«Είναι μεγάλο το εγχείρημα της διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα. Αυτό που μπορεί στρατηγικά να αναφερθεί σαν μία αρχή είναι η λέξη οργάνωση για τη μείωση του
κόστους παραγωγής των προϊόντων προκειμένου να γίνουν πιο ελκυστικές οι τιμές απορρόφησης από τις τουριστικές επιχειρήσεις και προ πάντων να γίνουν ανταγωνιστικά προϊόντα».Στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διασυνδεθεί ο πρωτογενής τομέας με τον τουρισμό αναφέρεται, σε συνέντευξή του στη «δ», ο ανιπεριφερειάρχης κ. Φιλήμωνας Ζαννετίδης και εξηγεί πως η μείωση του κόστους των προϊόντων δεν είναι μόνο προσπάθεια ενός φορέα, αλλά όλων των εμπλεκομένων.
Σε ερώτηση σχετικά με την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ και τις επιδοτήσεις των αγροτών, ο κ. Ζαννετίδης δηλώνει:
«Υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις με την καταβολή των επιδοτήσεων που μέχρι σήμερα δινόντουσαν, που δεν μπορούν να καταγραφούν έτσι απλά σαν τίτλοι γιατί πρέπει να εξηγηθούν. Αποτελεί κομμάτι της εκστρατείας ενημέρωσης της Περιφέρειας. Θα μπορούσα να σας αναφέρω επιγραμματικά π.χ. ότι συνδέεται πλέον η επιδότηση με την παραγωγή και την τυποποίηση, ότι η επιδότηση των ζώων δε θα είναι πλέον κατά κεφαλή αλλά με τον βοσκότοπο».
Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρεται και στα προβλήματα που κατέγραψε από τις περιοδείες που έκανε σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.
Η συνέντευξη του κ. Ζαννετίδη, αναλυτικά:
• Ποιό είναι το ζητούμενο από τη συμμετοχή της Περιφέρειας στην τουριστική έκθεση 2η FOOD EXPO GREECE;
Το ζητούμενο από μία συμμετοχή διεθνούς επιπέδου, όπως είναι η 2η FOOD EXPO GREECE, δεν είναι άλλο από τους στόχους της Περιφέρειας μας, αυτούς της προβολής , της ανάδειξης και της γνωριμίας των τοπικών προϊόντων μας από μία αγορά που είναι διαφορετική από τις άλλες καθόσον συμμετέχουν και την επισκέπτονται πελάτες ευρωπαϊκού και όχι μόνο επιπέδου. Επιδιώκουμε με τον τρόπο αυτό τα προϊόντα που παράγονται στα νησιά μας να γνωριστούν και να κατακτήσουν ένα κομμάτι της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα οφέλη από την επιτυχία που ευελπιστούμε να έχουμε αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη της οικονομίας, της αύξηση του γεωργικού εισοδήματος και φυσικά την αύξηση νέων θέσεων εργασίας.
• Ποιές θα είναι οι περαιτέρω πρωτοβουλίες που θα αναλάβετε για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα;
Έχουμε ξεκινήσει και θα συνεχίσουμε την εκστρατεία ενημέρωσης σε ό,τι αφορά τον πρωτογενή τομέα και την νέα ΚΑΠ με την νέα προγραμματική περίοδο που έχει θεσπισθεί και θα ξεκινήσει οσονούπω και συνάμα δράσεις που έχουν ως στόχο να οργανωθούν ομάδες παραγωγών προϊόντων με στόχο την όσο το δυνατόν περισσότερη απορρόφηση πόρων που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας και ιδιαίτερα η Περιφέρειά μας. Συνάμα δράσεις και ενέργειες εκσυγχρονισμού και αδειοδότησης, με τις τελευταίες απαιτήσεις, της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας των υποδομών του πρωτογενούς τομέα (Σφαγεία, Ελαιοτριβεία, Οινοποιία, Τυροκομεία, Μεταποιητικές Μονάδες κ.λπ.)
• Θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα «Καλάθι του Αιγαίου» που είχε δημιουργηθεί με μέριμνα των κ.κ. Σ. Παμπάκα και Α. Χατζηιωάννου;
Το «Καλάθι του Αιγαίου» ήταν μία δράση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Οι προαναφερθέντες αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι στην Αυτοδιοίκηση το ολοκλήρωσαν. Έγινε δηλαδή και υπάρχει το καλάθι με τα προϊόντα της Περιφέρειας μας καταγεγραμμένα. Για να είναι όμως πετυχημένος ο σχεδιασμός του καλαθιού πρέπει συνάμα να αναπτυχθούν και οι δράσεις που αναφέρονται σε αυτό (σύσταση Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Τοπικό σύμφωνο ποιότητας, οργάνωση ομάδων παραγωγών, ανάπτυξη συστήματος ελέγχου, εγγειοβελτιωτικά έργα, κατάρτιση και εκπαίδευση κ.λπ.). Δυστυχώς, όχι για λόγους αδράνειας πιστεύω των αγαπητών συναδέλφων, αλλά γενικότερης πολιτικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, το «Καλάθι του Αιγαίου» και όλα τα καλάθια των άλλων περιφερειών, όπως γνωρίζω, παραμένουν ένα βιβλίο που απλά καταγράφει όλα τα προϊόντα.
• Θα υλοποιήσετε τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλάθι του Αιγαίου» για τα νησιά;
Παρουσιάζεται μία ευκαιρία στη χώρα μας και φυσικά στην περιοχή μας, με την νέα προγραμματική περίοδο. Με στοχευμένες παρεμβάσεις θα προσπαθήσουμε σαν Περιφέρεια να αξιοποιήσουμε σημαντικές προτάσεις που υπάρχουν καταγεγραμμένες ανά νησί. Γιατί μελέτες με την τεχνική έννοια δεν υπάρχουν.
• Με αφορμή την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα λαμβάνουν επιδοτήσεις οι αγρότες. Θα είναι πιο αυστηρές οι προϋποθέσεις τώρα;
Υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις με την καταβολή των επιδοτήσεων που μέχρι σήμερα δινόντουσαν που δεν μπορούν να καταγραφούν έτσι απλά σαν τίτλοι γιατί πρέπει να εξηγηθούν. Αποτελεί κομμάτι της εκστρατείας ενημέρωσης της Περιφέρειας. Θα μπορούσα να σας αναφέρω επιγραμματικά π.χ. ότι συνδέεται πλέον η επιδότηση με την παραγωγή και την τυποποίηση, ότι η επιδότηση των ζώων δε θα είναι πλέον κατά κεφαλή, αλλά με τον βοσκότοπο.
• Ποιά είναι τα προβλήματα που καταγράψατε κατά την περιοδεία σας σε νησιά των Κυκλάδων; Θα γίνει κάτι ανάλογο και στα Δωδεκάνησα;
Έχουμε σχεδιάσει το επόμενο διάστημα περιοδεία στα Δωδεκάνησα ξεκινώντας από την Κω. Τα προβλήματα που καταγράφονται ως ιδιαίτερα σημαντικά είναι το κόστος μεταφοράς των αγροτικών προϊόντων με την ακτοπλοΐα, το υψηλό κόστος παραγωγής, το έλλειμμα ενημέρωσης, η αναγκαιότητα οργάνωσης των ομάδων παραγωγών και η δυσκολία συγκρότησής τους. Το πιο σημαντικό είναι η αλλαγή νοοτροπίας των παραγωγών μας.
• Με ποιό τρόπο μπορεί πραγματικά να διασυνδεθεί ο τουρισμός με τον πρωτογενή τομέα;
Είναι μεγάλο το εγχείρημα της διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα. Αυτό που μπορεί στρατηγικά να αναφερθεί σαν μία αρχή είναι η λέξη οργάνωση για τη μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων προκειμένου να γίνουν πιο ελκυστικές οι τιμές απορρόφησης από τις τουριστικές επιχειρήσεις και προ πάντων να γίνουν ανταγωνιστικά. Αν αυτό δεν γίνει, η διασύνδεση θα αναφέρεται σαν τίτλος. Η μείωση του κόστους των προϊόντων δεν είναι μόνο προσπάθεια ενός φορέα αλλά όλων των εμπλεκομένων. Από την κυβέρνηση ,την αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια, τις συνεταιριστικές οργανώσεις έως τους παραγωγούς
Το ζητούμενο από μία συμμετοχή διεθνούς επιπέδου, όπως είναι η 2η FOOD EXPO GREECE, δεν είναι άλλο από τους στόχους της Περιφέρειας μας, αυτούς της προβολής , της ανάδειξης και της γνωριμίας των τοπικών προϊόντων μας από μία αγορά που είναι διαφορετική από τις άλλες καθόσον συμμετέχουν και την επισκέπτονται πελάτες ευρωπαϊκού και όχι μόνο επιπέδου. Επιδιώκουμε με τον τρόπο αυτό τα προϊόντα που παράγονται στα νησιά μας να γνωριστούν και να κατακτήσουν ένα κομμάτι της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα οφέλη από την επιτυχία που ευελπιστούμε να έχουμε αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη της οικονομίας, της αύξηση του γεωργικού εισοδήματος και φυσικά την αύξηση νέων θέσεων εργασίας.
• Ποιές θα είναι οι περαιτέρω πρωτοβουλίες που θα αναλάβετε για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα;
Έχουμε ξεκινήσει και θα συνεχίσουμε την εκστρατεία ενημέρωσης σε ό,τι αφορά τον πρωτογενή τομέα και την νέα ΚΑΠ με την νέα προγραμματική περίοδο που έχει θεσπισθεί και θα ξεκινήσει οσονούπω και συνάμα δράσεις που έχουν ως στόχο να οργανωθούν ομάδες παραγωγών προϊόντων με στόχο την όσο το δυνατόν περισσότερη απορρόφηση πόρων που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας και ιδιαίτερα η Περιφέρειά μας. Συνάμα δράσεις και ενέργειες εκσυγχρονισμού και αδειοδότησης, με τις τελευταίες απαιτήσεις, της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας των υποδομών του πρωτογενούς τομέα (Σφαγεία, Ελαιοτριβεία, Οινοποιία, Τυροκομεία, Μεταποιητικές Μονάδες κ.λπ.)
• Θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα «Καλάθι του Αιγαίου» που είχε δημιουργηθεί με μέριμνα των κ.κ. Σ. Παμπάκα και Α. Χατζηιωάννου;
Το «Καλάθι του Αιγαίου» ήταν μία δράση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Οι προαναφερθέντες αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι στην Αυτοδιοίκηση το ολοκλήρωσαν. Έγινε δηλαδή και υπάρχει το καλάθι με τα προϊόντα της Περιφέρειας μας καταγεγραμμένα. Για να είναι όμως πετυχημένος ο σχεδιασμός του καλαθιού πρέπει συνάμα να αναπτυχθούν και οι δράσεις που αναφέρονται σε αυτό (σύσταση Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Τοπικό σύμφωνο ποιότητας, οργάνωση ομάδων παραγωγών, ανάπτυξη συστήματος ελέγχου, εγγειοβελτιωτικά έργα, κατάρτιση και εκπαίδευση κ.λπ.). Δυστυχώς, όχι για λόγους αδράνειας πιστεύω των αγαπητών συναδέλφων, αλλά γενικότερης πολιτικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, το «Καλάθι του Αιγαίου» και όλα τα καλάθια των άλλων περιφερειών, όπως γνωρίζω, παραμένουν ένα βιβλίο που απλά καταγράφει όλα τα προϊόντα.
• Θα υλοποιήσετε τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλάθι του Αιγαίου» για τα νησιά;
Παρουσιάζεται μία ευκαιρία στη χώρα μας και φυσικά στην περιοχή μας, με την νέα προγραμματική περίοδο. Με στοχευμένες παρεμβάσεις θα προσπαθήσουμε σαν Περιφέρεια να αξιοποιήσουμε σημαντικές προτάσεις που υπάρχουν καταγεγραμμένες ανά νησί. Γιατί μελέτες με την τεχνική έννοια δεν υπάρχουν.
• Με αφορμή την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα λαμβάνουν επιδοτήσεις οι αγρότες. Θα είναι πιο αυστηρές οι προϋποθέσεις τώρα;
Υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις με την καταβολή των επιδοτήσεων που μέχρι σήμερα δινόντουσαν που δεν μπορούν να καταγραφούν έτσι απλά σαν τίτλοι γιατί πρέπει να εξηγηθούν. Αποτελεί κομμάτι της εκστρατείας ενημέρωσης της Περιφέρειας. Θα μπορούσα να σας αναφέρω επιγραμματικά π.χ. ότι συνδέεται πλέον η επιδότηση με την παραγωγή και την τυποποίηση, ότι η επιδότηση των ζώων δε θα είναι πλέον κατά κεφαλή, αλλά με τον βοσκότοπο.
• Ποιά είναι τα προβλήματα που καταγράψατε κατά την περιοδεία σας σε νησιά των Κυκλάδων; Θα γίνει κάτι ανάλογο και στα Δωδεκάνησα;
Έχουμε σχεδιάσει το επόμενο διάστημα περιοδεία στα Δωδεκάνησα ξεκινώντας από την Κω. Τα προβλήματα που καταγράφονται ως ιδιαίτερα σημαντικά είναι το κόστος μεταφοράς των αγροτικών προϊόντων με την ακτοπλοΐα, το υψηλό κόστος παραγωγής, το έλλειμμα ενημέρωσης, η αναγκαιότητα οργάνωσης των ομάδων παραγωγών και η δυσκολία συγκρότησής τους. Το πιο σημαντικό είναι η αλλαγή νοοτροπίας των παραγωγών μας.
• Με ποιό τρόπο μπορεί πραγματικά να διασυνδεθεί ο τουρισμός με τον πρωτογενή τομέα;
Είναι μεγάλο το εγχείρημα της διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα. Αυτό που μπορεί στρατηγικά να αναφερθεί σαν μία αρχή είναι η λέξη οργάνωση για τη μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων προκειμένου να γίνουν πιο ελκυστικές οι τιμές απορρόφησης από τις τουριστικές επιχειρήσεις και προ πάντων να γίνουν ανταγωνιστικά. Αν αυτό δεν γίνει, η διασύνδεση θα αναφέρεται σαν τίτλος. Η μείωση του κόστους των προϊόντων δεν είναι μόνο προσπάθεια ενός φορέα αλλά όλων των εμπλεκομένων. Από την κυβέρνηση ,την αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια, τις συνεταιριστικές οργανώσεις έως τους παραγωγούς
Πηγή:
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου