Το Άγιος Γεώργιος πήρε άδεια 31/10/2014, αλλά δήλωσε πως θα αρχίσει δρομολόγια στις 15/1/2015.
Πήρε λοιπόν και το Αγ. Γεώργιος, της εταιρείας Βεντούρη, την τελική έγκριση για την γραμμή Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου. Η έγκριση δόθηκε την 31η Οκτωβρίου 2014, τελευταία μέρα δρομολόγησης για το 2015. (Κοινοποιήθηκε στο λιμεναρχείο Γαυρίου το βράδυ της 31ης Οκτωβρίου). Γιατί το πλοίο μολις την τελευταία μέρα συμπλήρωσε τον φάκελο που χρειαζόταν. Θεωρητικά το πλοίο θα ξεκινούσε από 1ηΝοεμβρίου 2014. Όμως, δήλωσε ακινησία από την 1η Νοεμβρίου 2014 μέχρι την 15η Ιανουαρίου 2015!
Η ανακοίνωση της εταιρείας λέει πως θα ξεκινήσει την 15η Ιανουαρίου 2015. Όμως, πληροφορίες από το λιμάνι λένε πως ίσως μπει αργότερα. Ίσως την άνοιξη. Οι λόγοι είναι δύο. Πρώτον, τον χειμώνα η συγκεκριμένη γραμμή είναι ζημιογόνος. Δεύτερον, το πρωινό δρομολόγιο των 7.00, που πήρε η εταιρεία Βεντούρη, ειδικά τον χειμώνα, είναι δύσκολο. Αυτό είναι γνωστό από την περίοδο που το είχε το Αικατερίνη. Από την περίοδο που έφυγε το Πηνελόπη πήρε το δρομολόγια των 7.20’. Όπως και να το κάνουμε τρία πρωινά πλοία να αναχωρούν στην ίδια γραμμή ανά 20 ή 30 λεπτά είναι πρόβλημα.
Κύκλοι του λιμανιού επίσης αναφέρουν πω το Άγιος Γεώργιος έφυγε από τις Δυτικές Κυκλάδες γιατί αντιμετώπισε προβλήματα. Ένα από τα οποία είναι πως είχε και προβλήματα με το πλήρωμα (έγινε επίσχεση εργασίας) και κατά τις τρεις τελευταίες εβδομάδες το πλοίο δεν εκτέλεσε τα δρομολόγια του.
Πρόκειται για ένα πλοίο «αδελφό» του γνωστού Πηνελόπη (κατασκευάστηκαν τον ίδιο χρόνο με ίδια σχέδια). Θυμίζουμε πως το Πηνελόπη ταξίδεψε πάρα πολλά χρόνια στην γραμμή Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου και άφησε εποχή. Το Αγ. Γεώργιος κατασκευάστηκε και αυτό το 1972 και θεωρείται καλοτάξιδο.
Τα δύο σίγουρα πλοία με τα οποία αναμένεται να βγάλει η Άνδρος και τα άλλα νησιά της γραμμής τον εφετινό χειμώνα. Θα λείψουν από 40 μέρες περίπου το καθένα για την ετήσια συντήρηση τους.
Τα δρομολόγια των πλοίων του φετινού χειμώνα θα έχουν ως εξής: Το πλοίο SuperFerryII φεύγει από την γραμμή την 8η Ιανουαρίου 2015 για την ετήσια συντήρηση του και επιστρέφει την 15η Φεβρουαρίου 2015. Ουσιαστικά θα είναι (εκτός από τις μέρες της συντήρησης του) το πρωινό πλοίο της γραμμής. Το Θεολόγος, που ήδη έφυγε από την γραμμή για την ετήσια συντήρηση, θα επιστρέψει την 19ηΔεκεμβρίου το απόγευμα. Μέχρι τότε το δρομολόγιο του κάνει το Αικατερίνη. Το Αικατερίνη φεύγει για συντήρηση την 19η Δεκεμβρίου 2014 και επιστρέφει στην γραμμή της 2α Απριλίου 2015.
Είναι προφανές πως τον χειμώνα η γραμμή θα έχει για κάποιο διάστημα ένα πλοίο και στη συνέχεια δύο. Θα έχει μόνο το απογευματινό δρομολόγιο με το Θεολόγος, όταν φύγει και το SuperφerryII για περίπου 37 μέρες. Εκτός αν πράγματι μπει τότε πρωινό το Άγιος Γεώργιος (15 Ιανουαρίου), με την αίρεση πως μετά θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό του SuperFerryπου θα επιστρέψει. Και όπως είναι γνωστό οι χειμερινοί μήνες με δύο καράβια είναι δύσκολοι για τις εταιρείες. Πόσο μάλλον με τρία.
Οι δύο εταιρείες της γραμμής, η GoldenStarκαι η FastFerries, θεωρούνται αξιόπιστες και νοικοκυρεμένες. Κατά καιρούς έχουν σκεφτεί ή έχουν κάποιοι κάνουν και κινήσεις για νέα καράβια. Όμως όλα αυτά τελούν πλέον σε αναμονή ενόψει των γενικότερων οικονομικών εξελίξεων. Έτσι η GoldenStarπούλησε ένα καράβι που είχε πάρει για να το δρομολογήσει στο μέλλον στην γραμμή και η FastFerriesπου έχει και αυτή αναπτυξιακή λογική κινείται με πολύ προσοχή μέσα στο γενικότερο ελληνικό οικονομικό περιβάλλον που ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει.
Κατά τα άλλα η κατάσταση της γραμμής παρουσιάζει μεγάλες αντιφάσεις. Το καλοκαίρι όλοι οι δείκτες ήταν ανοδικοί και κόσμος πολύς πήγε και ήρθα στην Άνδρο και στα άλλα νησιά της γραμμής όπως είχαμε γράψει στις 10 Σεπτεμβρίου 2014. Όμως ο Σεπτέμβριος από εκεί και μετά παρουσίασε μια ραγδαία πτώση της επιβατικής κίνησης. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους ήταν ο Σεπτέμβρης ήταν χειρότερος από τον περσινό. Και βεβαίως ο Οκτώβριος δεν πήγε και αυτός καθόλου καλά.
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου