νεα κρητη totalfitness news


Θεωρητικά η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας και συνεπακόλουθα της Τήνου είναι ο τουρισμός. Αν μεγαλώσει η τουριστική περίοδος πολλαπλασιάζονται οι θέσεις εργασίας, ζωντανεύουν τα χωριά, γυρίζουν άνθρωποι στον τόπο τους.
Πρέπει αρχικά να νιώσουμε και να καταλάβουμε όλοι ότι πρέπει να γίνουμε καλύτεροι προσωπικά και να μην περιμένουμε με σταυρωμένα χέρια να έρθουν οι επισκέπτες στο νησί μας. Πρέπει ο κάθε επιχειρηματίας να γίνεται όλο και καλύτερος και να προσπαθεί κάθε χρόνο να αναβαθμίσει έστω και λίγο την επιχείρησή του και τις υπηρεσίες του. Αν ο επισκέπτης μείνει ευχαριστημένος θα έρθει ξανά στο νησί και αυτό είναι η καλύτερη διαφήμιση.
Δύο είναι οι βασικοί μας στόχοι, η δημιουργία και προώθηση ενός ισχυρού brand name για το νησί μας και η διεύρυνση της saison. Το νησί παίρνει διαφορετικά χρώματα όλο τον χρόνο, και πολλά είδη ήπιου τουρισμού (περιηγητικός, αναρριχητικός κλπ.) θα μπορούσαν να ασκηθούν καλύτερα εκτός καλοκαιριού (οι καλοκαιρινές καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν).

Αθλητικός τουρισμός

Ιστιοπλοΐα, surfing, bouldering σε χαμηλά βράχια, σπορ αναρρίχηση, trekking στα μονοπάτια, καταδύσεις, mountain bike, είναι μόνο μερικά από τα αθλήματα που θα μπορούσαν να γίνονται σε σταθερή βάση στην Τήνο.

Το περίφημο δίκτυο των μονοπατιών της Τήνου είναι το μεγαλύτερο στις Κυκλάδες, ένα μόνο μέρος του οποίου έχει καθαριστεί – σημανθεί. Ακόμη όμως και αυτό χρειάζεται συντήρηση ενώ δυστυχώς ημιονικές οδοί καταστρέφονται. Επιπλέον της πεζοπορίας, κάποια τμήματα των μονοπατιών θα συνιστούσαν με κατάλληλο σχεδιασμό καταπληκτικές διαδρομές για mountain bike.

Η έκταση με τους γρανιτικούς σχηματισμούς (Βωλάξ - Φαλατάδος - Λειβάδα) συνιστά ένα εξαιρετικό πεδίο για Bouldering (σκαρφάλωμα σε χαμηλά βράχια) το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα σε έκταση στην Ευρώπη και για το οποίο η Τήνος είναι ήδη διάσημη. Το αναρριχητικό πεδίο στο Εξώμβουργο εκτός από πανέμορφο είναι και μοναδικό στην Ελλάδα, σε σχέση με την σύσταση του (γρανίτης), ενώ τέλος αρκετές παραλίες ενδείκνυνται για surfing (Κολυμπήθρα, Λειβάδα), άθλημα ολοένα αναπτυσσόμενο στην Ελλάδα.

Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να αναδειχθούν και να υποστηριχθούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό ώστε να αναπτυχθούν οι παραπάνω δραστηριότητες, παράλληλα βέβαια με την διαφύλαξη του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του νησιού. Επίσης θα μπορούσαν να δοθούν κάποια κίνητρα σε όσους ασχολούνται με τέτοιες δραστηριότητες, έτσι ώστε να επιλέξουν ως προορισμό την Τήνο. Προς το παρών, αντίστοιχοι προορισμοί στην ηπειρωτική Ελλάδα επιλέγονται περισσότερο, καθώς τα δρομολόγια των πλοίων και το αυξημένο κόστος συνολικά μετάβασης και διαμονής για κάποιες μέρες στο νησί, λειτουργούν αρνητικά.

Συνεδριακός τουρισμός

Εκτός από το ΙΤΗΠ που ήδη ασχολείται με αυτό το θέμα, ο Δήμος μπορεί και πρέπει να το αναπτύξει. Υπάρχουν χώροι οι οποίοι με λίγα χρήματα μπορούν να φτιαχτούν έτσι ώστε να φιλοξενούν συνέδρια.

Σχολικός τουρισμός

Κάθε χρόνο στα σχολεία (δημοτικά και γυμνάσια) “τρέχουν” προγράμματα μεσογειακής διατροφής (βλέπε αγκινάρα, κάππαρη, ρίγανη) και πολιτισμού (μουσεία, τέχνη, μάρμαρο). Με σωστή ενημέρωση οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα μπορούσαν να μπουν σε αυτά τα προγράμματα και να έρθουν τον Φεβρουάριο - Μάρτιο στην Τήνο.

Αλλά και για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου θα μπορούσε να γίνει προορισμός αφού αυτές οι εκδρομές είναι πολιτιστικές.

Θρησκευτικός – Λαογραφικός τουρισμός

Πολλά μπορούν να γίνουν ακόμη και στο κομμάτι του θρησκευτικού τουρισμού. Δεν έχει αναπτυχθεί καθόλου ο τουρισμός που αφορά στο καθολικό στοιχείο όπου υπάρχουν πολλές εκκλησίες με τέμπλα Τηνίων γλυπτών και μάλιστα πολλές από αυτές έχουν τέλεια ακουστική και θα μπορούσαν να φιλοξενούν συναυλίες αλλά και γιατί όχι συνέδρια. Διαδρομές σε καθολικά αλλά και ορθόδοξα χωριά (λαογραφικός τουρισμός).

Ετοιμότητα πριν την τουριστική περίοδο

Είναι απαραίτητο το νησί μας να είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους επισκέπτες από νωρίς. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει οι παραλίες μας να είναι καθαρές και οργανωμένες από τα τέλη Μαΐου τουλάχιστον. Πιστοποίηση όσων περισσότερων παραλιών γίνεται με Γαλάζιες Σημαίες.

Επίσης και το οδικό δίκτυο του νησιού πρέπει να είναι έτοιμο και όχι να διορθώνεται κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Το λιμάνι μας επίσης, που είναι η κύρια είσοδος στο νησί μας πρέπει να βρει επιτέλους την τελική και σωστή μορφή του. Η χερσαία ζώνη όμως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διορθώνεται ή να γίνονται εργασίες από την περίοδο του Πάσχα και μετά. Ο επισκέπτης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αντικρίζει ένα εργοτάξιο.

Είναι βασικό να υπάρξει μια καθοδήγηση – προτροπή – οδηγία από τον Δήμο ώστε να σταματούν κάθε είδους οικοδομικές και άλλες οχλούσες δραστηριότητες σε απόσταση τουλάχιστον 300μ. από τουριστικές επιχειρήσεις και εγκαταστάσεις. Σε άλλα νησιά αυτό είναι κάτι που εφαρμόζεται.

Συγκοινωνία

Τα δρομολόγια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ θα πρέπει να διευρύνουν την saison τους, καθώς υπάρχουν κάποιοι, έστω και λίγοι τουρίστες, ακόμη και μέχρι τα τέλη Οκτώβρη, στο νησί μας, οι οποίοι αγανακτούν από το ότι ο μόνος τρόπος μετακίνησής τους είναι τα ταξί, με αποτέλεσμα να μην ξανάρχονται αυτή την εποχή στο νησί μας.

Άγρα πελατών

Φαινόμενο μάστιγα για τον τουρισμό μας το οποίο πρέπει άμεσα να εξαλειφθεί. Θα πρέπει σε συνεργασία με τον δήμο, όλοι οι εμπλεκόμενοι σύλλογοι και φορείς να ενημερώσουν τα μέλη τους ότι η άγρα μόνο κακό κάνει στον τουρισμό και στις επιχειρήσεις τους, καθώς αν οι επισκέπτες του νησιού μας γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να κάνουν τα “παζάρια” τους στο λιμάνι της Τήνου, θα έχουν φροντίσει να κλείσουν δωμάτιο πριν φτάσουν στο νησί. Έτσι οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων θα έχουν πετύχει καλύτερες τιμές πώλησης των υπηρεσιών τους.

Πιστεύουμε ότι η εφαρμογή προστίμων είναι έσχατη λύση. H εφαρμογή του νόμου από τις Λιμενικές Αρχές καθ’ όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, μπορεί να φέρει μεν αποτελέσματα, όμως βασικό είναι ο κάθε επιχειρηματίας να συνειδητοποιήσει ότι ουσιαστικά βλάπτεται από την άσχημη αυτήν συνήθεια.

Περίπτερο πληροφοριών

Η δημιουργία περιπτέρου πληροφοριών στο λιμάνι είναι μια πολύ καλή κίνηση για την υποδοχή του επισκέπτη. Ένας ή περισσότεροι υπολογιστές συνδεδεμένοι on-line με κάθε ξενοδοχείο ή τουριστικό κατάλυμα. Μια κοινή βάση δεδομένων των διαθέσιμων καταλυμάτων της τρέχουσας ημέρας, που θα δηλώνει ο κάθε ξενοδόχος, το πρωί της κάθε μέρας.

Ο επισκέπτης φθάνοντας στο περίπτερο, με βάση τα κριτήρια που ορίζει ο ίδιος (είδος καταλύματος, περιοχή, τιμή κ.α.) θα ενημερώνεται για τα διαθέσιμα δωμάτια. Ο υπάλληλος του περιπτέρου θα επικοινωνεί on-line με το ξενοδοχείο για τον τρόπο παραλαβής του πελάτη. Για τους δύσπιστους επιχειρηματίες που ίσως κρίνουν την αξιοπιστία λειτουργίας του περιπτέρου, μπορεί πολύ απλά να υπάρχει και live camera μέσα στο περίπτερο.

Επίσης το περίπτερο θα πρέπει να δίνει στον επισκέπτη πρόσβαση σε πληροφορίες για το νησί (ιστορικές κλπ.) για όλες τις τουριστικές δραστηριότητες, για τα δρομολόγια των λεωφορείων. Η βάση δεδομένων αυτή θα μπορούσε επίσης να συνδέεται με μια εφαρμογή για “έξυπνα” κινητά αλλά και με το διαδίκτυο ώστε να υπάρχει πρόσβαση και από εκεί.

Brand name

Πολύ σημαντικό και ίσως το κυριότερο είναι να αναλάβει μια ιδιωτική εταιρία προβολής και marketing να δημιουργήσει ένα μακροπρόθεσμο πλάνο προβολής του νησιού μας. Χρειάζεται ένα βασικό brand name το οποίο θα προωθήσουμε όλοι μαζί, και μία στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια η οποία θα συνδιαμορφωθεί από την δημοτική αρχή, τους εμπλεκόμενους συλλόγους και φορείς αλλά και τους δημότες, με την υποστήριξη και παροχή τεχνογνωσίας από την εταιρία προβολής.

Μερικές προτάσεις ακόμη

  • Ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων και άλλων μοναδικών φυσικών ή πολιτιστικών στοιχείων του περιβάλλοντος του νησιού μας, ορισμός “πολιτιστικών” διαδρομών που θα τα συνδυάζουν, ενημερωτικό υλικό πέραν των πινακίδων 
  • Ανάδειξη Κάστρου Εξωμβούργου ως τον κύριο αρχαιολογικό χώρο του νησιού, απομάκρυνση κεραιών, προώθηση ανασκαφικών ερευνών εντός του ενετικού οικισμού, ανάδειξη της ιστορίας και της αρχιτεκτονικής του, δημιουργία κέντρου πληροφόρησης στην Ιερά Καρδία ή σε άλλο χώρο
  • Δημιουργία γεωολογικού Πάρκου Βωλάξ- υιοθέτηση πρότασης Στουρνάρα και δημιουργία σχεδίου διαχείρισης που θα περιλαμβάνει δράσεις σε όλους τους περιβάλλοντες οικισμούς (Αγάπη, Φαλατάδο, Βωλάξ, Μυρσίνη). Επιδίωξη η συμμετοχή τοπικών κοινοτήτων
  • Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών και επισκεπτών σχετικά με την αξία του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του νησιού μας. Προσπάθεια εξεύρεσης πόρων από Υπουργεία και άλλους φορείς ώστε να δοθούν κίνητρα αποκατάστασης ξερολιθιών, περιστεριώνων και άλλων αγροτικών στοιχείων (αλώνια, κλπ)
  • Σεμινάρια επιμορφωτικά τον χειμώνα για εργαζόμενους στον τουρισμό
  • Εκμάθηση ξένης γλώσσας έστω και σεμιναριακά.
  • Ενημέρωση στα σχολεία μέσω επαγγελματικού προσανατολισμού για επαγγέλματα όπως σεφ, σομελιέ, μπάρμαν και ξεναγός.
  • Βελτίωση της σήμανσης των δρόμων και των μονοπατιών.
  • Διανομή νερού και πετρελαίου στη μικρή μαρίνα που έχουμε όλο το 24ωρο.
  • Ενημέρωση τουριστικών γραφείων σε όλη την χώρα για τις δυνατότητες που έχει το νησί.
  • Αρμόδιο άτομο η μια επιτροπή που θα ασχολείται συστηματικά με την αναζήτηση προγραμμάτων για την συντήρηση και ανακαίνιση των τουριστικών μονάδων.
  • Προστασία του αιγιαλού από ανεξέλεγκτες επιχειρήσεις. Σωστά οργανωμένες παραλίες αλλά και δυνατότητα ελεύθερης εισόδου στον δημόσιο χώρο για όλους.
  • Δυνατότητα ελεύθερου camping. Δημιουργία κατάλληλων υποδομών που θα φροντίζουν ώστε η ελεύθερη κατασκήνωση να μην ενοχλεί τους υπόλοιπους επισκέπτες του νησιού και προπάντων να μην υποβαθμίζει το περιβάλλον.
Για να γίνουν όλα αυτά προφανώς χρειάζεται πρώτα από όλα η βούληση αλλά και ένας καλός σχεδιασμός σε βάθος πενταετίας.

Δείτε περισσότερα εδώ.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ!! Σας παρακαλούμε πατήστε LIKE - "Μου αρέσει"!!

 
Top