Πως διαμορφώνονται τα ΚΕΠ. Σε ποιες περιοχές θα δημιουργούν νέα. Όσα πρέπει να ξέρουν οι πολίτες.
news247
news247
Μετά από 12 χρόνια λειτουργίας, τα ΚΕΠ αλλάζουν εικόνα αλλά και σύστημα λειτουργίας ενώ μελετάται η δημιουργία νέων καταστημάτων εξυπηρέτησης πολιτών και παράλληλα θα εισαχθούν νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του πολίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες του dikaiologitika.gr ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης προτίθεται να αλλάξει εκ βάθρων την εμφάνιση εξωτερικά και εσωτερικά των ΚΕΠ αλλά να εντάξει στις συναλλαγές που θα μπορούν οι πολίτες να πραγματοποιήσουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές.
Τα ΚΕΠ αναμφίβολα είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείο Διοικητικής Μεταρύθμισης δεδομένων όλων των αλλαγών που έχουν γίνει στο ευρύτερο περιβάλλον λειτουργίας των ΚΕΠ κρίνεται ως επιβεβλημένη τόσο η ποιοτική λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση τους, όσο και η επαναχωροθέτησή τους ακολουθώντας συγκεκριμένα κριτήρια.
Επιπλέον έχει ξεκινήσει μια σημαντική προσπάθεια αφ' ενός πολλές από τις ζητούμενες υπηρεσίες να προσφερθούν ηλεκτρονικά με απ' ευθείας διασύνδεση με τα βασικά μητρώα και αφ' ετέρου να προστεθούν νέες υπηρεσίες επικεντρωμένες στις ανάγκες των πολιτών. Και οι δύο κατευθύνσεις έχουν εξαιρετική και άμεση αποδοχή και επιτυχία, αναδεικνύοντας και ένα εξαιρετικό πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στη διάδοση των θετικών εμπειριών εξυπηρέτησης των πολιτών στα ΚΕΠ.
Το έργο που σχεδιάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα χωρίζεται σε δύο μέρη, αυτό της λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης των ΚΕΠ και αυτό της βελτιστοποίησης του δικτύου των ΚΕΠ. Παράλληλα πολλές υπηρεσίες του Δημόσιου ή του Ευρύτερου δημόσιου τομέα λόγο των αναδιοργανώσεων που έχουν υποστεί αλλά και της προσπάθειας μείωσης των λειτουργικών δαπανών έχουν μειώσει τη παρουσία τους σε όλη την επικράτεια με αποτέλεσμα το δίκτυο των ΚΕΠ να αποκτά βαρύνουσα σημασία σε σχέση με το εγχείρημα τη διοικητικής μεταρρύθμισης σε ότι αφορά στην εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Όσο αφορά την λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση ΚΕΠ σύμφωνα με τις πληροφορίες του dikaiologitika.gr , σκοπός του έργου είναι ο σχεδιασμός των ΚΕΠ του αύριο ώστε να αποτελεί «μια υπηρεσία του Δημοσίου ακόμη φιλικότερη προς όλους τους Πολίτες - μια υπηρεσία που εκσυγχρονίζεται και αξιοποιεί στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες αποσκοπώντας στη συνεχή και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του Πολίτη».
Τα ΚΕΠ σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΥΔΜΗΔ είναι να καταστήσει πόλος έλξης για το πολίτη και τον επιχειρηματία στις τοπικές κοινωνίες («ΚΕΠ- adestinationplace").
Επίσης να θέσει, μέσω του θεσμού των ΚΕΠ- όλο το Κράτος στην εξυπηρέτηση του πολίτη.
Όσο αφορά την βελτιστοποίηση του δικτύου των ΚΕΠ μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας κρίνεται ως επιβεβλημένη η διενέργεια μελέτης για την επαναχωροθέτηση ολόκληρου του πανελλαδικού δικτύου, αλλά και να μελετηθεί η ανάγκη δημιουργίας νέων ΚΕΠ σε ολόκληρη την επικράτεια. Δεδομένου ότι ο αρχικός σχεδιασμός του Δικτύου των ΚΕΠ είχε γίνει πριν από την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης, καθώς και λόγω των αλλαγών που επέφερε το συγκεκριμένο πρόγραμμα στους Δήμους όλης της χώρας, το αρχικό δίκτυο των ΚΕΠ έχει υποστεί αλλαγές που σχετίζονται με τη συγχώνευση ή την κατάργηση κάποιων ΚΕΠ. Έτσι, παρόλο που το αρχικό δίκτυο των ΚΕΠ ήταν βελτιστοποιημένο, καθώς τοποθετούσε τα καταστήματα στο κέντρο των Δήμων ή των συνοικιών τους σε περιπτώσεις μεγαλύτερων δήμων, μετά από τις αλλαγές που αναφέρθηκαν, υπάρχει η ανάγκη για τη διεξαγωγή μελέτης βελτιστοποίησης του δικτύου των ΚΕΠ. Στη μελέτη που θα διεξαχθεί πρέπει να δοθεί έμφαση στη δημιουργία ΚΕΠ σε οικισμούς με πάνω από 1.000 κατοίκους, καθώς και σε νησιωτικούς και ορεινούς οικισμούς. Παράλληλα θα πρέπει να τεθούν κριτήρια που αφορούν την ακτίνα κάλυψης των γεωγραφικών περιοχών αλλά και κριτήρια πληθυσμιακής κάλυψης ανά ΚΕΠ.
Στα νέα ΚΕΠ θα υπάρχει ελεύθερο ασύρματο δίκτυο (Wi-Fi) για τους επισκέπτες, σύγχρονα συστήματα προτεραιότητας εξυπηρέτησης του κοινού αλλά και εγκατάσταση συστημάτων για τη διεκπεραίωση ηλεκτρονικών πληρωμών.
Επίσης θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί αυτοεξυπηρέτησης του πολίτη που θα μπορούν να ικανοποιούν απλά αιτήματα (π.χ. έκδοση απλών πιστοποιητικών). Παράλληλα θα τοποθετηθεί ειδικός εξοπλισμός για τη διεξαγωγή έρευνας ικανοποίησης των πολιτών με ηλεκτρονικά μέσα.
Για τη δημιουργία νέων ΚΕΠ στους οικισμούς άνω των 1.000 κατοίκων, καθώς και σε νησιωτικές ή ορεινές περιοχές. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, εκτός από την απόσταση από το σημείο αφετηρίας του κάθε πολίτη προς το πλησιέστερο ΚΕΠ, και ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση σε αυτό, αλλά και τυχόν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, οι οποίες καθιστούν δύσκολη την πρόσβαση στο κατάστημα κάποιους μήνες του χρόνου.
Επιπλέον το κριτήριο για την παραπάνω βελτιστοποίηση θα πρέπει να είναι ο κάθε πολίτης να μην απέχει από το πλησιέστερο ΚΕΠ πάνω από π.χ. 50 χλμ. αν πρόκειται για αστικές ή π.χ. 100 χμ. αν πρόκειται για αγροτικές περιοχές.
Ευελπιστούμε ότι το νέο μοντέλο εμφάνισης και λειτουργίας των ΚΕΠ θα τα εκσυγχρονίσει και θα είναι απλά μια «εικαστική» παρέμβαση του ΥΔΜΗΔ ενώ θα πρέπει να ενισχυθούν και με καταρτισμένο προσωπικό που θα τεθεί στην υπηρεσία του πολίτη.
0 Comments :
Δημοσίευση σχολίου