Αξιότιμη κ. Αντιδήμαρχε Τουρισμού κ. Δεληγιάννη-Άσπρου Νατάσα,
Με την παρούσα επιστολή μου θα ήθελα να σας εκφράσω κάποιες σκέψεις μου σχετικά με τον τουρισμό στο νησί μας. Σκέψεις που μου γεννήθηκαν μετά τη συμμετοχή μου στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (WTM London 2014), η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις, αλλά και από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Θεσσαλονίκης (Philoxenia2014). Σκέψεις με στόχο την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη στο νησί μας.
Αρχικά σας εύχομαι καλό μήνα και θέλω να σας πληροφορήσω ότι μαζί με αυτήν την επιστολή σάς στέλνω σε ηλεκτρονική μορφή όλες τις κάρτες που απέκτησα από την έκθεση του Λονδίνου, έτσι ώστε να έρθετε σε επικοινωνία αλλά και να δώσετε περισσότερες πληροφορίες, σε όσους μου το ζήτησαν, σχετικά με το νησί μας και τις δραστηριότητές του. Όμως θα ήθελα να με κρατήσετε ενήμερο για την επικοινωνία σας.
Θεωρώ σημαντικό να συστρατευτούμε ο Δήμος, οι συλλογικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, όλοι οι επαγγελματίες και να χαράξουμε μια κοινή πορεία δημιουργώντας έναbusiness plan για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Κάτι που ξεκίνησε ήδη η Σύρος.
Επίσης, σημαντικό είναι ότι ως τουριστικός προορισμός δεν έχουμε αεροδρόμιο. Δεδομένης όμως της οικονομικής κατάστασης της Χώρας μας η φράση που μας “σώζει” είναι «Η Τήνος είναι 15 λεπτά με το ταχύπλοο από το αεροδρόμιο της Μυκόνου». Γιατί όλοι ξέρουν που είναι η Μύκονος και το αεροδρόμιό της έχει απευθείας και συνεχώς αυξανόμενες πτήσεις από το εξωτερικό. Επιπλέον σημαντική είναι η ανάπτυξη της μαρίνας. Πολύ πιο σημαντικό όμως είναι το «τεράστιο αγκάθι» της οικονομίας του νησιού μας, το μοναδικό σημείο πρόσβασης ενός εκατομμυρίου ατόμων ετησίως, το λιμάνι της Τήνου. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΝΟ! Όπως μεγάλο θέμα είναι και η μείωση των καλοκαιρινών δρομολογίων από την Blue Star Ferries . Όμως, δυστυχώς κανείς δεν μιλάει γι’ αυτά.
Όσον αφορά το υλικό, πρέπει να είναι σύντομο σε έντυπη μορφή και να πείθει τον αναγνώστη να έρθει στην Τήνο. Όμως, πιστεύω ότι πρέπει ο ενδιαφερόμενος να έχει στην κατοχή του περισσότερες πληροφορίες για το νησί μας μέσω διαδικτύου ή μέσω ενός καλοφτιαγμένου DVDπου θα διανέμεται. Στις εκθέσεις του εξωτερικού όλοι ζητάνε κάρτες. Εδώ υπάρχει ένα «παραθυράκι» όπου ο εκπρόσωπος του Δήμου, αν ταυτόχρονα έχει τουριστική επιχείρηση, έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει προς το συμφέρον του. Γι’ αυτό προτείνω να ενστερνιστούμε το Δήμο Αστυπάλαιας και να τυπώσει ο Δήμος μας δική του κάρτα που θα δίνεται στις εκθέσεις.
Άλλα καλά παραδείγματα προς μίμηση είναι ο χάρτης με τα μονοπάτια που έδινε η Άνδρος και το DVD που διανέμει η Σαντορίνη με περιήγηση σε χωριά και ανάδειξη τοπικών εορτών. Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να επισημανθεί ότι οι επισκέπτες της έκθεσης ζητούσαν κι από την Τήνο DVD, οπότε τους δινόταν το DVD του Συλλόγου ενοικιαζομένων δωματίων Τήνου. Στο τέλος άφησα την πολύ καλή και καινοτόμα δουλειά της Νάξου που τύπωσε ένα … ημερολόγιο! Ένα ημερολόγιο του 2015 που «έφευγε» πολύ γρήγορα και όλοι οι εκθέτες που ήταν κοντά στην Νάξο έλεγαν τα καλύτερα γι αυτό. Τι καλύτερη διαφήμιση από το να υπάρχουν οι φωτογραφίες από τα όμορφα τοπία μας στα σπίτια και στα γραφεία πολλών στελεχών σε όλο τον κόσμο για ένα έτος?!
Η εμπειρία της έκθεσης του Λονδίνου με έκανε να αντιληφθώ πως για να αναπτυχθούμε τουριστικά πρέπει να προσαρμοζόμαστε σ’ αυτά που ζητάει η αγορά. Όταν έρχονταν τα στελέχη τουριστικών εταιριών και φτάναμε στο σημείο που τους είχα πείσει ότι η Τήνος είναι ένας προορισμός που αξίζει να τον επισκεφθείς, μιλώντας για τις δραστηριότητες, τα χωριά, τις τοπικές εορτές κτλ, μου ζητούσαν να τους δώσω τιμές από ξενοδοχεία και γενικότερα να τους φέρω σε επικοινωνία με επαγγελματίες που ασχολούνται με συγκεκριμένες δραστηριότητες ή έναν tour operator που θα τους οργάνωνε όλα τα παραπάνω. Στο πλαίσιο αυτό σκέφτηκα τη δημιουργία ενός site, με ένα πιθανό όνομα «Visit Tinos» που θα παρουσιάζονται όλες οι τηνιακές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εστιατόρια, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, λεωφορεία, ταξιδιωτικά γραφεία, μεσιτικά γραφεία -για ενδεχόμενο ενδιαφέρον αγοράς ακίνητης περιουσίας στο νησί-, αθλητικές και λοιπές δραστηριότητες κτλ) με τηλέφωνο επικοινωνίας, υπερσύνδεσμο της διαδικτυακής σελίδας τους,email, φωτογραφία και κόστος προσφερόμενων υπηρεσιών. Ο στόχος αυτού του site θα είναι να κάνουμε την οργάνωση του ταξιδιού στην Τήνο πιο εύκολη για τους τουριστικούς πράκτορες του εξωτερικού. Μ’ αυτό τον τρόπο η Τήνος θα γίνει πιο ανταγωνιστικός προορισμός και η τουριστική της ζήτηση μεγαλύτερη. Αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί και εθελοντικά από Τήνιους έχοντες τη γνώση, απόφοιτους και φοιτητές πληροφορικής αλλά και διαχειριστές τηνιακών site.
Τελειώνοντας, θεωρώ ότι πρέπει να επενδύσουμε στην εξωστρέφεια και να προβάλουμε τη διαφορετικότητά μας, φτιάχνοντας ένα καλό brand name για την Τήνο. Ακόμη, πρέπει να δώσουμε σημασία στις τοπικές εορτές μας, ιδιαίτερα στα Φαναράκια, για να ενεργοποιήσουμε τον τουρισμό και κατά τη διάρκεια του Χειμώνα. Γι αυτό προτείνω να προσκαλέσουμε κάποιο τηλεοπτικό κανάλι για τη μετάδοση της εορτής, αξιολογώντας πάντα το κόστος της ενέργειας αυτής.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και περιμένω την απάντησή σας.
Με εκτίμηση,
Βαγγέλης ΚρητικόςΦοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σύμβουλος στη Δημοτική Κοινότητα Τήνου
Βαγγέλης ΚρητικόςΦοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σύμβουλος στη Δημοτική Κοινότητα Τήνου
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου