδωνίας δύο τμήματα λειτουργούν με
περισσότερα από 25 παιδιά, το ίδιο συμβαίνει σε δύο τμήματα του 4ου Δ.Σ
Ερμούπολης, σε μια τάξη στο 1ο Δ.Σ Ερμούπολης, σε 5 τάξεις του 2ου Δ.Σ Μυκόνου
και στο 3ο Νηπιαγωγείο Ερμούπολης. Θεωρούμε ότι για τα συγκεκριμένα σχολεία θα
πρέπει να τοποθετηθούν συνολικά 11 εκπαιδευτικοί, προκειμένου να
εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
Το
γεγονός ότι πολλά από τα συγκεκριμένα τμήματα αφορούν την πρώτη και τη δευτέρα
τάξη του δημοτικού, η συνέχιση της λειτουργίας τους με αυτούς τους όρους
εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για το βασικό εγγραμματισμό πολλών παιδιών.
Επίσης, στα συγκεκριμένα τμήματα υπάρχουν παιδιά με γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ,
που με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, το υπουργείο και η διεύθυνση πρωτοβάθμιας
έχουν την υποχρέωση να προχωρήσουν σε χωρισμό των τμημάτων και στη συνακόλουθη
τοποθέτηση εκπαιδευτικών.
Β. Όλες οι σχολικές
μονάδες αναμορφωμένου προγράμματος συνεχίζουν να μην έχουν υπεύθυνο δάσκαλο για
το ολοήμερο σχολείο ( Ποσειδωνία, 4ο Δ.Σ Ερμούπολης, 1ο και 2ο Δ.Σ Μυκόνου, 2ο
και 3ο Δ.Σ Τήνου). Με αυτό τον τρόπο, υπονομεύεται, στην πράξη, η μορφωτική και
αντισταθμιστική εκπαιδευτική λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Στο 1ο Δ.Σ
Ερμούπολης το ολοήμερο σχολείο δε λειτουργεί για όλα τα παιδιά, παρά μόνο για
τις μικρότερες τάξεις, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για την ολική ή μερική
κατάργηση του ολοήμερου σχολείου για όλες τις σχολικές μονάδες. Με βάση τη
μέχρι τώρα λειτουργία των σχολείων, 8 με 10 δάσκαλοι απαιτούνται για τις
συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.
Καθόλου τυχαία το ολοήμερο σχολείο δε λειτουργεί
ακόμη για τις σχολικές μονάδες της Μυκόνου (1ο και 2ο Δ.Σ Μυκόνου).
Γ. Παρά το σχέδιο των
μετατάξεων που προώθησε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διαμέσου της
κατασκευής τεχνητών πλεονασμάτων, οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ακόμη δεν έχουν
εμφανιστεί σε πολλά σχολεία των νησιών ευθύνης μας. Στο 1ο Δ.Σ Μυκόνου δεν
υπάρχουν εκπαιδευτικοί για τη θεατρική
αγωγή, τη μουσική, τα αγγλικά και τα εικαστικά, το ίδιο και στο 2ο Δ.Σ Μυκόνου,
ενώ στο Δ.Σ Άνω Μεράς λείπει ο/η εκπαιδευτικός για το μάθημα των αγγλικών. Η
ίδια εικόνα και για το 2ο και 3ο Δ.Σ
Τήνου και το Δ.Σ Εξώμβουργου που λείπουν συγκεκριμένες ειδικότητες. Στο
ολιγοθέσιο σχολείο του Πύργου δεν υπάρχουν καθόλου εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων,
καθώς είναι πάγια επιλογή του Υπουργείου να μην τοποθετεί εκπαιδευτικούς
ειδικοτήτων σε ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες.
Το Υπουργείο θεωρεί επομένως
ότι τα παιδιά που ζουν σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές δεν έχουν τα
ίδια δικαιώματα στη μόρφωση με τα υπόλοιπα παιδιά.
Δ. Η εικόνα στο χώρο
της ειδικής εκπαίδευσης είναι αυτή του σύγχρονου μορφωτικού Καιάδα. Δεν
υπάρχουν, ακόμη, εκπαιδευτικοί στα τμήματα ένταξης ( Δ.Σ Άνω Σύρου, 5ο και 1ο
Δ.Σ Ερμούπολης, 2ο Δ.Σ Μυκόνου), το
ειδικό νηπιαγωγείο Ερμούπολης δε λειτουργεί και στο Ειδικό σχολείο Ερμούπολης
λείπει όλο το ειδικό βοηθητικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό, με αποτέλεσμα
πολλά παιδιά, τέλη Σεπτέμβρη να μη μπορούν να πάνε στο σχολείο τους. Τέλος, μολονότι έχει
εγκριθεί η παράλληλη στήριξη για μια σειρά παιδιών, με σοβαρά προβλήματα, όπως
φάσμα αυτισμού, σύνδρομο Άσπεγκερ (3ο Νηπιαγωγείο Ερμούπολης, 2ο Δ.Σ Μυκόνου,
Δ.Σ Εξώμβουργου) δεν έχουν ακόμη
τοποθετηθεί οι εκπαιδευτικοί, οδηγώντας σε αδιέξοδο τις οικογένειες των
συγκεκριμένων παιδιών.
Αυτό είναι εν
ολίγοις το “εκπαιδευτικό successs story” της κυβέρνησης και της τοπικής εκπαιδευτικής
διοίκησης ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η συρρίκνωση κατά 15% περίπου του εκπαιδευτικού
προσωπικού, σε σχέση με την ήδη δύσκολη κατάσταση που επικρατούσε τις δύο
προηγούμενες μνημονιακές σχολικές χρονιές, υπονομεύει πλήρως τη λειτουργία του
δημόσιου σχολείου. Ο κίνδυνος της αύξησης του μορφωτικού αποκλεισμού και της
ταξικής κατηγοροποίησης των μαθητών
μας ως αποτέλεσμα της πολιτικής
υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης είναι προφανής .
Είναι
ξεκάθαρο ότι οι εργαζόμενοι δε μπορούν να έχουν καμιά απολύτως εμπιστοσύνη στην
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας .
Εδώ και τώρα πρέπει να οργανώσουμε την
πάλη μας για το δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία. Σε αυτή την κατεύθυνση ο
σύλλογος μας θα συνεχίσει την πάλη του. Καλούμε τους συλλόγους γονέων και
κηδεμόνων και τις ενώσεις γονέων να προχωρήσουν άμεσα σε έκτακτες γενικές
συνελεύσεις και να πάρουν αποφάσεις κοινής συμπόρευσης με τον κόσμο της
εκπαίδευσης. Το είπαμε και το ξαναλέμε και τώρα όσο πιο δυνατά γίνεται “ Το
δημόσιο σχολείο δε βολεύεται με λιγότερο ουρανό” .
ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΣΥΡΟΥ – ΤΗΝΟΥ - ΜΥΚΟΝΟΥ
Ο Πρόεδρος
Γιώργος
Καλημερίδης
|
Η Γραμματέας
Λίτσα
Παππά
|
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου