Από τα μέσα του Αυγούστου οι σκαπάνες των αρχαιολόγων δεν έχουν σταματήσει λεπτό, καθώς η κυρία Περιστέρη και η διεπιστημονική ομάδα της θέλουν να τελειώσουν αυτή τη φάση των ανασκαφών όσο πιο σύντομα γίνεται!
Μέσα στις επόμενες ημέρες -και ενώ ξεκινούν και πάλι οι ανασκαφικές εργασίες- υπάρχουν ελπίδες να φτάσει η έρευνα στο τέταρτο θύρωμα και να διαπιστωθεί τι υπάρχει σ' εκείνο το σημείο.
Η ανεύρεση μαρμάρινης θύρας στον τρίτο διαφραγματικό τοίχο επιβεβαιώνει την πεποίθηση που είχαν εξαρχής, ότι δηλαδή το μνημείο στο λόφο Καστά είναι μακεδονικός τάφος.
Τώρα ετοιμάζουν τις υποστυλώσεις στον τρίτο θάλαμο και θα συνεχίσουν τις αποχωματώσεις, ταυτοχρόνως και από τις δύο πλευρές του διαφραγματικού τοίχου.
Με την ολοκλήρωση των αποχωματώσεων, θα μπορεί να αποκαλυφθεί αν ο τρίτος θάλαμος έχει στο δάπεδό του σκάλα ή ράμπα, η οποία, λογικά, θα ανοίγει, όπως υπολογίζουν οι αρχαιολόγοι δρόμο για το θύρωμα και τον τέταρτο θάλαμο.
Σημειώνεται, πάντως, ότι κανείς δε γνωρίζει αν ο νεκρός βρίσκεται στον τέταρτο θάλαμο, αν δηλαδή ο θάλαμος μετά το θύρωμα είναι ο ταφικός θάλαμος, ενώ δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο ο τάφος να συνεχίζει περαιτέρω μέσα στο λόφο.
Θα πρέπει εδώ να τονιστεί, ότι η αλλαγή επιπέδου και ύψους σε θάλαμο είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται σε μακεδονικό τάφο.
Λεκάκης: Δεν είναι Καρυάτιδες, είναι Μαινάδες
Όσο η αρχαιολογική σκαπάνη διεισδύει στα άδυτα του Τύμβου Καστά, βγαίνουν στην επιφάνεια όλο και περισσότερα, διαφορετικά σενάρια για τα μυστικά του.
Μια νέα θεωρία, αυτή του συγγραφέα Γιώργου Λεκάκη, έρχεται να «ταράξει» τα νερά, ανατρέποντας όλα όσα έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα από τους αρχαιολόγους .
Μια νέα θεωρία, αυτή του συγγραφέα Γιώργου Λεκάκη, έρχεται να «ταράξει» τα νερά, ανατρέποντας όλα όσα έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα από τους αρχαιολόγους .
«Τάφο λέμε κάτι όταν προσομοιάζει με τα κοινά χαρακτηριστικά των υπόλοιπων τάφων που γνωρίζουμε. Αυτό δεν προσομοιάζει καθόλου με ταφικό μνημείο. Αυτό προσομοιάζει με αρχαίο θρακικό ναό, μνημείο υπέρ του Διονύσου» αναφέρει στον τηλεοπτικό σταθμό star ο κ. Λεκάκης.
«Ο "τάφος" δεν είναι τάφος και οι "Καρυάτιδες" δεν είναι Καρυάτιδες, αλλά Μαινάδες του Διονύσου» αναφέρει ο Έλληνας συγγραφέας , εξηγώντας πως όλα αποκαλύπτονται στα νομίσματα του Παγγαίου, τα οποία απεικονίζουν με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά των ιερειών του Θεού της ελληνικής μυθολογίας.
Η άποψη του κυρίου Λεκάκη δεν είναι τόσο καινούρια, καθώς ο Βρετανός ερευνητής Άντριου Τσαγκ είχε δηλώσει στη Daily Mail ότι ο τάφος ανήκει στη μητέρα του Μ. Αλεξάνδρου, Ολυμπιάδα, και ότι οι Καρυάτιδες ονομάζονται Κλώδωνες.
Φασιανός: Τι συμβολίζουν οι Καρυάτιδες
Ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός σχολιάζει το ρόλο που παίζουν οι Καρυάτιδες, πέρα από το Ερέχθειο και στον τάφο της Αμφίπολης, ενώ εξάρει τους αρχαίους Έλληνες που είχαν πρώτοι την αρχιτεκτονική ιδέα να αξιοποιήσουν ως στηρίγματα τις εμπνεύσεις των γλυπτών, οι οποίοι έφτιαχναν κόρες.
Όπως αναφέρει στο ένθετο 'Κ' της εφημερίδας "Καθημερινή":
Όπως αναφέρει στο ένθετο 'Κ' της εφημερίδας "Καθημερινή":
"Όταν πάλι είδα τις Καρυάτιδες στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης -κόρες που βαστάζουν την οροφή του τάφου ως κίονες θαυμαστοί- μου ήρθε στο μυαλό η ερώτηση: γιατί οι αρχαίοι να δημιουργούν γυναικείες μορφές για τη στήριξη των μνημείων; Στο Ερέχθειο έχουμε τις γυναίκες αυτές και στην Αμφίπολη το ίδιο επαναλαμβάνεται.
Συνήθως λένε για τους άνδρες ότι είναι οι κολόνες του σπιτιού, αλλά εδώ βλέπουμε γυναίκες να στηρίζουν και να φυλάσσουν. Ίσως γιατί οι γυναίκες στήριζαν το σπίτι και ασχολούνταν με όλα τα υπάρχοντα.
Φύλακες-άγγελοι, λοιπόν, οι Καρυάτιδες έδωσαν αφορμή στους γλύπτες της αρχαιότητας να δημιουργήσουν γυναικείες μορφές σαν στήριξη. Βρίσκω πολύ πρωτοποριακή τη σύλληψη αυτή.
Οι γλύπτες της εποχής εμπνεύστηκαν από τις κόρες με τα καλάθια στο κεφάλι και οι αρχιτέκτονες τις χρησιμοποίησαν σαν ιδέα, σαν παραστάδες στο οικοδόμημα και στα μνημεία. Τώρα που το βλέπουμε, μας φαίνεται δεδομένο, αλλά σημασία έχει αυτός που το σκέφτηκε.
Οι πτυχές των ενδυμάτων θυμίζουν θαλασσινό παλμό. Αισθάνομαι το σώμα που ρέει μέσα από το χιτώνα... Το πρόσωπό τους είναι σοβαρό, δίχως μειδίαμα, γιατί εκτελούν μια δουλειά, στηρίζουν και φυλάσσουν. Το θείο κάλλος εκφράζεται στα πρόσωπά τους.
Αισθάνομαι ότι η γη φύλαξε καλά ότι πολύτιμο υπήρχε στον αρχαίο κόσμο, σαν Φύλακας Αρχαίος, και μας το έδωσε, όπως μας δίνει τους καρπούς της. Στη γη της Ελλάδας φυτρώνουν αγάλματα".
Read more: http://www.newsbomb.gr
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου