Μετά
από πολύχρονη καθυστέρηση και με πολλές ορατές, αλλά και αόρατες διαβουλεύσεις,
μεταξύ των επί σειρά ετών Υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού, με διάφορα
επιχειρηματικά και
εφοπλιστικά συμφέροντα, η παρούσα κυβέρνηση με πρόσχημα την
τουριστική ανάπτυξη, φέρνει στη Βουλή ένα ακόμα καταστροφικό πολυνομοσχέδιο.
Ένα νομοσχέδιο, που οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες εργαζομένους στον κλάδο των
τουριστικών σκαφών, υπονομεύει τα ασφαλιστικά ταμεία, ανοίγει, διάπλατα,
«παράθυρα» φοροδιαφυγής με εικονικές ναυλώσεις και σκανδαλώδεις φορολογικές
ρυθμίσεις. Παράλληλα, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ενώ με την
άρση του καμποτάζ, επιτρέπει σε ξένα πλοία, να «αλώνουν» τις ελληνικές θάλασσες
αποκομίζοντας κέρδη τα οποία στερεί από την ελληνική οικονομία, οδηγώντας τον
κλάδο των επαγγελματικών σκαφών, σε εξαφάνιση.
Όλα
αυτά, ταυτόχρονα, με διάφορες σκανδαλώδεις ρυθμίσεις, που ευνοούν τις
πολυεθνικές της κρουαζιέρας, όπως το άρθρο-πρόκληση, που εμφανίζεται μάλιστα
και ως «κίνητρο» για να έρθουν στην Ελλάδα περισσότερα κρουαζιερόπλοια, με το
οποίο εξισώνονται τα φαρικά τέλη, τα οποία πληρώνουν με αυτά των ελληνικών!
Από
εκεί και πέρα, διατάξεις, που ουσιαστικά καταργούν το δικαίωμα στην απεργία των
ναυτεργατών με την καθιέρωση του πλοίου «ασφαλείας», οδηγούν σε διάλυση το
Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας, παρά τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις των
συναρμόδιων Υπουργών, «αποκλείουν» μια σειρά υπηρεσίες σε σχέση με την
τοποθέτηση πλωτών εξεδρών, υπονομεύοντας ακόμα και το θαλάσσιο περιβάλλον, απλά
έρχονται να διαμορφώσουν το νομοσχέδιο-τορπίλη.
Ιδιαίτερη
αναφορά, πρέπει να γίνει στις διατάξεις, που ακυρώνουν στην πράξη την
λειτουργία του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής,
κατεδαφίζουν κάθε αντικειμενικότητα στο σύστημα μεταθέσεων των Αξιωματικών και
υποβιβάζουν τον Αρχηγό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε έναν απλό… εισηγητή (!), με τις
αποφάσεις να λαμβάνονται από τον Υπουργό Ναυτιλίας, βάζοντας το προσωπικό σε
καθεστώς εξάρτησης από τον κομματισμό, την αναξιοκρατία και τις πελατειακές
σχέσεις.
Ακόμα,
υποβαθμίζει τους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικοτήτων και αντί να θεσμοθετήσει
την πρόσληψη προσωπικού μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων, όπως είχε εξαγγείλει ο
ΥΝΑ, ανατρέπει και το υπάρχον αντικειμενικό σύστημα για την επιλογή
Λιμενοφυλάκων και Υπαξιωματικών, ενώ αφήνει σε εκκρεμότητα το μείζον ζήτημα της
ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και της καταβολής των πλευσίμων.
Αποκαλυπτικό,
δε, της ανάλγητης κυβερνητικής πολιτικής της αδιαφάνειας και των αιφνιδιασμών,
αποτελεί η δημόσια δήλωση του ΥΝΑ, ότι θα κατατεθεί σειρά τροπολογιών, αγνώστου
περιεχομένου, τις οποίες απέφυγαν να εντάξουν στον κύριο κορμό του σχεδίου
νόμου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα αναδείξει όλα αυτά τα τεράστια ζητήματα, που
υπονομεύουν στην πραγματικότητα την Εθνική Οικονομία και θα καταψηφίσει το
νομοσχέδιο-έκτρωμα, με τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις.
13/03/2014 Τμήμα
Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου