νεα κρητη totalfitness news

Τα κρατικά καταστήματα των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, αναβαθμίζουν την πολιτική τους και τα μέσα πρακτικής τους με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ταχύτερη
εξυπηρέτηση των πολιτών σε ότι αφορά τις συναλλαγές τους με το δημόσιο.


Σύμφωνα με τον νόμο 3013/2002 (ΦΕΚ 102/Α) θεσμοθετείται από το κράτος, η λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, τα οποία παρουσιάζουν ως βασικό τους μέλημα να αποτελέσουν τα σημεία επαφής των Δημοσίων υπηρεσιών με τους πολίτες και να παράσχουν υπηρεσίες μιας στάσης, ιδιαίτερα στις Περιφέρειες και τα νησιά της Ελλάδας. 

Έως την πρόσφατη μορφή του τα ΚΕΠ παρείχαν υπηρεσίες όπως η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, η θεώρηση ακριβούς αντιγράφου για δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα που έχουν θεωρηθεί από δικηγόρο και γενικότερα οι πιστοποιημένες διαδικασίες των ΚΕΠ. Εν τούτοις, ο δημόσιος τομέας ανανεώνει τις πρακτικές του και ιδιαίτερα τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών αναβαθμίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την παροχή υπηρεσιών τους. Όπως είχε τοποθετηθεί και σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκη, «Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) έχουν τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Επιτυγχάνουν βαθμούς εξυπηρέτησης που θα ζήλευε ο ιδιωτικός τομέας».

Θέτοντας νέους στόχους

Με νέες υπηρεσίες εμπλουτίζονται τα κρατικά καταστήματα ώστε να έχουν την δυνατότητα προσφοράς πιο άμεσων και αποτελεσματικών παροχών στους πολίτες των κοινωνιών. Τα ΚΕΠ όπως και το αρμόδιο υπουργείο, θέτουν ως βασικό στόχο να γίνουν μελλοντικά το μοναδικό σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών στην επαφή τους με το Δημόσιο. 

Όπως προβλέπεται από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, έχει δρομολογηθεί ένας ουσιαστικός σχεδιασμός αναδιοργάνωσης και ενίσχυσης των ΚΕΠ, αποσκοπώντας στην επιτέλεση του ουσιαστικού ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου η γραφειοκρατία αποτελεί το κύριο γνώρισμα του δημόσιου φορέα το οποίο δημιουργία πολυσύχναστα σημαντικά εμπόδια στην λειτουργικά, την αποτελεσματικότητα και την διαφάνεια των κρατικών παροχών, η διαδικασία απλοποίησης των πρακτικών των ΚΕΠ αποτελεί σωτήρια για την ορθή εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, παρουσίασε προσφάτως σε ομιλία της στην Βουλή τα στοιχεία εκείνα που συναποτελούν το σαφή σχεδιασμό ενίσχυσης των ΚΕΠ. Σύμφωνα με όσα τόνισε, ως στόχος της αναβαθμισμένης πρακτικής των ΚΕΠ τίθεται « Να μεταφερθεί όλο το κράτος στα ΚΕΠ» ώστε να υπάρξει η απόλυτη δυνατότητα στον πολίτη να έρχεται σε επαφή αποκλειστικά με την εν λόγω υπηρεσία. Σε εφαρμογή βρίσκεται ήδη η διαδικασία διευκόλυνσης των πολιτών μέσω της ηλεκτρονικής μορφής υπηρεσία των ΚΕΠ. Συγκεκριμένα τα ΚΕΠ online έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί για την ηλεκτρονική πληροφόρηση και εξυπηρέτησή σας από το σπίτι και το γραφείο. Όπως αναρτάται στην σελίδα της κρατικής υπηρεσίας, ο δικτυακός τόπος ενημερώνεται καθημερινά με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες που καλύπτουν όλο το εύρος του Δημόσιου Τομέα ενώ παράλληλα προβάλλει την δυνατότητα να υποβάλλει κανείς ηλεκτρονικές αιτήσεις προς τα ΚΕΠ για μία σειρά Διοικητικών διαδικασιών, υλοποιώντας στην Ελλάδα το πιο ουσιαστικό βήμα προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

Καινοτόμες λειτουργικές προσεγγίσεις

Βάση των στατιστικών στοιχείων αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας, οι ίδιοι οι αριθμοί προδίδουν την θετική πορεία της λειτουργικότητας των ΚΕΠ. Αναλυτικότερα, Η ηλεκτρονική διασύνδεση με βάσεις δεδομένων της δημόσιας διοίκησης επιτρέπει την έκδοση πιστοποιητικών και άλλων εγγράφων με ταχύτατο και ευκολότερο τρόπο. Όπως υπολογίζεται, τους τελευταίους πέντε μήνες περισσότερες από 1.000.000 υποθέσεις πολιτών διεκπεραιώθηκαν από τα ΚΕΠ μέσα σε 2 λεπτά. Οι νέοι μέθοδοι που έχουν προωθηθεί για την καλύτερη παροχή υπηρεσιών της δημόσιων κέντρων έχει εντείνει το ενδιαφέρον των πολιτών. Ενδεικτικά αναφέρεται πως Η ζήτηση των νέων βεβαιώσεων και των πιστοποιητικών που εκδίδονται ηλεκτρονικά μέσω ΚΕΠ ανέρχεται σε άνω των δύο εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, ενώ το σύνολο σχεδόν από τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αποτελούν δικαιολογητικά που απαιτούνται σε 473 διαδικασίες του δημοσίου τομέα. Παράλληλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την πιστοποίηση των εγγράφων, αναζητούνται ηλεκτρονικά από τα γραφεία ΚΕΠ και συνεπώς η παρουσία και η αναμονή για την προσκόμιση τους δεν είναι απαραίτητη.

Ήδη από τον Οκτώβριο, ο ενδιαφερόμενος πολίτης δύναται να υποβάλει στα ΚΕΠ ηλεκτρονική αίτηση για την χορήγηση σύνταξης ΙΚΑ και να πληροφορείται για την πορεία εξέλιξης της αίτησης του, ενώ σύντομα τα ΚΕΠ θα χορηγούν το σύνολο των βεβαιώσεων του ΟΑΕΔ. Βαρύνουσα σημασία δίνεται και στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού, καθώς όπως προβλέπεται εντός των προσεχών εβδομάδων θα μπορούν στα προξενεία να εξυπηρετούνται όπως θα εξυπηρετούντο σε ένα από τα 1.060 ΚΕΠ που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια. Την ίδια στιγμή, ενδείκνυται να προστεθούν περαιτέρω υπηρεσίες που θα στοχεύουν στην αποτελεσματικότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων. Ορισμένες υπηρεσίες που εντάχθηκαν προσφάτως στην παροχή υπηρεσιών των ΚΕΠ, αφορούν την παροχή βοηθημάτων σε πολύτεκνες μητέρες, την αντικατάσταση αδειών μοτοποδηλάτων, τις μεταβιβάσεις και άδειες κυκλοφορίας Ι.Χ. και μοτοσυκλετών, τις άδειες λιανικής και χονδρικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων (ΦΕΚ) και τα πιστοποιητικά Δημοτολογίου στα οποία συμπεριλαμβάνονται η βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης, η βεβαίωση γέννησης, η βεβαίωση ιθαγένειας και η βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ειδικά για τον ΟΓΑ.

Στην λίστα με τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες των ΚΕΠ εμπεριέχεται ακόμη η φορολογική ενημερότητα των αρμόδιων ΔΟΥ, η ασφαλιστική ενημερότητα και βεβαίωση οικοδομοτεχνικού έργου του ΙΚΑ, η βεβαίωση αποδοχών συντάξεων και εκκαθαριστικό σημείωμα του ΝΑΤ, οι άδειες οδήγησης, η αίτηση για ένταξη στο κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ, η βεβαίωση αποδοχών συντάξεων ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, οι αιτήσεις για επίδομα θέρμανσης όπως και η αίτηση συμμετοχής στα προγράμματα Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας (ΛΑΕ) αρμοδιότητας ΟΓΑ και διανομή των αντίστοιχων δελτίων, μέσω ενιαίου ηλεκτρονικού εντύπου αίτησης, η οποία συναποτελείται από παροχές όπως το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το πρόγραμμα ιαματικού τουρισμού, το πρόγραμμα εκδρομών, το πρόγραμμα δωρεάν παροχής βιβλίων και το πρόγραμμα δωρεάν παροχής δελτίων εισιτηρίων θεάτρων.

- See more at: http://www.koinignomi.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ!! Σας παρακαλούμε πατήστε LIKE - "Μου αρέσει"!!

 
Top