Παραθέτω κατωτέρω το κείμενο της δήλωσης παραίτησής μου από τη θέση του γενικού γραμματέα και του μέλους του διοικητικού συμβουλίου του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.ΤΗ.Π.) προκειμένου οι συμπατριώτες μου να έχουν σφαιρική εικόνα των λόγων που υπαγόρευσαν την ενέργειά μου αυτή.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚ. ΜΑΡΑΓΚΟΣ
Δικηγόρος Τήνος 12-10-2014
Λ. Κατσώνη 4
Τήνος
Τηλ.: 22830-23577
FAX: 22830-23983
Κινητό: 6977998995
Email: maragosthn@yahoo.gr
Προς
1. Τον σεβασμιώτατο πρόεδρο και τα λοιπά αξιότιμα μέλη της Δ.Ε. του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου (Π.Ι.Ι.Ε.Τ.). Ενταύθα και
2. Τον κ. πρόεδρο, τον σεβασμιώτατο μητροπολίτη μας (με την ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ.) και τα λοιπά αξιότιμα μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.ΤΗ.Π.). Ενταύθα.
Θέμα: Υποβολή παραιτήσεώς μου από τη θέση του Γενικού Γραμματέα και του μέλους του Δ.Σ. του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.ΤΗ.Π.).
-Αφορμή για την υποβολή της παραιτήσεώς μου από τις θέσεις που ανωτέρω αναφέρω στάθηκε η ψήφιση τεσσάρων τροπολογιών που αναφέρονται στο νησί μας και που περιέχονται στον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο 4301/2014 και ειδικότερα (δεδομένου ότι η καθιέρωση νομικής προσωπικότητας για την καθολική εκκλησία της Ελλάδος είναι ένα θέμα ευρύτερου ενδιαφέροντος που συνιστά, αναμφίβολα, θετική εξέλιξη· η δε συμπερίληψη του προέδρου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. στην επιτροπή που εισηγείται για την πρόσληψη διδακτικού προσωπικού στην σχολή του Πανόρμου κρίνεται από μένα ως ήσσονος πρακτικής σημασίας) δύο εξ αυτών και δη: η αφορώσα στη συμμετοχή του σεβασμιωτάτου προέδρου στην εκλογή αντιπροέδρου και γενικού γραμματέα της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και μάλιστα με συνυπολογισμό διπλής της ψήφου του σε περίπτωση ύπαρξης ισοψηφίας κατά την τρίτη και φανερή ψηφοφορία (άρθρο 26) και η αφορώσα στην κατάργηση της εξαίρεσης του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. από τη συμπερίληψή του στα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα και την μετά ταύτα υπαγωγή του σ’ αυτά (άρθρο 51&6). Κατωτέρω εκθέτω, εν πάση συντομία, τους λόγους που μου υπαγόρευσαν και, εν είδει επιτακτικής εντολής, μου επιβάλλουν την δια της παρούσης υποβαλλόμενη παραίτησή μου.
-Η κατάρτιση του περιεχομένου των άνω τροπολογιών έγινε ερήμην και εν αγνοία των τηνιακών και, κυρίως, των θεσμοθετημένων οργάνων του νησιού μας· και αναφέρομαι στον Δήμο Τήνου και στα εκ λαϊκών μέλη της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ., όπως το σύνολο των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου παραδέχθηκε, κατά την έκτακτη συνεδρίασή του στις 12-10-2014, και πολλά εκ των μελών της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. με διαβεβαίωσαν με απόλυτα κατηγορηματικό και σαφή τρόπο (εκτός και αν κάποιοι κάτι ξέρουν και μας το κρύβουν). Μάλιστα τα τελευταία (τα μέλη της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ.) μού επεσήμαναν, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, ότι όχι μόνο το περιεχόμενο των ψηφισθεισών τροπολογιών αγνοούσαν αλλ’ ούτε νύξη περί αυτών έγινε σε οποιαδήποτε συνεδρίαση της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. Με άλλα λόγια κάποιοι αποφάσισαν για μας χωρίς εμάς. Κατανοείτε, θέλω να πιστεύω, τη σημασία των λεγομένων μου. Συνετελέσθη μια ποιοτική μεταβολή (εγώ φρονώ επί τα χείρω) στο νομοθετικό καθεστώς που διέπει το Π.Ι.Ι.Ε.Τ., η οποία αλλάζει (σίγουρα) τον χαρακτήρα του και (κατά πάσα πιθανότητα) τη νομική του μορφή και τα εκ λαϊκών άτομα που ασκούν τη διοίκηση τού συγκεκριμένου νομικού προσώπου όχι μόνο δεν συνδιαμόρφωσαν ή δεν συνέβαλαν στη διαμόρφωση του περιεχομένου της αλλ’ ούτε καν ρωτήθηκαν ή προηγουμένως, αδρομερώς έστω, ενημερώθηκαν γι’ αυτήν. Αντιμετωπίσθηκαν δηλαδή ως άτομα ... μειωμένης νομιμοποίησης. Αν αυτό δεν συνιστά ακραία υποτίμηση, περιφρόνηση και μεγάλη προσβολή τότε πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηρισθεί. Εγώ θεωρώ ότι πρόκειται για μια λυπηρή εξέλιξη που δεν προοιωνίζεται καλά για τον τόπο μας και που εάν επιτραπεί η στην πράξη εφαρμογή της ή και η επανάληψή της στο μέλλον θα καταστήσει τα εκ λαϊκών μέλη της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. θλιβερό ντεκόρ και γλάστρες, πρόσχημα και όχημα διεκπεραίωσης εξωτηνιακών και, ίσως, ασύμφορων για το νησί μας πρωτοβουλιών και επιδιώξεων, οι δε αποφάσεις της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. (στην περίπτωση που επαληθευθούν οι φόβοι μας ως προς τις προεκτάσεις που μπορεί να έχει η συντελεσθείσα με το άρθρο 51&6 του ν. 4301/2014 μεταβολή), δυνητικά, θα τελούν υπό την αίρεση της τελικής εγκρίσεώς τους από ένα εκτός Τήνου επικυρίαρχο. Και αν το καθεστώς διοίκησης του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. παραμένει «αδιατάρακτο», ως λέγει ο σεβασμιώτατος, προς τι τότε η γενόμενη (κρυφά, ερήμην της Τήνου και με νεφελώδεις και αμφίσημες διατυπώσεις) τροποποίηση του νόμου και η υπαγωγή του στα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα. Είμαι βέβαιος ότι τα μέλη της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. έχουν και το πνευματικό ανάστημα και τις γνώσεις, αλλά και την θέληση, την παρρησία και το θάρρος, κατά την επικείμενη (στις 14-10-2014) συνεδρίαση της Δ.Ε., να αποκαταστήσουν, με τις τοποθετήσεις και αποφάσεις τους, την τρωθείσα τάξη.
-Επειδή κάποιοι μας είπαν ότι-είτε ως ανενημέρωτοι, είτε από ελλιπή ενημέρωση, είτε από αδυναμία κατανοήσεως, είτε από πρόθεση-δεν καταλάβαμε ή δεν θέλουμε να καταλάβουμε ότι οι γενόμενες, ερήμην της Τήνου, ρυθμίσεις είναι ιδιαίτερα συμφέρουσες για το νησί μας και θα έπρεπε όλοι να τις επικροτήσουμε, τούτο έχω μόνο να τους πω: θεωρώ ότι είμαι άνθρωπος που έχει τη μέση νοητική και προσληπτική ικανότητα και μπορεί να κατανοεί και ερμηνεύει, τουλάχιστον, τα στοιχειώδη· εάν, λοιπόν, πράγματι πίστευαν στη βασιμότητα και πειστικότητα των επιχειρημάτων τους και ότι οι γενόμενες ρυθμίσεις κινούνται, αναντίρρητα και αναμφίβολα, προς το συμφέρον της Τήνου, ως διατείνονται, και τις οποίες εμείς προς το παρόν «αδυνατούμε» να καταλάβουμε, δεν είχαν παρά να μας «παραδώσουν» αυτά τα μαθήματα πριν την ψήφιση των σχετικών τροπολογιών, να μας πείσουν για την ορθότητα του περιεχομένου τους και την ανάγκη ψήφισή τους και να μας «ρυμουλκήσουν» να συμπλεύσομε μαζί τους. Η εκ των υστέρων και κατόπιν εορτής παροχή εξηγήσεων και διευκρινίσεων εάν δεν συνιστά εμπαιγμό μόνο ως κακόγουστη φάρσα και άνοστο αστείο μπορεί να εκληφθεί· και μπορούν να μας πουν: εάν μετά τις διευκρινίσεις και την παροχή των εξηγήσεων δεν πεισθούν οι δέκτες των εξηγήσεων τι θα γίνει· θ αλλάξει άραγε κάτι; Πάντως και σε κάθε περίπτωση η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού μας συντάσσεται με τις απόψεις μας και δείχνει να έχει επιβιβασθεί στο ίδιο με μας πλοίο. Κυριολεκτικά το νησί μας και ιδιαίτερα οι θεσμοθετημένοι φορείς του αντιμετωπίστηκαν ως να τελούν υπό κηδεμονία ή υπό δικαστική συμπαράσταση και ως άλλοι αντί αυτών να αγωνίζονται για τη διαφύλαξη και προώθηση των συμφερόντων τους που οι ίδιοι, στην ουσία, τα αντιμάχονται με την επιδεικνυόμενη παντοειδή αδυναμία τους ή από έλλειψη διάθεσης. Οφείλω βέβαια να τους υπενθυμίσω ότι και για τους κηδεμόνες και τους δικαστικούς συμπαραστάτες υφίσταται εποπτικό συμβούλιο που ελέγχει εάν οι ενέργειές τους διασφαλίζουν το πραγματικό συμφέρον τού υπό κηδεμονία ή υπό δικαστική συμπαράσταση τελούντος. Εξ άλλου «με τόσα ψέματα που ντύθηκαν οι λέξεις» καταντούν πολλές φορές κενές περιεχομένου και το πουκάμισο εξακολουθεί να παραμένει αδειανό.
Επειδή, όπως και στην παρέμβασή μου κατά την επίμαχη έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Τήνου τόνισα: «Δεν ισχυρίζομαι, παρόλο που δεν μπορώ και να το αποκλείσω τελείως, ότι ο νυν μητροπολίτης μας και η παρούσα σύνθεση της Ιεραρχίας θα θελήσουν να "αξιοποιήσουν" τις νέες δυνατότητες και τις καινούριες προνομίες που τους παρέχουν οι ψηφισθείσες τροπολογίες. Εκείνο που, μετά λόγου γνώσεως, υποστηρίζω είναι ότι: μ’ αυτές παρέχεται το νομικό οπλοστάσιο στον όποιο μελλοντικό επιχώριο μητροπολίτη και στην όποια μελλοντική σύνθεση της Ιεραρχίας να υλοποιήσουν αυτό που σήμερα, ως απειλή και φόβος, πλανάται πάνω από το νησί μας και δικαιολογημένα εξεγείρει τους κατοίκους του». Εξ άλλου το φως του ήλιου (ήγουν: τη διαφάνεια, τη διαβούλευση και τη δημοκρατική τάξη) μόνο οι χιονάνθρωποι έχουν λόγους να φοβούνται.
Επειδή πολιτισμός δεν είναι μόνο τα πνευματικά δημιουργήματα και τα εν γένει επιτεύγματα των κατοίκων τού κάθε τόπου αλλά και η αγωνιστική διάθεση για προάσπιση της αξιοπρέπειάς τους όταν αυτή θίγεται, ως εν προκειμένω. Συνακόλουθα θίγομαι κι’ εγώ ως μέλος της διοίκησης του Δ.Σ. του Ι.ΤΗ.Π., το οποίο έχει ταχθεί προς προάσπιση, διαφύλαξη και προβολή αυτών των διαχρονικών αξιών· αρχές και αξίες που ενστερνίζομαι και εκ πεποιθήσεως πρεσβεύω.
Επειδή δεν είναι νοητό επί των ημερών μας να αφήσουμε να καταρρεύσει το στέρεο οικοδόμημα (της κατ’ ουσία, δηλαδή, εκ λαϊκών διοίκησης του Π.Ι.Ι.Ε.Τ.) που οι αιώνες σεβάστηκαν και τα έξοχα αποτελέσματα τής εφαρμογής του το καταξίωσαν στη συνείδηση του κόσμου και που, μετά τα προσφάτως συντελεσθέντα, κινδυνεύει να καταστεί «πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι».
Επειδή και η διάταξη του άρθρου 26 του εν λόγω νόμου φαντάζει ακατανόητη, πάσχει πολλαπλώς και συνιστά αλλοίωση και προφανή νόθευση της βουλήσεως του εκλεκτορικού σώματος, όπως αυτό εκάστοτε προκύπτει από τις διενεργούμενες αρχαιρεσίες για εκλογή των οργάνων τα μέλη των οποίων συγκροτούν το εκλεκτορικό σώμα. Η δε ψήφισή της τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και δεδομένου του τρόπου με τον οποίο εισήχθη στη Βουλή (η σχετική τροπολογία) κινδυνεύει να την καταστήσει ως φωτογραφική ρύθμιση, χαρακτηρισμός που πράγματι της αποδόθηκε κατά την και ανωτέρω αναφερθείσα έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Τήνου.
Επειδή δεν μας επιτρέπεται ούτε με τη σιωπή μας ούτε με την ανοχή μας να νομιμοποιούμε τέτοιες ενέργειες.
για όλους αυτούς τους λόγους και εις ένδειξη διαμαρτυρίας
Υποβάλω την παραίτησή μου από τη θέση του Γενικού Γραμματέα και του μέλους του Δ.Σ. του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.ΤΗ.Π.) και ευχαριστώ ειλικρινά όλα τα άλλα μέλη του Δ.Σ. του Ι.ΤΗ.Π. και το προσωπικό του ιδρύματος για την μέχρι τούδε συνεργασία μας, καθώς και όσους με υπέδειξαν για την κατάληψη της τιμητικής αυτής θέσεως.
Η ενέργειά μου αυτή, παρακαλώ, να μην εκληφθεί ως φυγομαχία αλλά ως μια πράξη με έντονο συμβολισμό και ως παραίνεση να πράξουν και άλλοι ομοίως. Ουδέποτε υπήρξα ρίψασπις και ούτε στέργω να καταντήσω (ή να με καταντήσουν) υποτακτικός ή δουλόφρων.
Υ.Γ. Τελειώνοντας, προς αποφυγή παρεξηγήσεων και πριν αποσυρθώ εκ νέου στη σιωπή μου θέλω να επισημάνω και υπενθυμίσω σε όλους τους φίλους δυο ακόμη πράγματα: α) Ουδέποτε και πουθενά ισχυρίσθηκα ότι όσοι πρωτοστάτησαν στην ψήφιση των σχετικών τροπολογιών δεν έχουν ειλικρινές ενδιαφέρον για την Τήνο ή δεν αγαπούν τους κατοίκους της· ούτε, άλλωστε, πιστεύω κάτι τέτοιο· οι αντιλήψεις μας απλώς διαφέρουν και ιδιαίτερα ως προς το πως βλέπει ο καθένας μας το συμφέρον του νησιού μας και με ποιους τρόπους και πρακτικές οφείλει να επιδιώκει την επίτευξη των στόχων του· αυτό είναι κάτι το θεμιτό και όλοι έχουν δικαίωμα στο λάθος, και β) ότι η λέξη νύχτα στην ελληνική γλώσσα δεν είναι μονοσήμαντη και δεν υποδηλώνει μόνο ένα συγκεκριμένο διάστημα του εικοσιτετραώρου αλλά τη σημασία της την προσλαμβάνει ανάλογα με τα συμφραζόμενα, την ένταξή της στην πρόταση και την πρόθεση του χρήστη της, δηλαδή μπορεί να σημαίνει: το σκοτάδι, την άγνοια, την λάθρα επιδίωξη, την έλλειψη ενημέρωσης και τόσα άλλα (οράτε ενδεικτικά τις εκφράσεις: «αυτός έχει μαύρα μεσάνυχτα» στην καθομιλούμενη και ..... «ότι νυξ μοι υπάρχει» του τροπαρίου της Κασσιανής κατά την Μεγάλη Τρίτη στην ορθόδοξη υμνολογία).
Με τιμή
Αντώνιος Νικ. Μαραγκός
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου