Της Αντιόπης Σχοινά
Την ώρα που το επενδυτικό ενδιαφέρον για το project ανάπτυξης δικτύου υδατοδρομίων,
κορυφώνεται από κινεζικά funds, αλλά και ευρωπαϊκά, η κατάσταση στην πολιτική σκηνή και τα ξένα δημοσιεύματα αποτελούν νεό σκόπελο για το συγκεκριμένο πεδίο.
Ειδικότερα για το συγκεκριμένο project υπάρχει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά και πρόθεση από πλευράς κυβέρνησης και φορέων για την προώθηση των διαδικασιών αδειοδότησης, ώστε το 2016 να είναι η χρονιά που η Ελλάδα θα έχει σε λειτουργία τα πρώτα υδατοδρόμια...
Ωστόσο, όπως δηλώνει στο Liberal ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, προέδρος & διευθύνων συμβούλος της Hellenic Seaplanes, «παρά το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον ο προβληματισμός από τις πολιτικές εξελίξεις στους κόλπους των επίδοξων επενδυτών είναι έκδηλος και οξύνεται από τα δημοσιεύματα των ξένων μέσων μαζικής ενημέρωσης».
Η επίσκεψη προ δύο περίπου εβδομάδων της αντιπροσωπείας ισχυρών κρατικών κινεζικών fund που δραστηριοποιούνται στους τομείς των οδικών μεταφορών, της βιομηχανίας και των logistics, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν επεκταθεί στις αερομεταφορές, έφερε ουσιώδεις συζητήσεις και αποκάλυψε ουσιαστικό ενδιαφέρον.
Ενδιαφέρον για αγορά υδροπλάνων
«Ισχυρότερο ενδιαφέρον», σύμφωνα με τον ίδιο, «εκδηλώνεται από την πλευρά του fund που μετέχει στην Dornier Seawings, γερμανική εταιρεία κατασκευής υδροπλάνων, την SEAWINGS AIRCRAFT (JIANGSU) CO.LTD. Μετά την επίσκεψη τους στη χώρα μας έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και με αυξημένο ενδιαφέρον, καθώς είναι προφανές ότι μια μετοχική τους θέση στην εταιρεία μας δίνει και προβάδισμα για την αγορά από εμάς και υδροπλάνων Dornier Seastar της εταιρίας που θα αρχίσουν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής το 2017».
Να σημειωθεί ότι στην αποστολή που επισκέφθηκε τη χώρα μας και μετέβη και στην Κέρκυρα, όπου λειτουργεί το πρώτο υδατοδρόμιο, συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη των κρατικών fund της Κίνας Seawings Aircraft (Jiangsu), Wuxi Industrial Development Group, Wuxi Communications Industry Group και Aviador Holdings.
Προβληματισμός
Συνεχίζοντας ο Ν. Χαραλάμπους τονίζει ότι σε επικοινωνία που είχε με τον Conrado Dornier, ιδρυτή και διευθύνων σύμβουλο της γερμανικής κατασκευάστριας υδροπλάνων Dornier Seawings, στις αρχές της εβδομάδας ο προβληματισμός του τελευταίου ήταν τι μέλλει γενέσθαι με την παραμονή της χώρας μας στη Σένγκεν, το προσφυγικό, ενώ εντύπωση του είχε προκαλέσει και η κινητοποίηση των αγροτών.
«Την ώρα που πλέον φαίνεται να μπαίνει το νερό στο αυλάκι και να προχωράει το project, εχθρός μας πια είναι οι κακές ειδήσεις για τη χώρα μας, οι οποίες αποτελούν ισχυρό ανασταλτικό παράγοντα για επενδύσεις», συμπεραίνει ο ίδιος φανερά προβληματισμένος.
Αδειοδοτήσεις στην τελική ευθεία
Όσον αφορά τις αδειοδοτήσεις, στην τελική ευθεία βρίσκονται οι Παξοί, Τήνος, ενώ ολοκληρώθηκαν οι περιβαλλοντικές μελέτες σε Σκόπελο, Αλλόνησο και Βόλο και προχωράει και η διαδικασία για τη Θεσσαλονίκη.
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου